Auteur Topic: E-mail niet mogelijk om in te stellen op één PC  (gelezen 238 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ramon

  • Lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Likes: +0/-0
  • Geslacht: Man
E-mail niet mogelijk om in te stellen op één PC
« Gepost op: maandag 20 juni 2022, 09:56:36 »
Beste iedereen,

Ik heb een probleem waar ik vaker tegen aan loop.
We werken veel met e-mail adressen en soms komt het voor dat één bepaald e-mail niet wilt instellen.
Probeer ik dit zelfde e-mail op een andere pc werkt het zonder problemen.
Ook heb ik verschillende e-mail programma's geprobeerd. (Outlook 365, W10 mail, EMclient)

Binnen EMclient kan je ook 'fixeren', dan gaat hij zelf zoeken naar de juiste instellingen.
Deze vraagt op een gegeven moment of je persoonlijke instellingen wilt sturen naar de server, de server die hij laat zien klopt wel... dus hij zoek bij de juiste server.
Maar helaas weigert hij gewoon....

Het gaat om een e-mail die gehost word bij een website, dus een 'custom' domein.
Ik probeer hem in te stellen via POP, ook IMAP geprobeerd.
De gegevens die ik heb kloppen 100% aangezien dit gewoon werkt op een andere pc binnen het zelfde netwerk.

Mijn gedachte ging naar mogelijk de DNS resetten van de PC, omdat hij mogelijk niet goed verwijst naar de provider?
Dus een ipconfig /flushdns gedaan...

Helaas niets wat ik probeer werkt, mogelijk weten jullie iets!

Met vriendelijke groet,
Ramon


Verdere resultaten/bevindingen:
Probleem zit in het gebruikers account, als ik een nieuwe aanmaak (dus een tweede gebruiker op de pc) dan werkt het goed.
« Laatst bewerkt op: maandag 20 juni 2022, 10:31:06 door Ramon »

Online Jurjen

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 292
  • Likes: +5/-0
  • Geslacht: Man
  • Toe aan vakantie..
Re: E-mail niet mogelijk om in te stellen op één PC
« Reactie #1 Gepost op: maandag 20 juni 2022, 13:18:03 »
Heeft het account wel een office licentie?
Heeft deze ook rechten in AD?

Offline Ramon

  • Lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Likes: +0/-0
  • Geslacht: Man
Re: E-mail niet mogelijk om in te stellen op één PC
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 21 juni 2022, 10:02:07 »
Het is geen Exchange account, dus Active Directory en een licentie zou hier niets mee te maken moeten hebben?
of zie ik dat verkeerd?

Echter heb ik het nu opgelost doormiddel van een nieuwe gebruikersprofiel aan te maken.
Hier in werkt alles wel...

Online Jurjen

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 292
  • Likes: +5/-0
  • Geslacht: Man
  • Toe aan vakantie..
Re: E-mail niet mogelijk om in te stellen op één PC
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 21 juni 2022, 10:19:51 »
Fijn dat alles alweer is opgelost!
En dat je de oplossing met ons deelt!  :respect: :icon_good:

Offline derkdejong

  • Expert Lid
  • *****
  • Berichten: 121
  • Likes: +4/-0
Re: E-mail niet mogelijk om in te stellen op één PC
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 05 juli 2022, 14:41:26 »
dan lijkt het ermee te maken te hebben dat em-client per gebruiker max 2 accounts kunnen worden ingesteld...

 

https://www.kwf.nl/
https://www.alzheimer-nederland.nl/