Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Laptop afsluiten duurt zeker 4 minuten

Gestart door dwkoster, dinsdag 13 april 2021, 15:13:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dwkoster

Ik heb ook gelijk mijn nieuwe ASUS TUF A15 getest.

En ik schrik toch wel over zijn oordeel over de RTX2060... hahaha kort samengevat zegt ie. anno 2021 is het een schijtkaart...
hahahaha, dat vind ik moeilijk aan te nemen.

Gerrit

bedoel ik moet je niet naar kijken maar je zit eronder onderdeel staan en dan zie je met een pijl waar de uwe staat.
maar de uwe is dus in prima staat kwa hardware.
nu gaan we handmatig kijken voor updates in windows update en dat word het laatste en is uw laptop weer zoals hij moet wezen.
u zal merken dat er op de oude nu een aanzienlijke snelheidswinst is verkregen en een aanschaf van een nieuwe niet echt nodig geweest was.
de oorzaak is vaak gebrekkige ondersteuning van de fabrikant die hoopt dat u een nieuwe aanschaft.
vaak is wat extra geheugen met een nieuwe ssd een enorme snelheidswinst weet te behalen.
mijn laptop heeft de eerst generatie i5 en was al 8 jaar geleden afgeschreven.....onzin dus koeler schoonmaken nieuwe pasta een extra bankje en ssd en voila

Gerrit

en mag ik het merk ssd weten wat u bezit dit ivm met een tool en een firmware update hij weer top word.
en u wil hem echt testen of hij een beetje zwak is?
https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/

dwkoster

Citaat van: Gerrit op woensdag 14 april 2021, 22:30:42
en mag ik het merk ssd weten wat u bezit dit ivm met een tool en een firmware update hij weer top word.
en u wil hem echt testen of hij een beetje zwak is?
https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
Jazeker. SSD2SC240GC2DH16T-
Gezondheid status goed.
84%
26 graden

Je bent onvermoeibaar!
Echt geniaal. Mijn laptop loopt inderdaad onherkenbaar goed.
Nog wel steeds wel veel blazende Fan terwijl het stof er nu uit is.

Misschien toch nog de koelpasta vervangen.


dwkoster

Hallo gerrit

Ik heb de PNY windows field updater gevonden
https://www.pny.com/company/support/internal-ssd-firmware-updates

Punt is, een firmware update kan ervoor zorgen dat alle data verloren gaat. Dit hoeft van mij niet zo nodig  :eusa_dance:
De laptop loopt net zo lekker  :icon_biggrin1:

Of denk u dat het een significant verschil kan maken?

danny

Gerrit

#20
ik vind hem prima zo, gezien de leeftijd en een update heeft met deze schijf totaal geen zin.....tenminste nu komen er rare dingen dan wel
ik zou inderdaad de koelpasta vervangen en teven de fan smeren en stof tussen de fan en radiator verwijderen
en omdat ik vaak te technisch ben maar een afbeelding geplaatst :redface:

dwkoster

Citaat van: Gerrit op donderdag 15 april 2021, 00:01:34
ik vind hem prima zo, gezien de leeftijd en een update heeft met deze schijf totaal geen zin.....tenminste nu komen er rare dingen dan wel
ik zou inderdaad de koelpasta vervangen en teven de fan smeren en stof tussen de fan en radiator verwijderen
en omdat ik vaak te technisch ben maar een afbeelding geplaatst :redface:


Moewhaha, Ik verzeker je. Zo ziet die van mij er niet uit.
Ik ga dat sleutelen morgen maar doen. Gezien ik er niet direct bij kan.
En ik even tijd moet maken hiervoor.

Het is net als het vervangen van een Koppelingsplaat. Bijna alles wat je onder motorkap ziet moet eruit voordat je aan de slag kunt.  :pukey:

Gerrit, onwijs bedankt voor je hulp en je enorme inzet.

Gerrit

#22
 :icon_good: als u dit heeft gedaan geef dan even aan of alles goed is gegaan :respect:
ohja mij veelvuldige fout .....vergeet het stekkertje van de fan niet terug te plaatsen :redface: :redface: :redface: :redface:

dwkoster

Citaat van: Gerrit op donderdag 15 april 2021, 00:26:09
:icon_good: als u dit heeft gedaan geef dan even aan of alles goed is gegaan :respect:
ohja mij veelvuldige fout .....vergeet het stekkertje van de fan niet terug te plaatsen :redface: :redface: :redface: :redface:

:icon_good: sure. Doe ik!
haha stekkertje...check

dwkoster

eerste reactie geloof ik niet goed. dus excuses als er een dubbel post komt. 

Maar Gerrit Hij is beter dan ooit. 
En het is jammer om te moeten toegeven dat je gelijk had en achter de fan was het soo ranzig.
We roken in huis. en ik had nooit eraan gedacht om de behuizing van de fan los te maken.....

Zie de foto's

PS: temp CPU was IDLE 51 graden en nu 40 graden.
Dat is een aanzienlijke verbetering!
En onder stress max 72 graden en GPU mag 66 graden.

Dus wederom maar eens bedankt.

Reinier

De zgn. "heatpipe radiator" zoals op de foto, wordt bijna altijd over het hoofd gezien omdat de narigheid van buiten af bijna nooit zichtbaar is zoals je nu zelf ondervonden hebt.
Een goede schoonmaakbeurt en verse koelpasta doen in zo'n geval echt wonderen.
Hoewel de benaming "laptop" anders doet vermoeden, gebruik je een laptop liefst op een vlak, schoon oppervlak ( tafel met / zonder zeil ) en niet op schoot, in bed of andere plaatsen waar de koeling van de laptop pluizen en stof aanzuigt.
Er is vrijwel niemand die de moeite neemt om zijn / haar laptop 1x /jaar schoon te maken als het gaat om stof.
Zaken als Coolblue maken daar in hun, vaak onzin-reclames zoals over een trage laptop, dankbaar gebruik van om nieuwe aan de man te brengen.
Je hebt nu zelf ervaren op welke manieren je een laptop, tegen een fractie van de kosten van een nieuwe en betrekkelijk weinig moeite, kunt reanimeren. :icon_good: :icon_good:
Succes en veel plezier ermee nog  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk