Switching Adapter Y05036S12 Combo USB harddisk

Gestart door Marc1971, maandag 20 april 2020, 19:20:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc1971

Goedenavond allemaal,

Ik heb een maxtor Combo USB2.0 to SATA & IDE hard disk serial ata.
De stekker met de ronde connector is defect.
Het gaat om de switching adapter Y05036s12
Hoe kan ik deze repareren?
Wie weet waar ik deze kan bestellen.
Indien dit niet te bestellen is, hoe kan ik toch bij de gegevens op mijn externe hard disk.

Ik heb een foto toegevoegd van de stekker

Wie kan mij helpen.
Alvast bedankt.

M.vr.gr.
Marc


Marc1971


Reinier

Succes met je keuze...
Heb zelf ook nog ergens zo'n ding liggen, met een iets hogere stroomsterkte.
Ding is de voeding van een mini HTPC die nog in een hoek ligt maar niet meer gebruikt wordt vanwege niet al te geweldige prestaties maar wel Win 10 draait vanaf SSD.
Sommige, al wat oudere netwerkschijven ( NAS ) gebruikten ook dit soort adapters dus er moet wel aan te komen zijn.

Hou er rekening mee dat als het van buiten de EU komt en de waarde op de invoice hoger is dan € 22, er waarschijnlijk extra kosten in rekening worden gebracht.
Dit betreft dan de douane afhandelingskosten en invoerrechten..

Marc1971

Ik ben eigenlijk alleen op zoek naar de kabel met de ronde connector.
Heb jij deze toevallig?
Indien je deze hebt zou je deze weg willen doen ?

Ik hoor het graag.

Reinier

#5
Degene die ik hier heb is geen losse kabel maar zit als vaste kabel aan de adapter vast.
En nee, die doe ik niet weg want dan is mijn mini HTPC niet langer bruikbaar, sorry.
Je zult toch echt op zoek moeten naar een andere oplossing.
Een losse kabel zul je naar mijn weten nergens vinden.
Wat je kunt proberen is een vragen of je bij de lokale milieustraat mag neuzen tussen de elekto - / elektronica berg die daar wordt ingeleverd of wellicht een kringloop winkel ?
Anders blijft alleen een nieuwe adapter over denk ik..

Marc1971

dank je voor de snelle reactie.
Ik zie op internet wel de volgende switching adapter : KY05036S12  Met een K ervoor.
Is dat dezelfde ?

Marc1971

is er wellicht een andere manier om de gegevens van de externe harddisk op mijn computer te krijgen?

Reinier

#8
In mijn 1e reactie ( post #2 ) heb ik 3 links voor je geplaatst van nieuwe adapters die hetzelfde zijn als die van jou , dus met dezelfde spanningen en dezelfde pin-aansluitingen voor 12 en 5 V.
Als je die ext. HDD wilt gebruiken zonder die adapter moet je de ext. behuizing openen, de schijf eruit halen en deze als 2e HDD in je pc aansluiten op dezelfde manier als de HDD waar jouw Windows op staat.
Daarvoor heb je een extra aansluitstekker voor de 12V voeding nodig ( die zit aan de bekabeling van de voeding ) en een extra data-kabel die van de HDD naar het moederbord gaat.

Het ligt er alleen aan of dat rechtstreeks kan want de ext. HDD is waarschijnlijk veel nieuwer als het moederbord van je pc...
De aansluiting voor HDD's op oude moederborden is anders als tegenwoordig dus je moet eerst kijken welk merk & type moederbord er in de pc zit.
Pas dan kun je nakijken of die ext. HDD op het moederbord kan worden aangesloten.

Schijfruimte vrij maken doe je via Schijf-opruiming.
Hoe je dat in Windows XP doet wordt hier netjes uitgelegd.

Marc1971

ik had er 1 besteld alleen deze was uitverkocht.
Die andere 2 zijn mogelijkheden alleen probeer ik te kijken naar goedkopere mogelijkheden

Reinier

Ik zou eerst eens Schijfopruiming proberen zoals hierboven aangegeven, kijk wat dat oplevert...
Daarna nog eens proberen Firefox erop te zetten en kijken of dat beter werkt..?

Marc1971

Ik ben niet zo handig met computers.
Ik weet niet hoe ik de harddisk in mijn laptop kan zetten.
Ik kijk naar verkooppunten en dan ga ik deze bestellen.

Reinier

Je kunt een ext. HDD alleen in je laptop zetten als de laptop ruimte heeft voor 2 schijven en dan moet de ext. HDD ook nog eens het 2,5 inch laptop formaat hebben.
Dat zie ik niet gebeuren.
Overigens niet zo slim om nu pas te melden dat het om een laptop gaat, ik ging uit van een desktop computer omdat er nog Win XP op draait.

Als je zo weinig verstand van computers hebt kan ik maar 1 advies geven:  koop een nieuwe adapter, dat is de makkelijkste, snelste en veiligste oplossing.
Anders moet je om advies vragen bij een lokale computerwinkel of iemand uit je omgeving die meer van computers en computer hardware heeft.

Marc1971


Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk