Hoofdmenu

vraagje

Gestart door jako, donderdag 04 januari 2018, 17:17:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jako

hallo ik heb een laptop met deze specs:

   Type processor   Intel Core i7 4500U   
   Geheugen capaciteit   8 GB   
   Type videokaart   Intel HD Graphics 4400/GeForce GT720M
   Totale harddisk / SSD capaciteit   1.000 GB   
   Scherm - Afmeting (inch)   15,6 inch   
   Besturingssysteem   Microsoft Windows 10

nou is dit een leuke computer voor bepaalde games (niet al te grote)
ik zat er aan te denken om een externe videokaart erin te zetten.
welke videokaart zou goed zijn om de 'grote' spellen te kunnen spelen? en zou ik dan ook nog andere dingen moeten veranderen aan mijn pc

Reinier

Een "externe" kaart in je laptop zetten..?
Er zit een GT 720M videokaart in, naast de grafische chip die in de processor zit ingebakken.
Die GT 720M vervangen door een andere is, naar mijn mening, een kansloze missie omdat:
a) de koeling van de laptop niet de capaciteit heeft om een betere / zwaardere videokaart te koelen
b) de stroom-circuits in de laptop niet zijn berekend op een hoger stroomverbruik van zo'n zwaardere kaart
c) de accu van de laptop niet berekent is op het grotere vermogen wat de laptop dan nodig heeft.

Als je de wat "zwaardere" games wilt spelen moet je een game-laptop aanschaffen, richtprijzen vanaf zo'n € 1200 tot ruim € 2500.
Of je koopt een desktop..

Michiel

#2
als je laptop een thunderbolt (3) aansluiting heeft dan kan je nog overwegen om een eGPU aan te schaffen, dan kan je middels de externe grafische kaart wel games met hogere specs spelen. Uiteraard rekening houdende met de dual core i7, maar in principe zou een GTX1050ti of een GTX1060 doenbaar moeten zijn zonder dat die CPU teveel bottlenecked.

vb: https://www.amazon.com/Akitio-Node-Thunderbolt3-Windows-Compatible/dp/B06XKKSNTS
(is zonder grafische kaart, dus die moet je nog incl de prijs rekenen)

Reinier

Inderdaad, maar dan ga je al snel praten over een totaal-prijs van rond de € 450 - 500 voor alleen de grafische verbetering / uitbreiding.
In dat geval kun je beter uitkijken naar een nieuwe laptop of een gebruikte desktop... :icon_eek1:

SMF spam blocked by CleanTalk