Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Van Win 7 naar Win 10

Gestart door Harrie66, dinsdag 29 oktober 2019, 00:01:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harrie66

Goeden avond ;
Voorop gesteld ;   Ik ben een leek v,w,b dit gebeuren . Maar ik ben hier wwaarschijnlijk op het juiste adres voor het verwijderen en het opnieuw installeren van mijn besturingssysteem.
Ik heb het zolang mogelijk uitgesteld maar ik moet er toch aan geloven en of het moet er toch een keer van komen.  Van WIN 7 naar WIN 10.
Maar eerst een paar vraagjes.
1e) Je kunt dus nog steeds gratis upgraden naar W10. Dat download bestand heb ik +/- half 2018 binnen gehaald.
2e) Maar Ik kan  sinds enige tijd ook voor 30 € een W 10 legale versie downloden met een officiële lilentiecode erbij van MS. Op diverse site's word Win 10 nu verkocht voor die prijs,
Niet voor het gratis of ervoor te betalen maar wat is wijsheid.
Mij lijkt de 2e variant dan  (voor mij althans ) het gemakkelijkste te zijn zonder (grote / veel) problemen te verwachten.
Als ik hiervan gebruik zou maken dan heb ik ná download en installatie 2 window's versies op mijn laptop staan. Klopt dat ?
En kan dit ook zonder dat er conflicten ontstaan ???
Als er dan 2 versies op zouden staan ; hoe kan of moet ik dan Win 7 verwijderen ?
Of doet Win 10 dat automatisch voor mij ???
Enfin zo rijzen er diversen vragen op .
Graag een reactie in jip en janneke taal aub dan kan ik het nog volgen en of proberen te begrijpen .
Alvast bedankt . 
Grt Harrie

Reinier

#1
Je kunt de meest recente versie van Win 10 altijd downloaden via het hulpprogramma onder de blauwe knop op deze pagina.
Sluit een lege usbstick van minimaal 8 Gb aan, en voer na het downloaden het hulpprogramma uit.
Kies in het hulpprogramma voor "usb flashstation voor andere pc maken" en volg de aanwijzingen.
Als het proces klaar is krijg je daar een melding van en is de usbstick klaar voor gebruik.