Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

bij opstarten foutmelding c:\windows\system32\nvspcap64.dll

Gestart door marco4u, zondag 23 september 2018, 09:26:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marco4u

bij t opstarten van de computer krijg ik steeds de foutmelding:    ERROR IN C:\\WINDOWS\SYSTEM32\NVSPCAP64.DLL MISSING ENTRY: SHADOWPLAYONSYSTEMSTART

Ik heb al naar oplossingen gezocht op het www, maar deze zijn voor mij niet in begrijpelijke taal.

Reinier

Welke Windows-versie...?
Game je met de pc en gebruik je ShadowPlay om je games op te nemen..?

lordlister

Waarschijnlijk een corrupte snelkoppeling op het bureaublad...

lucas

Betreft het een laptop HP met Windows 10?

Verwijder de "Experience" package, met het shadowplay component. (Is een HP update).
Verwijder de NVDIA driver en vervang die met de originele driver van de laptop van december 2017.

PS shadowplay zal niet meer functioneren mocht je die gebruiken.

marco4u

Het gaat om een desktop pc met windows 10, ik game er niet op (helaas, tijdgebrek).

Reinier

2 manieren om van die foutmelding af te komen:

1) Verwijder het complete Nvidia stuurprogramma voor de videokaart van de pc d.m.v. DDU en voer dat uit als de pc in "Veilige Modus" is opgestart.
Download daarna de laatste driver voor jouw videokaart van de website van Nvidia.
Tijdens de installatie kun je vervolgens kiezen voor Xpress- installatie of Aangepaste / Geavanceerde installatie.
Kies de 2e optie.
Je krijgt dan een scherm met onderdelen die geïnstalleerd worden.
Haal daar alle vinkjes weg behalve die van het stuurprogramma zelf ( driver ) en bevestig.
Hierdooor worden zaken als 3D Vision, PhysX en Geforce Experience niet geïnstalleerd.
Herstyart de pc en het probleem zou opgelost moeten zijn.  :icon_good:

2) Kijk in de msconfig en schakel daar het laden van "ShadowPlay" uit.

marco4u

 :icon_biggrin1: Probleem is verholpen, thks! Ik heb m via deel 1 opgelost, maar heb m nooit in msconfig zien staan.

Reinier

Dat je hem in de msconfig niet hebt gezien zou kunnen..
Helaas kan ik dat zelf niet controleren omdat ik altijd handmatig m'n drivers update volgens de 1e optie en dus uitsluitend de driver installeer zonder de rest van de meuk..
Dat kan in mijn geval omdat ik niet game..

Fijn dat het is opgelost, ik wens je er weer veel plezier mee en een fijne dag verder  :icon_good: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk