Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Mogelijk via één w8 instalatie bij mappen van andere instalatie te komen ?

Gestart door GW, zaterdag 18 augustus 2018, 14:10:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GW

Dag, Heb Windows 8 op een ssd (tje) gezet, en oude installatie er nog niet afgehaald. Nu per ongeluk wat foto's kwijtgeraakt, die misschien nog wel in de "mijn afbeeldingen" van die andere Windows zitten. Geprobeerd gewoon op te starten maar geeft melding dat die vergrendeld is. Ook herstellen met cd etc werkt niet, starten met internet verbinding eruit (idee van iemand) werkte ook niet. Dus of iemand nog een idee weet, of anders of het mogelijk is om via de werkende windows bij de mappen van de andere te komen, kon zelf geen mijn afbeeldingen map vinden (ik misschien scheel).

Ps Met recuva vond ik ook niks.

Reinier

Normaliter blijft er een map Windows.old op de schijf achter waarin de oude installatie zit maar die wordt bij het booten van Windows vergrendeld.
Je moet via Systeemherstel de nieuwe installatie kunnen terugdraaien, dat moet binnen 30 dagen gebeuren, daarna wordt de map Windows.old automatisch verwijderd.

Ik zou proberen te booten van een Lunix Live-cd / usbstick zodat Windows niet geladen wordt, je kunt dan vanuit Linux in alle mappen op de schijf kijken, dus ook de map Windows.old.

GW


Veng

Ik zou toch even controleren of die Windows.old idd (helemaal) verwijderd is. Je weet immers maar nooit met Windows.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Reinier

De map Windows.old moet, indien aanwezig, altijd zichtbaar zijn vanuit de verkenner...
Soms wordt deze map nl. niet automatisch verwijderd, met name als er koppelingen met de nieuwe Windows-installatie in aanwezig zijn.
In het geval de map er nog is, Linux Live-cd gebruiken of Gandalf's Win PE...

Veng

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?


Reinier

Indien de map Windows.old er niet meer is, is ook de oude Windows-installatie er niet meer.
In dat geval resteert er alleen een "recovery"-programma als bijv. Recuva ( gratis ), GetDataBack ( betaald ) of andere.

Resultaten zijn overigens zeer verschillend...
Wat er zo allemaal gratis beschikbaar is:
Link 1
Link 2

SMF spam blocked by CleanTalk