Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Huawei B593u mifi onvoldoende ontvangst

Gestart door Nol, zaterdag 22 mei 2021, 19:36:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nol

Ik zit met een probleempje
Ik heb een Huawei B593u mifi router (Speedport LTE II) in mijn buscamper waar een KPN simkaartje in zit maar het internet is haperig.
Nu heb ik hem uit de camper gehaald en thuis binnen geprobeerd en dan gaat het perfekt, houd volgens mij in dat het GSM bereik verstoord wordt door de Ducato buscamper
Ik zie wel 2 antenne aansluitingen zitten maar volgens mij zijn die voor het wifi bereik.
Wifi gebruik ik niet en staat daarom ook uit, ik gebruik alleen de UTP aansluiting.
De vraag is klopt het dat er alleen een wifi antenne op kan worden aangesloten of kan ik ergens alsnog een GSM antenne op aansluiten zodat het KPN kaartje beter ontvangst gaat krijgen ?
En zijn er andere manieren om het bereik te verbeteren ?

Reinier

Ja, dat klopt. De ext. antenne aansluitingen zijn uitsluitend bedoeld voor WiFi en voor, door Huawei gecertificeerde, antennes.
Er is geen aansluiting voor een LTE buitenantenne.
De enige manier om het LTE signaal te verbeteren is de router buiten de aluminium / stalen constructie van de camper te plaatsen.
Deze werkt nl. als een kooi van Faraday.

Nol

Dank voor je duidelijke antwoord. :icon_good:
Ik dacht dit ook maar andere zeiden dat het voor de GSM ontvangst was wat mij onlogisch leek.

Reinier

Nee, dat is niet het geval.
Staat overigens ook duidelijk vermeld in de handleiding van het apparaat... :icon_good:

Nol

#4
Bedankt weer  :bedankt:

Update :
Probleem is opgelost, ik heb een andere plek gevonden waar het goed gaat.  :yay:
Bedankt voor het meedenken.

Reinier

Vaak wil het wel in een hoek van een slaapgedeelte of een kunststof raam..
Fijn dat het is opgelost  :yay:, HAPPY CAMPING  :BeerChug: :BeerChug: :icon_good: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk