Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Windows installer

Gestart door Wgalien, donderdag 07 mei 2020, 13:19:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

De herstel-opties van Win 10 staan op deze pagina genoemd en uitgelegd.
Let er op dat je bij een aantal herstel acties al je data verliest dus zorg voor backups.

Het beste kun je een usb stick met Windows installatiebestanden maken om van daaruit het herstel uit te voeren.
Die usb stick ( min. 4 Gb ) maak je m.b.v. het hulpprogramma wat je op deze pagina download ( blauwe knop ).

Na de download sluit je eerst de usb stick aan, daarna start je het hulpprogramma.
Volg de aanwijzingen.
=> Kies voor " usb flashstation voor een andere pc maken"...
Het downloaden en op de stick schrijven van de bestanden duurt even, heb geduld.
Je krijgt een melding als de stick klaar is.

Start daarna de pc opnieuw en druk op F12 om het boot-menu te tonen.
Kies daar de stick als opstartstation.
Na het opstarten zal de setup de huidige Windows-installatie vinden en je krijgt dan de keuze om de huidige installatie te herstellen.

Mijn keuze zou in jouw geval zijn: Windows herstellen met behoud van bestanden.
Succes  :icon_good:

Wgalien

Ben weer terug    :yay:. Wat er allemaal mis ging met dat herstellen weet ik niet maar ik kreeg W10 niet aan de praat met mijn code. Uit frustratie wilde ik W7 installeren..hetzelfde laken en pak, ook daar werd mijn W7 code niet geaccepteerd. Wat heb ik nu gedaan...ik heb W7 geinstalleerd en er een activatie proggie op losgelaten en werd de code geaccepteerd, daarna W10 erop losgelaten met de media creationtool en ook dat werkte weer. Ik moet die usb stick nog maken. Jullie in ieder geval weer dank voor de hulp in deze, en nog een fijne voortzetting van de avond en het weekend.

Gr Wim

Reinier

Dat van die Win7 code kan kloppen, als je Win7 upgrade naar Win 10 wordt de Win7 code omgezet en de oude code dus ongeldig...
Maar oké, het werkt weer en ik hoop dat hiermee ook jouw probleem is opgelost.
Bedankt voor de terugkoppeling en eveneens een fijn weekend gewenst  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk