Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Mail Windows 10 Backup maken en lezen

Gestart door nicoetbun, dinsdag 30 januari 2018, 10:18:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nicoetbun

Hi,
Al enige tijd probeer ik uit te vinden waar de binnenkomende mails in Windows 10 worden opgeslagen. Na
veel zoeken heb ik de map waar ze opgeslagen zijn gevonden maar daar zijn ze onleesbaar omdat ze als .DAT-bestand zijn opgeslagen.
Wie heeft/weet de oplossing om deze bestanden te openen en leesbaar te maken? Wellicht een app?.
Dan kan ik eindelijk een backup van mijn mails maken. Omdat deze nu onleesbaar zijn heeft dit geen nut.
Groeten,
Nic.

Reinier

Nee, dat is niet mogelijk, je kunt geen backup maken of mail exporteren in de mail-app van Win 10.
Wil je "veilig" kunnen mailen en kunnen ïm- of exporteren" , dan moet je een ander email-programma gaan gebruiken.
Zelf gebruik ik Mozila Thunderbird en heb ik het email-protocol ingesteld op IMAP i.p.v. POP3.
IMAP biedt het voordeel dat alle mail op de server beschikbaar blijft totdat je het zelf, handmatig, verwijderd.
Op deze manier kun je dus ook al je mail op verschillende apparaten zoals tablet, smartphone of laptop synchroniseren, op alle apparaten krijg je dezelfde mail binnen.
Als je op 1 apparaat een mail verwijderd verdwijnt deze ook van je andere apparaten.

nicoetbun

Bedankt voor de info. Jammer dat Windows dit zo gebrekkig heeft geregeld.

Groeten, Nic.

Reinier

Inderdaad, sinds de komst van Win 10 is de kritiek op de "uitgeklede" en zeer beperkte mail-app niet van de lucht.
Maar MS doet er niets aan, ze verdienen meer aan de verkoop en abonnementen van het Offce-pakket en Office 365.

Veng

Kijk eens naar dit programma https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/
Ze beweren dat ze Windows Mail kunnen archiveren. Ik weet echter niet of ze daarmee de Windows 10 versie bedoelen. Dat zul je even uit moeten testen. Natuurlijk kan het progje nog veel meer.
Zelf gebruik ik het om Thunderbird te archiveren. Dat werkt in elk geval prima (al kan ik ook gewoon de folder back-uppen, maar nu heb ik een extra mogelijkheid.)
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Reinier

Ik denk dat de support van Win 10 het OS betreft en niet de mail-app zelf...
Kan er op de site ook niks specifieks over terugvinden.

SMF spam blocked by CleanTalk