Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

installatie SQL server 2012 als standalone op win 10 Laptop

Gestart door gersta64, donderdag 27 februari 2020, 11:22:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Reinier

#30
Ter verduidelijking van John z'n reactie een screenshot bijgevoegd..... :icon_good:

Oké, de SFC scan laat zien dat er geen problemen zijn wat betreft mogelijk missende, of corrupte bestanden.
Wel zie ik in het Speccy overzicht dat je 2 firewalls actief hebt: zowel Bullguard als ook die van Windows Defender....

Alle opmerkingen over programma's die mogelijk van invloed kunnen zijn op je probleem en het advies om deze uit te zetten tijdens de installatie-procedure betreft het tijdelijk uitschakelen van deze. Dat kan door in taakbeheer betreffende service / proces te beëindigen of deze vanuit de taakbalk tijdelijk te pauzeren.
Als je het via taakbeheer doet wordt deze service bij de eerstvolgende herstart weer gewoon gestart.

Het is overigens nog steeds een raadsel voor mij waarom je steeds tegen dezelfde fouten aan loopt.
Ik kan het niet reconstrueren op mijn systeem.
Wel is mij ook uit het Speccy overzicht opgevallen dat ik wel Java geïnstalleerd heb en jij niet maar ik kon nergens terugvinden of dat mogelijk gerelateerd zou kunnen zijn.

Op het net vond ik dit artikel met uitleg over de installatie van SQL server 2014 Express met daarbij een aantal opmerkingen, wellicht dat je daar iets mee kunt om dit probleem op te lossen..?
Daarbij nog de informatie volgens Microsoft.


gersta64

Reinier,

Bedankt voor je reactie weer.
Ik zie dat het scherm er bij jullie idd anders uitziet en dat ik daarom de knop "verander" ook niet zie hier. (zie bijlage)
Waar heeft dat verschil mee te maken?

Ik ga het opnieuw proberen met de adviezen voor het tijdelijk uitzetten van de services en met de artikelen die je me stuurde.

Ik laat hier weten wat het evt resultaat is.

Reinier

Dat je de knop Verander niet zeg was te wijten aan een forum-instelling van jouw account, als het goed is, is dat nu opgelost..?

Ik wacht even af of het tijdelijk uitschakelen van bepaalde programma's / services effect heeft......ik zou in elk geval die firewall van Bullguard uitzetten, want de Defender firewall blijft actief, die draait hier ook op de reserve-pc en die heeft geen invloed op de installatie.
Overigens draait OneDrive bij mij ook niet....

gersta64

Inderdaad zie ik nu de verander knop.


Ik meld me als ik nieuws heb.


Bedankt.

gersta64

Reinier,


Sorry, dat het even heeft geduurd, maar dat had met persoonlijke omstandigheden van doen.


Na de grondige opruiming opnieuw een schone installatie gedaan. SQL server 2019 en SQL server Management studio 18.4.
Deze verliep probleemloos.
Ik heb enkel windows defender laten draaien.


Op jouw advies heb ik bullguard gedeinstalleerd. Ik heb toch juist begrepen dat je aangaf dat windows defender voor normaal gebruik voldoende bescherming bied.


Hartelijk bedankt voor je geduld en hulp.
Zonder had ik het niet gered.


Bedankt.

Reinier

Excuus is niet nodig, iedereen heeft zo zijn eigen dingen die belangrijker zijn dan andere zaken, dat is hier niet anders  :yess:
Fijn dat het nu, uiteindelijk, wèl gelukt is.

Inderdaad, Windows Defender presteert tegenwoordig zó goed dat het al 2 jaar behoort tot de best geteste Antivirus programma's dus een extern programma, wat aanzienlijk minder goed geïntegreerd is binnen de Windows omgeving, is absoluut niet nodig.
Daarnaast is de systeembelasting van Defender aanzienlijk minder en is het bovendien gratis.
Overigens is het zo dat het perfecte antivirus / malware programma niet bestaat, niet gratis en niet betaald.
Alle programma's missen wel eens iets en dat komt simpelweg door het feit dat de detectie-algoritmes van de software pas worden aangepast nadat een nieuw virus of trojan is ontdekt.
Wat een programma niet kent kan het ook niet detecteren....
Daarom is het zaak altijd je verstand te blijven gebruiken want de grootste oorzaak van besmettingen zit nog steeds achter het toetsenbord.  :ohyeah: :icon_good:

Problemen zoals de jouwe zijn en blijven voor mij een uitdaging die ik graag aanga, vandaar dat ik het ook op mijn reserve-pc geïnstalleerd heb om te zien of ik dezelfde fouten / uitzonderingen ook zou tegenkomen.
Uiteraard is dat nooit 1 op 1 te vergelijken vanwege verschillen in hardware en geïnstalleerde software maar kan wel een indicatie in welke richting je moet zoeken.
Nu ga ik zo meteen de installatie op het reserve-systeem weer ongedaan maken om de zaak schoon te houden.

Ik wens je veel plezier met de nieuwste SQL Studio en je cursus / hobby / opleiding daarvan.
Blijf gezond en pas goed op jezelf.
Bedankt voor de terugmelding en een fijne dag. :icon_good: :zwaai: :zwaai:

SMF spam blocked by CleanTalk