Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Melding bij opstarten game pc

Gestart door Dacory, zondag 11 september 2022, 19:35:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dacory

Beste Allen, mijn zoon heeft een game pc en zojuist bij het opstarten kreeg hij de volgende melding.  Wie kan vertellen wat er aan de hand is en wat we moeten doen om hem weer normaal opgestart te krijgen?

Alvast bedankt!!

Pearl

Hoe oud is die PC?
Welke hardware?

Loop de bios instellingen na, staat alles goed? zoals tijd.
Harde schijf wordt daar gemeld?

Jurjen

Als die bij dit scherm blijft staan, lijkt het erop dat er geen harde schijf wordt herkend als opstartschijf.  :abra_cadabra:

Dacory

Citaat van: Jurjen op maandag 12 september 2022, 07:41:55
Als die bij dit scherm blijft staan, lijkt het erop dat er geen harde schijf wordt herkend als opstartschijf.  :abra_cadabra:

Oke, dan zal dat het probleem zijn. Is er iets wat we zelf kunnen doen of toch na laten kijken?

Dacory

Citaat van: Pearl op zondag 11 september 2022, 19:47:20
Hoe oud is die PC?
Welke hardware?

Loop de bios instellingen na, staat alles goed? zoals tijd.
Harde schijf wordt daar gemeld?

Hij is van 2019
Ik zal proberen of we de bios instellingen na kunnen lopen of alles oa tijd goed staat.

Gerrit

zet hem in het laatste scherm van u bios op "deafault" vaak werkt hij dan weer.
dit omdat instellen niet echt makkelijk is :redface:

Jurjen

Als je in de bios zit, zal er boot priority staan, daar zul je de juiste schijf aan moeten klikken/slepen.
Hoe het kan dat dit is veranderd is wel bijzonder. dat kan niet zomaar, tenzij er een bios update is gedaan.

Als je de pc laat wegbrengen naar een pc-winkel, die zal met 1 min klaar zijn, en zal daar wel het volle bedrag voor rekenen(denk ik)
Dat is wel zonder geld, dus hopelijk lukt het in de bios om het zelf aan te passen.

SMF spam blocked by CleanTalk