Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Wi-Fi heeft geen geldige IP configuratie

Gestart door Jannekoekie, donderdag 30 januari 2020, 14:52:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jannekoekie

Hi,

Ik ben onlangs verhuisd naar een ander adres waar mijn pc geen verbinding kan maken met het internet (wel met het netwerk). Ik gebruik dezelfde Wi-Fi adapter als op het vorige adres. Andere apparaten krijgen prima verbinding en de Wi-Fi adapter in kwesties werkt wel op mijn laptop, dus ik denk dat het aan de computer ligt?

Wat voor stappen kan ik ondernemen? BVD!

Reinier

Merk & type / model van deze WiFi adapter...?
Het klinkt alsof het signaal wat de adapter ontvangt te zwak is.
Probeer de adapter eens op een usb verlengkabel van max. 2 mtr aan te sluiten zodat je de adapter bij de computer uit de buurt kunt leggen..?

Wat is de afstand van de pc tot de modem/router en hoeveel muren / verdiepingen zitten er tussen..?

Jannekoekie

Linksys Cisco WUSB600N ver. 2
Wireless-N USB Network Adapter with Dual-Band

Router staat beneden in de woonkamer aan de voorkant van het huis, pc staat op de slaapkamer boven aan de achterkant van het huis. Staat nog geen 10 meter van de router af denk ik?  En 1 vloer ertussen.

Ik zal het eens een USB kabel zoeken dank je!

Jannekoekie

Citaat van: Jannekoekie op donderdag 30 januari 2020, 21:24:06
Linksys Cisco WUSB600N ver. 2
Wireless-N USB Network Adapter with Dual-Band

Router staat beneden in de woonkamer aan de voorkant van het huis, pc staat op de slaapkamer boven aan de achterkant van het huis. Staat nog geen 10 meter van de router af denk ik?  En 1 vloer ertussen.

Ik zal het eens een USB kabel zoeken dank je!

Ik heb geen USB verlengkabel maar ik heb de pc gewoon even naast de router geplopt maar nog geen verschil.

John

Verwijder je adapter is uit je apparaatbeheer, start je pc is opnieuw op, windows installeert hem weer en kijk dan is :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Jannekoekie

Dat heb ik al geprobeerd.

https://www.pcrisk.nl/blog/8834-hoe-de-foutmelding-qwifi-heeft-geen-geldig-ip-adresq-op-te-lossen-in-windows-10

^ dit heb ik allemaal al geprobeerd voor zover ik het kon. Alleen die IP adres vrijgeven en vernieuwen optie lijkt me niet echt gelukt te zijn want dan zegt het command venster "no operation can be performed while on ethernet/wifi5/lanverbinding while its media is disconnected"

Die andere opties lijk ik volgens mij correct doorlopen te hebben maar hebben geen verschil gemaakt. :(

John

En als je hem laat zoeken naar beschikbare netwerken, dat ziet die wel de router :icon_o_O: Maar je kan dan geen verbinding maken :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Jannekoekie

Hij ziet het, maakt verbinding, maar zonder internet. Bij trouble shooting zegt hij dat de IP configuratie niet klopt.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Jannekoekie

Bedankt! Deze stappen nu ook doorlopen. Weer zegt hij "no operation can be blablabla" bij deze commands:

ipconfig /release

ipconfig /renew

ipconfig /flushdns

ipconfig /registerdns

De dingen die ik daarna moest uitvoeren leken wel succesvol.

Helaas nog steeds geen verbinding met het internet. Ook niet na opnieuw opstarten.

Tijdens al deze stappen laat ik de adapter er trouwens gewoon in zitten - of moet ie eruit?

John

Je weet zeker dat je adapter nog 100% werkt, ook als dat mogelijk is op andere pc/laptop geprobeerd :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Jannekoekie

Yes de adapter werkt gewoon direct op mijn laptop. De adapter die normaal in mijn laptop zit ook in de pc gestoken, maar de pc herkent dan niet eens dat er een USB of adapter wordt aangesloten.. dus ik denk dat het aan de pc ligt.  :icon_frown:

John

Kijk is in je apparaatbeheer of er gele vraagtekens of uitroeptekens staan bij je usb :icon_o_O: en heb je ook andere usb poorten geprobeerd :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Jannekoekie

Oh, de PC maakt wel een geluid dat er een USB aangesloten wordt. Bij apparaatbeheer komt er Samengesteld USB apparaat erbij te staan. Bij netwerk adapters niks en bij verbindingen gebeurt er ook niks. Verschillende poorten geprobeerd.

John

Heb je een virsscanner draaien, zo ja, die kan ook in de weg zitten, verwijder die dan eens :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

SMF spam blocked by CleanTalk