Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Razendsnelle icoon in taskbar

Gestart door On-line, donderdag 16 augustus 2018, 22:27:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

On-line

Sinds een paar dagen verschijnt er meerde keren per minuut een icoon in de Windows 7 taakbalk en het is te snel om er op te klikken of om zelfs maar te kunnen zien wat er voor embleem op staat.

Het is erg irritant en ik weet ook niet of dit van een schadelijk programma kan zijn. AVG geeft in ieder geval niets aan na een scan.

Vandaag heb ik een slow motion camera op mijn monitor gericht en een snapshot kunnen maken van het icoon (Taskbar.jpg).

Weet iemand wat dit is, of het verantwoordelijke programma zo snel mogelijk van mijn computer af moet?

Bedankt voor de hulp.
Peter

Reinier

Als ik het zou moeten beoordelen zeg ik:
icoon "instellingen" van het stuurprogramma / toepassing van een webcam of andere camera die via usb is aangesloten ( geweest )  :icon_confused:

lucas

Is er ook iets te zien bij de opstart programma's?

On-line

De opstart programma's zien er gebruikelijk uit. Ik heb wel onlangs wonderShare helper compact uitgeschakeld.

Vanwege de opmerking van Reinier heb ik HD writer (camcorder software) eens laten zoeken naar een update maar het probleem is nog niet verholpen.

lucas

Heb je misschien iets van een printer, scanner of camera aan je USB poorten hangen?
Zo nee wat heb je allemaal aangesloten.

Reinier

Je kunt het laden van die camcorder-software ook uitzetten door er met je re-muisknop op te klikken en te kiezen voor "Uitschakelen".
Daarmee zal die icoon waarschijnlijk ook verdewenen zijn, iets anders kan het bijna niet zijn.
Als je de camcorder nodig hebt kun je het programma gewoon starten vanuit het menu.....
Probleem opgelost  :icon_biggrin1:

On-line

Ik heb alleen een headset en een mobiel breedband dongel aan de USB poorten hangen.
Ook weet ik nu dat het icoon precies iedere minuut opduikt maar het is te kort om erop te kunnen klikken.

Nu heb ik nog eens gezocht en dit keer lukte het mij wel om iets te vinden:

https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/2bae11f7-3af1-4887-bfd1-d9a6f9b91eac/camera-and-printer-icon-pops-up-for-half-a-second-and-disappears?forum=w7itprogeneral

Ik heb de Interactive Services Detection aangepast maar dat hielp niet, ik heb Acrobat Reader eraf gehaald maar dat help ook niet. Aan het einde van die draad staat een link naar een andere discussie en daar schrijft Erik83:

'Hi had the same problem with my Dell Latitude, discovered that the problem is linked to the mobile broadband strangely. Uninstalled it and now have the icon stops flashing.
Hope it will work for you.'

En inderdaad, na herinstallatie van de mobiele breedband lijkt het probleem opgelost te zijn.  :yay:

Reinier

Kom er maar op.......
Het icoon heeft naar mijn bescheiden mening geen enkele koppeling met mobiele breedband als je naar de afbeelding kijkt, dan moet je wel over een enorme fantasie beschikken  :ohyeah: :ohyeah:

Hoe dan ook, fijn voor je dat je het uiteindelijk getackeld hebt en daarom ook dank  :bedankt: :bedankt: voor het delen van de oplossing  :respect: :icon_good:
Succes maar weer voor de toekomst  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk