Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Geen line in...

Gestart door Jansen!, zondag 17 mei 2020, 16:10:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jansen!

Gisteren kwam ik er achter dat ik geluid kan afspelen, maar niet meer kan opnemen.
Windows ziet onder "Opnemen" geen audioapparaten meer.

Het is het me niet eerder opgevallen, omdat ik deze optie niet heel vaak gebruik. Ik neem voor een vriendin lp's op en tot een paar maanden geleden was dat geen enkel probleem.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Het betreft overigens Windows 8.1








alex

Welkom op pchelpforum  :icon_good: :icon_good: :icon_good:
Gooi uit apparaatbeheer : besturing voor geluid e.d. eens je driver voor geluid weg.
Start dan js pc opnieuw op.
Hij zoekt hem dan zelf weer op en installeert hem weer.
Kijk dan eens of het weer werkt.
We horen het wel  :icon_good: :icon_good:

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

lucas

* Ga naar het scherm Start en begin te typen run. Klik of tik op het zoekresultaat uitvoeren. The Run dialoogvenster verschijnt.
* Beweeg de muiscursor naar de linker benedenhoek totdat het snelmenu van het bureaublad verschijnt. Selecteer de optie Uitvoeren . The Run dialoogvenster verschijnt.
* Typ devmgmt.msc in het vak Uitvoeren en klik op de knop OK . Dit opent het venster Apparaatbeheer .
* Vouw in Apparaatbeheer de categorie Geluids-, video- en gamecontrollers uit . Klik onder deze categorie met de rechtermuisknop op de naam van uw geluidskaartapparaat. Er verschijnt een contextmenu. Selecteer vervolgens Verwijderen .
* Bevestig indien nodig de verwijdering. Vink het vakje aan naast Het stuurprogramma voor dit apparaat verwijderen en klik op de knop OK
* Start de pc opnieuw op om de wijziging door te voeren. Na het opnieuw opstarten probeert Windows de driver opnieuw te installeren.
* Als dit niet werkt, ga dan verder om de geluidsdriver in apparaatbeheer bij te werken.

Update Sound Driver in Apparaatbeheer
* Klik in Apparaatbeheer met de rechtermuisknop op de naam van het geluidsapparaat. Selecteer Stuurprogramma's bijwerken .
* Klik automatisch op Zoeken voor bijgewerkte stuurprogramma's . Vervolgens zal Windows de nieuwe driver zoeken en installeren.
*
* Klik met de rechtermuisknop op het geluidspictogram in de taakbalk rechtsonder op het scherm. Selecteer Afspeelapparaten
* Selecteer op het tabblad Afspelen in het geopende venster het standaardapparaat en klik vervolgens op Eigenschappen .

* Klik op het tabblad Geavanceerd . Wijzig onder Standaardindeling de samplefrequentie en bitdiepte totdat een van de instellingen werkt. Selecteer 24 bit , 44100 Hz of 24 bit, eerst 192000 Hz . Klik op Toepassen en OK om de wijziging op te slaan.

SMF spam blocked by CleanTalk