Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

windows defender

Gestart door Willem66, zondag 16 december 2018, 16:08:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

Als het icoon rood is betekent dat dat er nog resten van Avast zijn achtergebleven...
Je kunt alles verwijderen door de gratis versie van Revo Uninstaller te gebruiken, die is er ook als "portable" ( hoef je niet te installeren maar kun je direct opstarten )
Hoe je ermee werkt kun je hier lezen.
Na verwijdering scant het automatisch naar overgebleven mappen en register-sleutels.
Als je daarna alles selecteert en verwijderd is de boel schoon en zou de Defender-icoon na een herstart weer groen moeten zijn.

Reinier

Download MalwareBytes' Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-xxx.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  •     Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken" als er beschikbare updates zijn.
  •     De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  •     Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  •     Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
  •     Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
  •     Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  •     Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.

Malwarebytes logje plaatsen
Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Geschiedenis > Programmalogboeken)
Selecteer en kopieer het  logje en plaats (CTRL-V)het logje in het in je volgende bericht.
De log niet als bijlage plaatsen a.u.b.!

Hans

Mocht dt wat Reinier aandraagt ook niet helpen probeer dit dan eens.
https://www.avast.com/nl-nl/uninstall-utility

Willem66

Dat van nReinier snap ik niet helemaal,dat andere over avast snap ik wel.
Gr willem66

Reinier

Aan mijn reactie hierboven valt ook niet veel te snappen maar 1 van de hoofd-oorzaken waarom Defender niet wil inschakelen kan malware zijn.
Om dat uit te sluiten graag bovenstaande uitleg volgen en uitvoeren, dan kijken we daarna verder  :Kicon_good:

Willem66

Ok ga ik doen,maar een ding wil er bij mij niet in n.l.in het defender icoon staat rood kruisje,als ik avast erop zet,dan komt er een groen v tje in het icoontje,rarara???

Reinier

Dat komt omdat Defender uit verschillende onderdelen bestaat zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien:



Als 1 hiervan niet is ingeschakeld of ge-update dan komt dat rode kruis tevoorschijn..

Willem66

Bij virus&threat prtection staat dat rode kruis??

Gerrit

ja en als u daar op klikt wat is de rest van het verhaal u kijkt nu naar de kaft van het boek sla hem eens open :koffielezen:

Hans

Citaat van: Willem66 op woensdag 19 december 2018, 19:02:54
Ok ga ik doen,maar een ding wil er bij mij niet in n.l.in het defender icoon staat rood kruisje,als ik avast erop zet,dan komt er een groen v tje in het icoontje,rarara???

Ja omdat je op dat moment geen goed werkende antivirusscanner hebt, installeer een antivirusscanner en je probleem is opgelost.

Reinier

Willem, wil je antwoorden hier in het topic en niet via een persoonlijk bericht...?
Daarmee wordt het nl. voor de andere Admins een onnavolgbaar verhaal..?

Verder zou ik graag het logbestand van MBAM van je hier willen zien zoals in de instructies aangegeven..?

Willem66

Heb perongeluk het logbestand weggeklikt,weet niet hoe ik schermafbeelding moet maken op laptop?Ben niet zo handig.

Willem66

Had wel malware bites download ergens gevonden,die jij aangaf gaf bij error,onveilige pagina?

Willem66

Voorstel:
Ik weet dat het niet de bedoeling is,maar als er nu iemand bereid zou zijn om middels teamvieuwer dit probleem op te sporen en op te lossen.

Willem66

Dit bespaart een hoop heen en weer corresspondentie!

SMF spam blocked by CleanTalk