Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Ereader wordt niet meer herkent in versie 1909

Gestart door koosr1946, maandag 25 mei 2020, 10:25:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

koosr1946

Sinds de upgrade naar versie 1909 wordt mijn KOBO Clara HD niet meer herkent door mijn PC en mijn laptop.
Op de Laptop van mijn vrouw staat versie 1903 nog op en daar is het geen probleem.
Wie weet een oplossing

Reinier

Bij sommige gebruikers schijnt de oplossing een aangedreven usb-hub te zijn, dat is een usb verdeelpunt met een eigen stroomvoorziening ( adapter ).
Iets als dit: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=powered+usb+hub

Verder vond ik het advies om USBDeview te draaien ( link ).
Daarbij volgende opmerking:
CiteerDo not connect your reader and run USBDeview. Uninstall the Kobo device driver (or multiple Kobo drivers), and reboot the computer.

Connect the reader to the PC and wait until Windows detects and installs a new/fresh usb device driver for your Kobo reader.

Kijk of dit werkt..?

koosr1946

Ik heb alles op de c: schijf mety de naam kobo verwijderd.
PC opnieuw opgestart, geen resultaat
Ik heb usbdeview gedraaid, toen alles wat hij aangaf verwijderd
PC opnieuw opgestart, geen resultaat.

Het is toch vreemd dat de reader altijd herkent werd en sinds sw upgrade naar 1909 het niet meer gevonden wordt,
terwijl op de laptop waar versie 1903 nog op staat de reader gewoon gevonden word.

Mijn conclusie is dan dat het aan de upgrade ligt

Kan ik de versie 1903 nog weer terug zetten, ik weet alleen niet op mijn herstelconfiguratie wel in orde is

Gerrit

zou even eerst willen kijken of uw usb poorten wel zijn geïnstalleerd in apparaten beheer.
vaak na een update brengt de fabrikant update's van uw moederbord uit conform de nieuwe eisen mochten de oude hieraan niet voldoen.
het is geen kwestie van de versie ook wat vaak vergeten word is de kabel is die wel geschikt voor data zijn een hoop kabels vooral de CE kabels uit het land waar je normaal eten op de hoek haalt. (CE= chinezen export) en geen europees keurmerk :schater:
hoor wel van u :icon_good: 

koosr1946

Probleem is opgelost, ik heb versie 1903 weer terug gezet, de drivers allemaal verwijderd en opnieuw opgestart.
Vraag me niet van hoe of wat, maar wil jullie toch bedanken voor het meedenken.
Er mag wel een slotje op

SMF spam blocked by CleanTalk