Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

fritzbox 7590 geen dsl verbinding

Gestart door mariska, zondag 03 april 2022, 13:27:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariska

Hallo ik heb een vraagje, ik heb pas een nieuwe modem gekocht , de fritzbox 7590 maar hij blijft aangeven dat de dsl verbinding is gestoord. op mijn oude modem werkt alles perfect, allen mijn oude modem staat op instorten. iemand een idee wat ik zou kunnen doen. ik heb zelf al op internet gekeken over dit probleem maar de oplossing helpen niks, ook mijn internet provider kan mijn niet helpen. zucht help.

Alvast bedankt


mariska


Peer

Welke internetprovider heb jij? Mogelijk kan iemand op basis van die gegevens iets meer zeggen.

Peer

#4
Ik neem aan dat jij de Fritzbox ook gelijk als modem wilt gebruiken, dus niet als router welke op een modem is aangesloten.
Heb jij de stekker voor DSL in poort 1 of poort 4 zitten?
handleiding Fritzbox 7590 pagina 22

Edit: link naar pdf aangepast om direct naar pagina 22 te gaan

mariska

mijn provider is youfone maar is gelijk aan kpn. ik gebruik de fritzbox als modem. de modem die ik nu gebruikt is de experiabox 9v 10v werkt niet.
dsl stekker zit in de dsl slot ( het grijze stekkerbus)

mariska

de aansluiting van de experiabox is rj11, de aansluiting van de fritzbox is rj45 ik heb hier voor een adapter. kabel heb ik getest, en werk prima.


mariska

#8
Citaat van: mariska op zondag 03 april 2022, 14:20:47
mijn provider is youfone maar is gelijk aan kpn. ik gebruik de fritzbox als modem. de modem die ik nu gebruikt is de experiabox 9v 10v werkt niet.
dsl stekker zit in de dsl slot ( het grijze stekkerbus)

Zou ik hem dan toch op poort 4 moeten aansluiten???   
Ben ik dan echt zo dom??? :icon_confused:

mariska

Citaat van: Peer op zondag 03 april 2022, 14:12:36
Ik neem aan dat jij de Fritzbox ook gelijk als modem wilt gebruiken, dus niet als router welke op een modem is aangesloten.
Heb jij de stekker voor DSL in poort 1 of poort 4 zitten?
handleiding Fritzbox 7590 pagina 22

Edit: link naar pdf aangepast om direct naar pagina 22 te gaan


Zou ik hem dan toch op poort 4 moeten aansluiten???   
Ben ik dan echt zo dom??? :icon_confused:

Peer

Poort 4 is voor als je de Fritzbox als router wil gebruiken, aangesloten op een modem.
Via poort 1 dien je zelf alle instellingen in te stellen zoals een gebruikersnaam en wachtwoord.
Wat betekent vrije modem keuze

Peer

Uiteraard kan je eens proberen om poort 4 te gebruiken. Niet geschoten is altijd mis.

mariska

Citaat van: Peer op zondag 03 april 2022, 14:53:08
Uiteraard kan je eens proberen om poort 4 te gebruiken. Niet geschoten is altijd mis.

Ga ik morgen wel proberen.
Zojuist via wan geprobeerd. geen succes. morgen verder.

mariska

Anders hebben we altijd Guidion nog  :ohyeah:

mariska

Ik heb 2 bijlage bij gedaan, misschien help het.

SMF spam blocked by CleanTalk