Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

geluid

Gestart door wavanooijik, zondag 31 december 2017, 16:03:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wavanooijik

hallo ik heb ineens geen geluid meer uit mijn boxjes geeft aan,  er zijn geen luidsprekers aangesloten  met een rood kruis erbij alles al geprobeerd als leek zijnde maar lukt me niet systeem herstel gedaan maar niets weet iemand iets die mij kan helpen aub  mvrg Wim

John

Bekabeling al goed nagelopen :Kicon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

alex

Is dit een pc of laptop of tablet is mij niet duidelijk  :Kicon_o_O: :Kicon_o_O: :Kicon_o_O: :Kicon_o_O:
Welk besturingssysteem draait er op  :Kicon_rolleyes: :Kicon_rolleyes: :Kicon_rolleyes:
Graag even meer info

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

wavanooijik

het is een desktop draait op windows 7 . Heb mijn telefoon aan gesloten op de speakers en dan komt er wel geluid uit

alex

Ga eens naar apparaat beheer en gooi daar je driver van je geluidskaart weg.
Start nu je pc opnieuw op en hij gaat hem zelf opnieuw zoeken.
Hoe is het dan  :icon_confused: :icon_confused:

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

wavanooijik


Reinier

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Speccy-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.



Reinier

Op jouw moederbord zit een Realtek ALC888 geluidschip.
De meest recente driver daarvoor is van 29 juni 2017 en kun je downloaden via deze link ( bovenste download ) en vervolgens installeren.
Uiteraard, na installatie, even opnieuw opstarten om de drivers te laden, daarna in de instellingen de juiste opties instellen als je hierna nog steeds geen geluid hebt. :icon_good:

wavanooijik

hallo gedaan wat je heb gezegd maar nee hoor niets de speakers kraakte wel even maar deden niks  gr Wim

Reinier

Wil je eens een screenshot maken van Apparaatbeheer met "Besturing voor geluid, video en spelletjes" opengeklapt..?
Graag ook zo'n screenshot van Apparaatbeheer met "Universal Serial-Bus Controllers" opengeklapt zodat alles leesbaar is..?

wavanooijik

Citaat van: Reinier op dinsdag 09 januari 2018, 11:28:10
Wil je eens een screenshot maken van Apparaatbeheer met "Besturing voor geluid, video en spelletjes" opengeklapt..?
Graag ook zo'n screenshot van Apparaatbeheer met "Universal Serial-Bus Controllers" opengeklapt zodat alles leesbaar is..?

Reinier

Zo te zien is alles juist geïnstalleerd dus kijk eens bij de audio-instelling ( uitvoer-apparaaten )
Daar zou een usb audio-apparaat tussen moeten staan zoals op deze afbeelding.


Overigens zie ik dat je 2 Antivirus-programma's actief hebt en wel F-Secure en Eset Nod32.
Dat zou wel eens een deel van het probleem kunnen zijn.
Verwijder 1 van de 2 , anders gaan ze elkaar in de weg zitten.
Daarna even met het overblijvende programma een volledige systeemscan draaien.

wavanooijik

hallo bij dat plaatje van sound staat bij mij niks er staat     Er zijn geen luidsprekers of hoofdtelefoon aangesloten

Reinier

Dat is dus de reden dat het niet werkt, op 1 of andere manier detecteer Windows de usb-speakerset niet..

Probeer eens een nieuw gebruikers-account aan te maken en kijk eens of het daarin wèl werkt..?

SMF spam blocked by CleanTalk