Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Advies nodig voor pc build voor gewense programma's

Gestart door EXU1357, donderdag 06 augustus 2020, 14:39:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

EXU1357

Hallo,

Ik bouw een PC voor het eerste keer.
Ik wil op deze pc CAD en gaming programma's optimaal kunnen runnen.

Ik heb deze onderdelen gekozen:
CPU     AMD Ryzen 3 3100
GPU    AS Rock Radeon RX 550    2GB
DDR4 Corsair 8GB with 3000mh
Motherboard        AS Rock A320M PRO4 Motherboard   

Ik moet nog een bijpassende voeding, SSD/HDD en kast kiezen.

Denken jullie dat deze onderdelen de genoemde programma's kunnen draaien?
Ik moet ook kijken hoe ik deze onderdelen in elkaar zet en dan moet ik als het goed is de PC gebruikklaar maken (Windows en andere onderdelen installeren)

Wat denken jullie hierover? Waar moet ik allemaal op letten? En mis ik nog andere onderdelen?


Gerrit

bovenstaande gaat hem niet worden het is een cpu vretend programma eigenlijk een stukje gereedschap en geen gamen dus.
autocad
dan is de vraag wat is uw budget ? welk niveau autocad ?moet u ook 3d maken? voor school of beroepsmatig??
geeft u dat eerst aan

Reinier

#2
* CPU     AMD Ryzen 3 3100 => bij lange na niet toereikend voor wat jij ermee wilt gaan doen !
Je hebt dan minimaal een Ryzen 5 of 7 serie nodig.
* GPU    AS Rock Radeon RX 550    2GB => bij lange na niet toereikend voor wat jij ermee wilt gaan doen !
Je hebt dan minimaal een GTX 10xx serie of Radeon RX 570 of 57xx serie nodig.
* DDR4 Corsair 8GB with 3000mh => bij lange na niet toereikend voor wat jij ermee wilt gaan doen !
Je hebt minimaal 16 Gb Ram nodig, voor CAD is 32 aan te raden, vooral als je grote projecten maakt.
Ga je ook 3D, dan 64 Gb Ram kopen.
* Motherboard        AS Rock A320M PRO4 Motherboard
Niet de juiste keuze, je hebt een ASRock B450M Pro4 of ASRock B550M Pro4 nodig.

Een SSD is wel bijna een must, een M2 NVMe-type is verreweg het snelste maar het moederbord moet daarvoor over een M2-slot beschikken.

Daarnaast een A-merk voeding, anders wordt het niet wat, dus geen MS-Tech of andere Chinese troep.
Koop iets van Seasonic, BeQuiet!, Corsair of Coolermaster.

Een goede behuizing is ook een dingetje: je moet je kabels netjes weg kunnen werken ( i.v.m. de luchtstroom in de kast ) en deze moet daarbij liefst over 2 kastventilatoren beschikken om een goede koeling te realiseren...

Als ik jouw setup bekijk krijg ik heel sterk de indruk dat je het budget niet hebt om een fatsoenlijk presterende pc te bouwen voor jouw wensen want het is allemaal het goedkoopste van het goedkoopste.
Conclusie, klinkt misschien hard / vervelend maar is niet zo bedoeld: door sparen.
Een pc die kan wat jij aan wensen hebt kost minimaal rond de € 1000.
Of je moet gaan kijken naar een gebruikte pc die nog niet te oud is voor een fatsoenlijk bedrag, bijv hier: https://tweakers.net/pcs/aanbod/

SMF spam blocked by CleanTalk