Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

PC vindt printer wel via het netwerk en usb, maar weigert te printen.

Gestart door jjboerstra, vrijdag 24 juni 2022, 09:56:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jjboerstra

Hallo,

Op dit moment zit ik met een probleem wat ik maar niet opgelost krijg. Ook ben ik dit nog niet eerder tegen gekomen.

Het probleem:
De pc, met windows 10 home, weigert printopdrachten te doen. Het rare is dat de pc de printer, in dit geval een Canon TS5351a, gewoon vindt/herkent. Ook de officiële software wordt keurig geïnstalleerd. Zodra ik een test afdruk wil doen, krijg is de melding:

De testpagina is niet afgedrukt. Wilt u
hulp van de probleemoplosser Afdrukken?

Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.


Wat ik zelf al geprobeerd heb is:
- Printersoftware volledig verwijderen en herinstallatie.
- Print spool service herstart
- Windows update uitgevoerd
- Internet security/anti virus nagekeken
- controle ongewenste software uitgevoerd
- Printer in- en uitgeschakeld

Wat nog belangrijk om te melden is, dat ik op de desbetreffende pc een andere printer geprobeerd heb (HP laserjet), helaas hetzelfde probleem. Dus ik ben tot conclusie gekomen dat het niet aan de printer kan liggen.

Ik ben benieuwd of iemand hier dit probleem herkend en of er een mogelijke oplossing voor is.
Alvast bedankt!




jjboerstra

#1
Ik probeer nog een screenshot toe te voegen, maar dit lukt me helaas niet.

Jurjen

Dit klinkt als in dat er iets niet goed is geïnstalleerd.
De printer heeft verbinding met de wifi? (je hebt password ingevuld)

Wil je de software IJ Network Device Setup Utility eens runnen?
kijken wat daar uitkomt.  :yess:

jjboerstra

Hallo Jurjen,

Bedankt voor uw reactie!
De printer heeft verbinding met wifi.
Ook heb ik de printer via een USB kabel aangesloten gehad.
In beide gevallen krijg ik hetzelfde probleem.
Ik ga dat stukje software runnen, kom er op terug  :icon_good:

jjboerstra

Helaas nog steeds niet opgelost.
Na het uitvoeren van 'IJ network device utility' kreeg ik de melding dat de communicatie tussen de computer en printer is bevestigd, maar bij testafdruk krijg de volgende error melding:

De bewerking kan niet worden voltooid (fout 0x00000003).

Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden

Jurjen

Oke,

Heb je deze drivers van internet?

Zou je eens dit willen uitvoeren:
cmd (Command prompt)
sfc /scannow

Bij voltooien, software verwijderen van printer.
PC herstarten.
Software opnieuw installeren als administrator.

Werkt dit? top!
Werkt het alsnog niet, zou je eens CCleaner willen installeren, en klikken op register.
Dan deze opschonen?

Dan weer opnieuw je drivers installeren?  :respect:


jjboerstra

Bedankt voor jouw tips Jurjen, deze had ik allemaal al uitgevoerd. :icon_wink:
Ook dit had geen effect.

Echter, het probleem is inmiddels opgelost. Iets wat ik nog niet eerder meegemaakt heb.
Wat bleek nou; er miste een map genaamd 'PRINTERS' in locatie C:\Windows\System32\spool\
Bij toeval kwamen we hier achter. Na de map weer te hebben aangemaakt, werkte alles weer prima.
Wat de oorzaak geweest is, is mij onduidelijk. De PC was besmet met spyware/malware/adware.
Ik denk zelf dat dit de ellende heeft veroorzaakt.

Jurjen

Raar dat daar mappen missen, en dat windows die niet aan maakt met sfc.

Maarrr, fijn dat het is opgelost!
En dat je de oplossing met ons deelt  :respect:






John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

jjboerstra

Het is mijn eigen pc niet.

Ja, de pc is inmiddels weer verlost van al die bagger.

SMF spam blocked by CleanTalk