Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Netwerk niet goed

Gestart door John, maandag 19 februari 2018, 08:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

John

Ik heb een beetje sorres met mijn netwerk nadat ik hier thuis de boel heb omgegooid, voorheen werkte alles perfect, zette ik mijn Dune aan kon ik zo bestanden van pc over pompen naar de HDD van de Dune via de netwerkkabel, zette ik NET radio aan, ook geen probleem met verbinden en lekker naar de radio luisteren, ook mijn Samsung Horizon box van ziggo was altijd goed verbonden.
Nu had ik de boel omgegooid hier thuis, dus de utp kabel die eerst aan mijn pc hing gebruikt voor de netgear 8 poorts switch en daar alles op aangesloten, de utp kabel die eerst voor de  switch werd gebruikt zit nu in mijn pc en werkt gewoon goed :icon_good:
Maar nu heb ik de switch aangesloten op me "oude" pc utp kabel, en ik krijg steeds netwerk errors dat er geen verbinding is :icon_eek1:
Hang ik de utp kabel er direct aan de radio, alles perfect, direct aan de Dune nergens last van hang ik hem aan de switch en verbind hem dan met een utp kabel naar de receiver krijg ik te lezen, "kan server niet vinden" of ik krijg de Dune HDD niet te zien op mijn pc :icon_o_O:
Mijn router is een Asus RT-AC68U die verbonden is met een ziggo Connect box, uit de asus router gaan dus 2 utp draden, 1 naar de pc en 1 naar de netwerk switch van Netgear, waar gaat het fout :icon_o_O:
BTW wat hangt er zoal in mijn bedrade netwerk, Tv, receiver, horizon, Dune, Hue verlichting, chromecast ultra, en alles is al stuk voor stuk aangesloten geweest, en werkte dan goed, maar alles in de switch en het gaat fout, en de switch van netgear is hagelnieuw :yess:
Waar o waar gaat het fout of welke instelling in mijn asus router vergeet ik nu :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Router al opnieuw opgestart..?
Kan wezen dat die, door het switchen van de verschillende kabels ergens "hikt" dus even opnieuw booten zou dat moeten verhelpen....
Switch ook van de stroom gehad..?
Heb je voor bepaalde apparaten vaste IP's ingesteld of gaat alles via DHCP..?

Gelukkig heb ik niet zoveel van die narigheid in mijn netwerk..  :schater: :schater:

John

#2
Ja alles al vele malen herstart, zelfs aangesloten op ziggo connect box, ga ik zo weer proberen, geen vaste ip's, gewoon via DHCP :yess:
Rare is, als ik via de stekkerdoos overal de stroom uitschakel en ff later aanzet dan doet alles het ff, maar daara, na weer uitzetten en weer aan, geen verbinding :icon_o_O:
Het moet toch niet uitmaken waar ik welke utp stekker induw :icon_o_O:

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Nee, lijkt mij ook...zou eens wat rommelen met de belangrijkste utp-stekkers, kan er maar zo 1 tussenzitten die niet helemaal fris is...
Hoe had je de zaak voorheen aangesloten dan voordat je die Netgear-switch ertussen hebt gehangen..?

John

#4
Eigenlijk idem dito qua aansluiten, enige verschil was dat ik toen een switch had van TP-Link TL-SG1005D, ik ging er vanuit dat die niet helemaal fris meer was en toen deze netgear heb gekocht, maar geeft hetzelfde euvel :icon_o_O:
En ik heb al alles verplaatst in de switch, alle ledjes branden ook netjes als de apparatuur aangezet wordt, krijg alleen geen verbinding, wel als ik de utp kabel die direct van de router afkomt in een van de apparatuur duw, niks aan de hand, maar via de switch is het helaas :icon_o_O:
Enige verschil met toen is, zat toen met pc op zwarte utp kabel en rest zat op blauwe utp kabel met switch, nu pc op de blauwe (niks aan de hand daarmee) en rest op de zwarte met switch, maar dat mag niks uitmaken lijkt mij, netwerkkabel is netwerkkabel :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

#5
En dat had je dus ook met die TP-link..?
Van die TP-Link TL-SG1005D heb ik er 2 in het netwerk hangen hiero, probleemloos, al jaren...

In de meterkast hangt bij mij nog deze Netgear...
Voornamelijk voor deze gekozen i.v.m. de metalen behuizing ( afscherming )..

John

Ja, maar die was 5 poorts, en door het omgooien van huisraad had ik nu 7 poorten nodig vandaar ook de aanschaf van netgear, maar die TP-link deed precies het zelfde, geen verbinding geven :nee2:
Kan toch niet aan me router liggen, wat wel is gedaan, ik heb die connect box van ziggo ff gebruikt als router en wifi, zou het daar aan kunnen liggen dat het niet helemaal jofel meer is :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Ik zou het inderdaad daar zoeken, of bij die Asus router of bij die Connectbox...
Kijk eens of er nieuwe firmware is voor die Asus..?
Want als hij met de oude TP-link hetzelfde probleem vertoonde hoef je het niet in de switch te zoeken maar ergens anders...

Reinier

#8
Nieuwe firmware voor de router van 1 feb. j.l. hier.
Connectbox moet goed en actueel zijn, die wordt door Ziggo gepushed.
Wellicht is het handig als je dat ding reset naar fabrieksinstellingen...
Ik neem aan dat je van dat ding wel de WiFi uitgezet hebt zodat ze elkaar niet in de weg zitten ondanks dat ze waarschijnlijk een andere IP-range en subnet gebruiken..?

John

#9
Router heeft de laatste firmware, ik heb ook met hagelnieuwe 20mtr netwerkkabel geprobeerd vanuit asus router naar netgear, ziggo gebeld, die wilden een monteur sturen, maar die kijkt alleen naar ziggo content, rest kan je eventueel betalen, geen zin an dus :nee2:
Enige wat ik heb gedaan nog is de router naar fabrieksinstellingen terug zetten, maar dan is alles weer ff invullen en klaar is die weer om te gaan :yess:
Kabel is goed vanaf router naar switch, want alles krijgt verbinding als ik die kabel bij alle apparatuur er in doe en internet test, verbinding oke wordt er dan gemeld, maar kabel erbij dan verbreekt de verbinding, zal anders toch is moeten kijken naar andere 2mtr utp kabels, er vanuit gaand dat er misschien een brakke kabel bijzit :icon_o_O:

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

John

Citaat van: Reinier op maandag 19 februari 2018, 10:25:52
Ik neem aan dat je van dat ding wel de WiFi uitgezet hebt zodat ze elkaar niet in de weg zitten ondanks dat ze waarschijnlijk een andere IP-range en subnet gebruiken..?

Hier mee bedoel je dus de connect box van ziggo, en nee die staat nog aan
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

#11
Ook een nieuwe kabel kan soms kuren vertonen, zeker als het om dit soort afstanden gaat..
Ik heb ze allemaal zelf gemaakt met pijn en moeite ( Cat 5e , ook allemaal 20 mtr. ) maar alles werkt nog steeds probleemloos sinds het ligt ( jaartje of 7 inmiddels )

Die wiFi heeft niks met bedraad netwerk van doen...zat effe ergens anders met m'n gedachten..

John

Wel ik ga straks weer ff alles loskoppelen van die netgear, kan er gelukkig makkelijk bij, dan 1 voor 1 weer testen, kijken waar de boosdoener zit, heb ik al vaker gedaan de afgelopen dagen, maar de fout moet denk ik daar ergens zitten :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Wellicht even vanaf de pc een IP-scanner draaien, kijken welke apparaaten wel of niet gevonden worden...kan wellicht ook een hint in de juiste richting geven van waar je moet zoeken..
Ik ben effe bezig, moet straks weg dus effe me bakkes fatsoeneren, haren wassen etc.

John

Zal ik ff draaien, en bedankt zover :bedankt: :respect: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

SMF spam blocked by CleanTalk