Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

iCloud foto's

Gestart door Dokters, donderdag 05 december 2019, 18:30:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dokters

Heeft iemand ervaring met iCloud foto's op een Windows PC?
Ik heb het programma dat Apple hiervoor aanbiedt correct gedownload.
De instellingen en het pad voor de bestandsmap gecontroleerd en OK.
In Verkenner is een iCloud-map aangemaakt maar daar krijg ik niet alle foto's binnen..

lucas

Ik weet niet wat u gedaan hebt. Als u foto's op de pc heeft staan dan moet u nog steeds de foto's markeren en uploaden. Dit gebeurd helaas niet automatisch. Foto's die niet in de de ICloud staan zijn door u niet geselecteerd voor de upload met ICloud.

Read   :read4: :read4: :read4:

Dokters

Beste Lucas,

Wellicht niet goed begrepen, het gaat mij om de foto's die in de iCloud foto's staan en hoe ik die in een map op mijn PC krijg....
Als ik met de browser inlog op mijn iCloud.com en daar het onderdeel Foto's open zie ik alle foto's die in de iCloud opgeslagen zijn. Helemaal goed!
Als ik in Verkenner de map iCloud Photos (door Apple voor Windows aangemaakt) open en daarna Downloads, zie ik maar een gedeelte van wat in de webversie van iCloud staat.

lucas

iCloud-foto's inschakelen
Download iCloud voor Windows.
Open iCloud voor Windows.
Klik naast 'Foto's' op 'Opties'.
Selecteer 'iCloud-fotobibliotheek'.
Klik achtereenvolgens op 'Gereed' en op 'Toepassen'.
Schakel iCloud-foto's in op al uw Apple apparaten.
28 feb. 2019
iCloud-foto's configureren en gebruiken op een Windows-pc ...
https://support.apple.com › nl-nl

Reinier

Controleer of op alle apparaten die iCloud draaien, synchronisatie" is ingeschakeld...

Dokters

Reinier, bedankt!
Ben de iCloud-instellingen op iPad en iPhone nog eens nagelopen.
Had wel het uploaden van iCoud-foto's aan, maar niet het uploaden naar fotostream...
(niet eerder ontdekt dat daar verschil tussen zat)

Dokters

Apple zegt:
Schakel iCloud-foto's in op al uw Apple apparaten.

Ja, niet alleen iCloud-foto's maar ook "Upload naar mijn fotostream" inschakelen!
(dat was bij mij niet actief...)

Reinier

Oké, mooi dat je het hebt gevonden... :icon_good: :icon_good:
Fotostream had ik niet aan gedacht omdat ik wel een iPad heb maar verder geen andere Apple hardware en ook niks van Apple op de pc heb.
Ik gebruik het ding uitsluitend om te internetten tijdens vakanties, de rest v/h jar ligt het ding in de la... :redface:

SMF spam blocked by CleanTalk