Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Computer Opstart problemen

Gestart door Robin, dinsdag 04 juni 2019, 15:54:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin

Zodra ik mijn pc opstart moet ik vaak meerdere pogingen doen om beeld te krijgen. Alle onderdelen worden voorzien van stroom. Ik heb verder geen idee waar dit probleem kan liggen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Reinier

Als je wat meer info geeft over betreffende computer gaan we een poging wagen je probleem op te lossen.

Daarvoor is het noodzaak dat we weten welke hardware erin de opc zit en welke windowsversie je gebruikt, dat kan in 1 moeite door de weblink van Speccy te plaatsen in je volgende bericht.

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Vermeld ook merk, type en vermogen van de voeding van de pc, dat vindt je op de sticker op de zijkant van de voeding.

Robin

Mobo: Asus PRIME z370-a
cpu: i7 8700k
gpu: rtx 2070
16gb ram
512gb crucial m.2 ssd
psu: corsair hx850 (850 watt)

Robin

Citaat van: Robin op dinsdag 04 juni 2019, 17:02:03
Mobo: Asus PRIME z370-a
cpu: i7 8700k
gpu: rtx 2070
16gb ram
512gb crucial m.2 ssd
psu: corsair hx850 (850 watt)

Windows 10 Pro

Robin

Citaat van: Robin op dinsdag 04 juni 2019, 17:02:03
Mobo: Asus PRIME z370-a
cpu: i7 8700k
gpu: rtx 2070
16gb ram
512gb crucial m.2 ssd
psu: corsair hx850 (850 watt)

z390, excuus

Reinier

Wat begrijp je niet aan mijn vorige reactie..?
Ik zie nl. geen weblink..?

Robin

Ik begrijp de reactie, ik krijg een error als ik het wil publiceren. Daarom heb ik het even zo gedaan. 

Ik hoop dat dit genoeg is zo, geef anders even aan wat voor informatie nog nodig is.
https://gyazo.com/e4fe7c32c66a729473432077b16bce1f


Reinier

Het punt is dat er via de weblink een veelvoud aan info beschikbaar is, o.m. recent geïnstalleerde updates, versienummers van de diverse stuurprogramma's, BIOS-versie van het moederbord, in- en uitgeschakelde services etc.
Die info is er nu niet en kan wel een mogelijke oorzaak tonen.
Doe dus het volgende:
* Start Speccy en wacht tot de analyse klaar is.
* Klik op "Bestand" , kies in het dropdown-menu voor "Opslaan als tekstbestand" en sla het rapport op in een willekeurige map.
* Klik vervolgens op "Reageer" en onder het tekstveld op het +-teken "Bijlagen en andere opties".
* Onder Bijlage, klik op de "Bader"-knop en selecteer het Speccy tekstbestand.
* Dit rapport zal als bijlage bij je reactie voor ons beschikbaar komen.

Je krijgt van mij ( of een andere helper ) z.s.m. een inhoudelijke reactie op dat rapport en mogelijke tips om het probleem te verhelpen  :icon_good:

Robin


Robin

Wat ik zelf ook al frappant vond is dat hier wordt aangeven dat mijn videokaart maar 4095mb heeft. Terwijl ik hem gekocht heb al 8gb.

Reinier

#10
Je laatste opmerking is een bekend euvel van Speccy omtrent het beschikbare Vram dus daar moet je niet wakker van liggen.

Bedankt voor het tekstbestand.
:icon_good:
Ik zie dat je nog met een 1e editie BIOS in je moederbord draait.
De meest recente is van 19 april dit jaar dus ik zou in elk geval de BIOS updaten m.b.v. de tools die Asus daarvoor meelevert.

Daarnaast zag ik ook dat je Norton AV gebruikt, niet mijn favoriet omdat deze scanner een behoorlijke wissel kan trekken op je systeem-prestaties.
Ik zou die eraf mikken en een lichtere scanner installeren zoals bijv. de gratis versie van Kaspersky.

Het viel mij verder op dat je alle meeliftende meuk van je videodrivers hebt geïnstalleerd, je hebt waarschijnlijk een "Express-installation" gedaan.
In meerdere gevallen kan het behoorlijk schelen om alleen de driver te installeren, je kiest dan voor "Aangepaste" installatie en dan kun je 3D Vision, PhysX, de auto-updater en nog wat uitvinken.
Hoe minder meuk hoe beter de prestaties.

Controleer ook of er nieuwe firmware is voor je Crucial SSD, ook dat kan behoorlijk verschil maken.
Je hebt ook veel onnodige zaken tegelijk draaien die systeembronnen verbruiken, bijv. Spotify, utorrent, wat auto-updaters etc.
Misschien is het handig om eens in veilige modus te booten en kijiken wat dat aan verschil oplevert...?

Je kunt daarna in de msconfig alle niet noodzakelijke dingen uitzetten zodat het opstarten sneller verloopt en minder systeembronnen vraagt.

Ik hoor graag je ervaringen / resultaten.

Robin

Het werkt allemaal weer prima, bedankt voor de tips!

Reinier

Mooi, bedankt voor de terugkoppeling. :icon_good: :icon_good:
Ben nog wel nieuwsgierig van je te vernemen wat je precies allemaal gedaan hebt om je probleem op te lossen.
Niet alleen voor mijzelf maar ook voor anderen hier op het forum die er hun voordeel mee kunnen doen.
Zou je dat nog met ons willen delen..?

Robin

Ik heb de driver geupdate van mijn gpu (zonder al die andere zooi), en heb mijn bios geupdate.

Reinier

Oké, bedankt voor het delen..  :icon_good: :respect:
Veel plezier ermee weer... :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk