Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Nu probleem om foto's te e-mailen

Gestart door Willytje65, dinsdag 02 januari 2018, 16:59:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Willytje65

Ik heb het probleem reeds aangekaart in "Software", maar misschien weet hier iemand meer.
Ik werk met Windows 10 en Outlook 2010 mail.
Maar sinds de grote update van Windows 10 kan ik niet meer gemakkelijk foto's e-mailen
Ik heb ze meestal verstuurd van uit Picasa: gewenste foto's selecteren, e-mail klikken, ( de foto's worden automatisch verkleind) en Outlook 10 opent zich,  en enkel nog de ontvanger aanklikken.
Dus eenvoudiger kan het niet, dat ging ook van uit Fasstone image, vanuit PhotoGallery, vanuit Magix fotomanager, zelfs vanuit afbeeldingen aan e-mailgeadresseerde verkleind, wel het rapst vanuit Picasa, (en het is dus niet omdat Picasa niet meer ondersteund wordt) bij de andere gaat het dus ook allemaal niet meer.
NU moet je : foto's selecteren, nieuwe map aanmaken en de foto's verkleinen in een ander programma, voor de foto's te kunnen versturen in bijlage dan., want met mijn grote bestanden kan ik nog niet één foto versturen, en dan moet je achteraf weer die verkleinde fotomap weer verwijderen, anders staat alles vol met gelijke foto's. Een heel stuk werk dus wat vroeger in enkel kliks was gebeurd.
Heeft nog iemand dit probleem sinds de grote update van december???
In plaats van een Windows update lijk dat meer op een offdate




John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

lucas

Citaat van: lucas op dinsdag 02 januari 2018, 20:16:17
Voor Outlook 2010:

Maak een nieuw e-mailbericht aan.
Klik op Invoegen, Bestand.
Selecteer de afbeelding(en), bijlage(n).
Laat het bericht openstaan, ga naar de tab Bestand en kies Info.
Zet een vinkje bij Formaat van grote afbeeldingen wijzigen voordat ik dit bericht verzend

Komt na tab bestand/info zet een vinkje bij formaat grote afbeeldingen wel?

Willytje65

Ik heb de oplossing gevonden op Microsoft community forum, alles werkt weer zoals vroeger

Reinier

Wellicht is het voor andere gebruikers wel fijn als je even een link plaatst naar de oplossing of deze beschrijft..?
Dan heeft de rest er ook iets aan...

Willytje65

#5
 ikzelf heb het niet gedaan, maar wel iemand die meer afweet van pc als ik, maar alles werkt weer perfect in verband met foto's versturen,
hopelijk is dit nuttig voor anderen met hetzelfde probleem


https://partnersupport.microsoft.com/en-us/par_clientsol/forum/par_win/windows-10-1709-send-to-mail-recipient-doesnt-work/63385e49-d9c2-4022-ac95-8ad13606b07a?auth=1

Op uw vraag in de Microsoft Community is een reactie geplaatst door Robert_We.
Titel: Update windows 10

Reactie
Dag Willy Geldhof, 
Bedankt voor de terugkoppeling. 
Ik zie dat het probleem al vaker is voorgekomen en er ook een oplossing voor is gevonden.
(Zie de Engelse Thread: Windows 10 1709 - Send to Mail Recipient doesn't work after upgrade   )
Echter houd dit in dat je een regel uit het register zou moeten verwijderen en vervolgens Office herstellen.   
Hieronder een handmatige vertaling, maar bekijk zelf ook even de bovenstaande thread:
•   Maak eerste een backup van het register in het geval er iets mis zou gaan.   
•   Voor de zekerheid kun je het beste een systeemherstelpunt aanmaken.           
•   In Zoeken (naast Start) type je: regedit
•   Indien nodig klik op het zoekresultaat in het zoekvenster om de Register-editor te openen. 
•   Zoek naar de volgende sleutel:
•   HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Clients\Mail\Microsoft Outlook
•   Selecteer deze en verwijder deze door bijvoorbeeld op de delete-toets te drukken.
•    ( Verder een kwestie van ok klikken of bevestigen / sluiten.  )
•   Repareer Office
Laat gerust weten wat het resultaat hiervan is. 
Met vriendelijke groet,
Robert


Lees deze reactie in de Microsoft Community.

--------------------------------------------------
VOLGENDE STAPPEN*
Was deze reactie nuttig? Geef Robert_We punten!
[Deze reactie was nuttig]

Heeft de reactie van Robert_We uw vraag beantwoord? Vertel het dan aan de community.
[Deze reactie markeren als uw antwoord]

Wilt u het abonnement op deze discussielijn opzeggen?
Klik hier om naar de discussielijn te gaan, klik op het oorspronkelijke bericht en klik op E-mails stoppen.

*Aanmelding nodig. Als u de discussielijn opent, ziet u dat uw actie automatisch is vastgelegd.

https://partnersupport.microsoft.com/en-us/par_clientsol/forum/par_win/windows-10-1709-send-to-mail-recipient-doesnt-work/63385e49-d9c2-4022-ac95-8ad13606b07a?auth=1

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk