windows defender virus beveiling werkt niet.

Gestart door Klojo, donderdag 28 juni 2018, 17:56:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klojo

Hallo, van mijn Windows 10 desktop pc werkt de virusbeveiliging niet. Hij zegt de app is verwijderd, de firewall en andere beveiligingen doen het wel.
Ik kan nergens vinden waar ik dan zo'n app kan downloaden, ook niet in de Microsoft store.

lucas


Reinier

Als de aanwijzingen in de link van Lucas niet het gewenste effect hebben, voer dan een herstel van Windows uit met behoud van bestanden.
Hoe je dat doet lees je hier.

lucas

Heeft dus duidelijk te maken met de update van januari  :icon_frown:

Zie onderstaande quote:

CiteerNa de Windows 10 update in november/december was ik het programma Bitdefender Internet Security kwijt. Na wat zoeken terug gevonden en weer ingeschakeld, maar de update van gisteren (28-1-2016) heeft echt alles van Bitdefender verwijderd. Ik heb systeemherstel gedaan en toen had ik de gegevens terug, maar Bitdefender deed niets... Programma was niet compatible met Windows 10, maar dit herstellen lukte ook niet. Uiteindelijk probeerde ik Windows Defender dan maar aan te zetten, maar dit werkte nog geen 10 seconden...daarna alles weer uitgeschakeld, waarbij werd verteld dat ik een van de twee (Bitdefender óf Windows Defender) in moest schakelen. Ging dus niet... Pas na het verwijderen van alle Bitdefender componenten kreeg ik Windows Defender aan de praat. Je moet toch wat, nietwaar? Bitdefender is een legaal betaald programma en het is gewoon schandalig dat Microsoft dit op eigen houtje verwijderd. Geen aankondiging, niks. Microsoft heeft nog niet op mijn klacht gereageerd. Bitdefender is ook nog niet met een oplossing gekomen, maar misschien komt dat nog. Het is nu immers weekend... Geen goed woord over voor Windows 10, want die bleef me dit flikken en nu dus met een definitief einde van Bitdefender.

Reinier

Dat heeft te maken met het feit dat er verwarring ontstaat over het gebruik van de woorden "update" en "upgrade"...
Jij quote over de "november / december update" en dat is geen update maar een upgrade, nl. de Fall - upgrade.

Het verschil tussen de 2 is dat er bij een "upgrade" een compleet nieuwe installatie van Windows 10 plaats vindt met behoud van bestanden, te herkennen aan de map Windows.old op de C-schijf. Deze map zul je na een reguliere "update" met beveiligings-patches en bijgewerkte drivers, niet aantreffen.  :eusa_naughty:
Echter worden hierbij apps en programma's die niet compatible zijn met de aangepaste structuur van Win 10 verwijderd.

Het is dan aan de programma-maker om zijn programma te updaten zodat het werkt met de nieuwe Win 10 versie.
Daar kun je als gebruiker zelf weinig aan doen.

Voorlopig zal die situatie niet veranderen aangezien Microsoft zijn zinnen heeft gezet op 2 grote jaarlijkse "upgrades" waarmee het nieuwe functies en andere wijzigingen toevoegt.
Het bedrijf is zo groot en machtig dat dit soort bedrijfsbeleid de gebruikers en software-leveranciers gewoon door de strot wordt gedrukt.
1 van de redenen dat ik nog steeds 99,9% van de tijd Win 7 gebruik... :yess:

Hans

Heb die virus beveiliging van Windows zelf nooit gebruikt er zijn genoeg alternatieven ook goede gratis alternatieven zoals Kaspersky, Avast, etc
Zelf vind ik die Kaspersky wel fijn die heb ik een tijdje gebruikt maar toch maar voor een paar centen gekozen voor Eset.
https://www.kaspersky.nl/free-antivirus

SMF spam blocked by CleanTalk