Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Advies gevraag voor aanschaf laptop

Gestart door PaulGJ, donderdag 06 september 2018, 18:51:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulGJ

Beste lezers,

Voor 'huishoudelijk' gebruik zoek ik een laptop waar geen expliciete eisen aan worden gesteld als alleen dat hij snel moet zijn.
Ik heb op Amazon gekeken en vond deze laptop die voor  gunstig in prijs is.
Kunt u mij informeren of dit een goede keus is?
Bij voorbaat hartelijk dank,
met vriendelijke groet
Paul

(Link kopiëren en plakken)
https://www.amazon.fr/Acer-A114-31-C4AJ-Portable-Processeur-Celeron/dp/B076CXDF31/ref=sr_1_6?s=computers&ie=UTF8&qid=1536252014&sr=1-6&keywords=laptop

Reinier

Persoonlijke mening: Niet aan beginnen.
Voor zo'n bedrag koop je geen laptop...dit is een prijs die in de buurt zit van high-end tablets.
Apparaat heeft maar 32 Gb (eMMC ) opslagruimte ( niet echt snel ) en als de volgende upgrade van Win 10 komt over een maand of 3 heb je al een probleem omdat je schijfruimte tekort komt om deze upgrade uit te voeren.
Daarbij is Acer niet echt een merk dat bekend staat om kwalitatief goed spul...

Als je een "snelle" laptop wilt zul je je budget moeten aanpassen...denk aan een Core i3 processor met 6 of 8 Gb werkgeheugen en een SSD van minimaal 120 Gb - 256 Gb als opslagruimte.
Dan heb je iets wat vooruit wil maar je moet wel rekenen op een prijs van rond de € 400 en meer..

Als je bovengenoemd risico ( gebrek opslagruimte ) op de koop toe wilt nemen en wellicht over een jaar of 2 weer op zoekt wilt naar een andere laptop dan is deze Acer mogelijk een slimme keus voor deze prijs.

PaulGJ

Beste Reinier,
Hartelijk dank voor uw advies, ik zal uw raad opvolgen!
Prettige avond gewenst.
Met vriendelijke groet
Paul

Reinier

Voor een budget van rond de € 450 - 500 kun je een laptop kopen die wèl vooruit wil en een jaar of 5 - 6 meegaat als je deze op de juiste manier gebruikt.
Ik denk dat je daarvan, op basis van de geboden prestaties, meer plezier aan beleeft.
Maar ik kan uiteraard niet in uw portemonnee kijken.

Een 2e hands laptop uit de wat duurde prijsklasse ( Dell , Thosiba bijv ) zou ook een prima alternatief kunnen zijn.
Vaak zijn deze voor bedragen tussen de € 200 - 300 al te koop en daarvoor zou ik dan eerder kiezen als voor deze Acer.

SMF spam blocked by CleanTalk