Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Kernel ID 41 op Medion MD 99790

Gestart door Jvanmeer, vrijdag 04 januari 2019, 06:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jvanmeer

Ik had ook wat biosinstellingen die ik me niet herinner aangepast omdat anders de andere SSD niet werkte. Ik heb deze na mijn vorige bericht naar fabriek gezet en de nvidia en intel display audio uitgeschakeld. Laptop volop gebruikt voor office en voor gamen en hij werkt uitstekend.  Ik zal eerdaags de audio weer inschakelen en dan kunnen we dus meteen zien welke van de 2 opties het was. :) Ook al toen ik deze bios wijzigde kreeg ik totaal niet het idee dat deze instellingen de boel moesten gaan verpesten. Een echte leek ben ik niet. Maar we gaan het zien.


Reinier

Laten we hopen dat de uiteindelijke oorzaak boven water komt.
We horen het graag  :icon_good: :icon_good:

Jvanmeer

Ik heb schijnbaar te vroeg gejuigd, had nog niks getest.
Ma na ene aantal dagen gebruik restarte hij gister toch tijdens het installeren van Apex Legends in origin. Dit deed hij na een reboot weer en vandaag thuis met 500 mbit internet ipv 5 mbit op werk deed hij dit ook. Daarna overigens niet.
Nu heb ik medion gebeld.
Die zeggen resetten dmv F11. Oftewel hetzelfde als via powerrecover.
Echter mis ik op de 2e partitie alle data, oftewel geen herstelbestanden.
Via windows resetten naar volledig leeg installeert wel een windows versie met allerlei medion meuk, dus ik mag aannemen dat dit dezelfde versie is als d.m.v. die powerrecover.

Ik heb nu weer probleemloos het spel geinstalleerd.
Windows update en nvidia drivers installed.
Daarnaast even excel en als hij nu weer opnieuw opstart dan stuur ik hem terug. RMA gegevens zijn al geprint.  :schater:

Jvanmeer

#33
Edit Admin:  afbeelding verwijderd, er was alleen 1 groot zwart vlak te zien...

Nou,

Opgestuurd via Medion naar Dynafix. 9 weekdagen later bericht dat hij opgestuurd wordt naar mij vanuit Kesseldorf(DE).
4 dagen later binnen.

Zo te zien hele moederbord vervangen.
Staat ook weer een herstelpartitie op. :)
Originele bon niet terug gekregen though.

Heb ik wel nog een kopie van.
Verder legde ik de laptop op ze kop en draaide hem weer terug. Viel er een schroefje uit.
Een schroefje dat te kort is om werkelijk gebruikt te kunnen worden in deze laptop.
Beetje matig, verder zie ik een deukje in de heatpipe die er voorheen naar mijn idee niet in zat.

Maargoed, hij zal het nu wel weer doen.
Eerdaags op werk volop testen en dan verkopen. Ben toe aan een snellere.

iedereen hartelijk bedankt voor de reacties en het meedenken!


Reinier

Gefeliciteerd met het ( enigszins vertraagde ) resultaat... :icon_good: :icon_good:
Inderdaad, je mag er van uit gaan dat alles weer naar behoren werkt maar dit is wel een slordige afwerking.
Zou er ook z.s.m. afscheid van nemen, maar niet voor alle geld, moet wel een fatsoenlijk bedrag opbrengen.  :yess:

Jvanmeer

Dankje!

Ik heb nog vakantie woensdag, daarna zal ik de laptop weer gebruiken op het werk.

Wel blijft het bijzonder curieus dat de kernel power melding nog steeds in het logboek staat.

https://www.mupload.nl/img/k3amo6a.jpg


Reinier

De logboek-vermelding zegt specifiek "Kernel Processor Power" en niet de vrij algemene en niets zeggende foutmelding "kernel power".
Ik twijfel er niet aan dat er iets mis is met de processor zelf of de stroomvoorziening van de processor ( voedingscircuit ), een andere verklaring is er niet.
Snel afscheid nemen....

Jvanmeer

Prima tip!

Echter verkoop ik graag alleen wanneer ik zeker weet dat de laptop nog in goed werkende staat is. :)

Zou er echt nog iets mis kunnen zijn in de voeding of dergelijke?!

Ik Las bijvoorbeeld ook het volgende:

CiteerA better explanation to the problem...

Some computers can experience minor to severe performance problems, or even freezing, caused by a slower-than-usual processor speed. This can be identified in Task Manager's 'Performance' tab, under 'CPU', or by Event ID 37, logged by the Event Viewer if the system detects a slow processor:

"The speed of processor X in group Y is being limited by system firmware. The processor has been in this reduced performance state for SS seconds since the last report."

This process is often done by a software feature enabled in the BIOS/UEFI, which eliminates the performance of your computer to keep applications and background services from overloading the CPU, otherwise risking of overheating or combusting the machine. Whenever an application or service uses high CPU usage for longer periods of time, or in some cases, the GPU, within no more than 30 seconds, the system triggers the firmware and attempts to limit both the CPU usage and processor speed to a certain value. This can affect the performance and reliability of your computer since it is needed to prevent CPU overload.

If you do NOT want this feature, you MUST turn it off in the BIOS/UEFI.

This may be reasonable.


OP https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/f51c720b-738d-4593-85fa-46746a1842b6/kernelprocessorpower-event-id-37-even-after-clean-boot?forum=w7itproperf

Er is in principe als de laptop niet opnieuw opstart en je zware taken gewoon kan uitvoeren naar mijn idee niks mis de laptop.
Dan zou ik hem kunnen verkopen, maar dit zal ik eerst willen testen.
Er zit nog 6 maanden garantie op, eventueel leen ik hem uit aan een bekende die de laptop wel meer gebruikt dan ik. Dan kom ik er wat sneller achter of de laptop nog daadwerkelijk kuren heeft,


Jvanmeer

CiteerZou er echt nog iets mis kunnen zijn in de voeding of dergelijke?!
Deze vraag omdat het moederbord geheel vervangen is, zit daar het voedingscircuit niet bij in?

Reinier

Klopt, het voedingscircuit zit inderdaad op het moederbord maar ook de batterij heeft electronica aan boord, minimaal 1 chip...
Ik weet niet og het bij deze laptop mogelijk is om de batterij te verwijderen en hem puur op netstroom te gebruiken..?
Als dat kan probeer dat eens en kijk of je die kernel processor power melding dan ook krijgt.,.?

Jvanmeer

Ga ik onderzoeken. Bedankt voor het meedenken!

SMF spam blocked by CleanTalk