Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

boot op start

Gestart door piet10, dinsdag 12 mei 2020, 10:53:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

piet10

Beste

Mensen kan deze maar niet weg krijgen in opstarten heb toener tijd eens een schijf aangemaakt voor remix os, deze is verwijderd maar ik zie hem nog altijd met opstarten, heb al gekeken in msconfig staat alleen nog maar windows 10 vermeld.Bij deze tool EasyBCD krijg ik ook alleen windows 10 te staan misschien is de partie die ik hebt aangemaakt niet verwijderd maar dacht het wel. Heeft misschien iemand nog een oplossing hiervoor heb foto toevoegd in bijlage.
met vriendelijke groet,
piet10


Reinier

Bijlage bevat geen foto, is dezelfde tekst als je in je vraag hebt geschreven..?

Download Autoruns naar je pc.
Pak het zip-bestand uit naar / in een willekeurige map en dubbelklik op Autoruns64.exe om het programma te starten.
Het controleert alle zaken op je pc die bij het opstarten automatisch worden gestart / geladen.

Zoek in het overzicht naar alles wat met Remix OS te maken heeft en haal de vinkjes voor deze verwijzing weg.
Als je dat gedaan hebt sluit je Autoruns af en herstart de pc.
Kijk of het probleem weg is..?

piet10

beste klopt hier nogmaals de foto

piet10

heb autorun uitgevoerd zie geen remix os staan heb twee foto,s bijgevoegd

mvg piet10

Reinier

Maak eens een screenshot van Schijfbeheer en plaats die..?
Volgens mij start de pc via Grub, dat is de bootloader van Linux waarop Android gebaseerd is..

Oplossing:
Citeer
Klik met re-muisknop op Deze PC.
Kies Eigenschappen.
Kies Geavanceerde Systeem instellingen.
Kies Opstart en Herstel -opties.
Kies Standaard Opstart-instellingen (Windows 10 in dit geval)
Haal het vinkje weg bij Tijd om opstartmenu te tonen.

Meer bruikbare info hier en hier.

piet10

klopt grub ik had een schijf aangemaakt een partitie nu heb ik een foto toegevoegd via cmd


piet10

ik heb het gezien deze moet ik verwijderen toch

mvg piet 10

piet10

deze weghalen bij lijst besturingsystemen 30 sec

mvg piet10

Reinier

Ja, bij dit scherm het vinkje weghalen, instelling op Win 10 laten staan.
Start hij dan normaal op..?

piet10

nu kan ik niet meer virtuele schijf zien? in schijfbeheer hoe krijg ik deze weer terug geen idee per ongeluk zichtbaar gemaakt.

Reinier

Je wilde er toch van af, dan is het toch goed zo...?
Overigens staat die virtuele schijf van Remix OS in een afgeschermd deel van je HDD, als je dat eraf wilt hebben moet je alles van de betreffende schijf verwijderen als ik het zo lees...
Meer daar over : https://www.askwoody.com/forums/topic/how-to-delete-a-cdfs-partition-on-a-hard-drive/#post-1316637

piet10

Beste

klopt heb zo wie zo de schijf geformateerd waar ik de volume hebt verkleint, maar heb hem terug gezet naar fabrieksinstelling met behoud van bestanden,dus nu zie ik dat hij boot ook heeft gecorrigeerd hopelijk is het nu opgelost weet ik dit voor de volgende keer bedankt voor alles

:yay: :yay: :yay:

met vriendelijke groet,
piet10

Reinier

Een goed bedoeld advies want zelf experimenteer ik ook graag: Probeer je vóór je ergens aan begint zo goed mogelijk voor te bereiden en in te lezen over wat je mogelijk te wachten staat.
Dat kan mogelijke vervelende verrassingen zoals deze voorkomen.
Beter nog : gebruik altijd een aparte schijf ( SSD of HDD ) om een ander OS te testen of te installeren en koppel alle andere schijven af !
Daarmee voorkom je dat bootbestanden / bootmanagers andere aanpassen / overschrijven of dat OS-bestanden over meerdere schijven worden verdeeld / weggeschreven.

Zoveel heb ik de afgelopen ruim 25 jaar wel geleerd en vandaag de dag zijn de SSD's / HDD's een stuk goedkoper als 20 jaar geleden dus financieel hoeft dat geen onoverkomelijk probleem te zijn.

Fijn dat je het op deze manier hebt kunnen oplossen, mocht je toch nog tegen een opstart-probleem aanlopen dan kun je nog een keer Opstart-herstel uitvoeren vanuit de Herstel-console.
Ik wens je er dus veel plezier mee, tot een volgende keer en blijf vooral gezond  :icon_good:

piet10


Beste

Bedankt voor het advies zal het te raden nemen.

:BeerChug:

met vriendelijke groet,
piet10

SMF spam blocked by CleanTalk