Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Schone instalatie werkt niet

Gestart door Erik190186, dinsdag 08 februari 2022, 09:03:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik190186

Goedemorgen,

Misschien is er iemand met een goede tip?

Ik heb een Asus K751S laptop met aptio bios American megatrends Inc. Ik heb een usb met win 10 voor de installatie. Hij start de installatie ook gewoon op en doorloop de stappen voor een schone installatie. Maar bij het punt waar de laptop opnieuw opstart voor de installatie te hervatten, daar begint het probleem. Ik krijg dan een foutmelding in een blauw scherm. Met de volgende foutmelding. foutcode 0x0000221.

Ligt dit nou ergens aan de instellingen van de bios of is de usb misschien toch niet helemaal In orde?

Ik heb al al mijn bestanden eraf gehaald alvorens ik begonnen ben. En alleswerkte nog.

Met vriendelijke groet Erik

Jurjen

Error code 0xc0000221 verwijst naar een hardware issue, vaak de Hard disk of Ram geheugen.
:bakkie:

Erik190186

Geplaatst door: Eskimo
« Gepost op: Vandaag om 09:32:45 »Voeg citaat toe
Error code 0xc0000221 verwijst naar een hardware issue, vaak de Hard disk of Ram geheugen.
:bakkie:

zoals beschreven. heb ik eerst alle bestanden eraf gehaald die ik nodig had. en verder niets gedaan aan de laptop. en in de bios is gewoon alles zichtbaar.

Gerrit

bekende fout  :ohyeah:
u bent vergeten de schijf te formatteren met de windowsinstaller
omdat er altijd een extra verborgen partitie op de schijf word aangemaakt , deze ziet de nieuwe install en kan dus geen nieuwe aanmaken "missmatch"
remedie tijdens het installeren formatteren :icon_good:

Erik190186

Geplaatst door: Gerrit
« Gepost op: Vandaag om 12:16:34 »Voeg citaat toe
bekende fout  :ohyeah:
u bent vergeten de schijf te formatteren met de windowsinstaller
omdat er altijd een extra verborgen partitie op de schijf word aangemaakt , deze ziet de nieuwe install en kan dus geen nieuwe aanmaken "missmatch"
remedie tijdens het installeren formatteren :icon_good:


Dat doet die toch al automatisch als je een schone installatie doet? het is al wel een tijd geleden dat ik dat allemaal gedaan heb en het laats was nog gewoon met een dvd voor Windows 7. Of zit het dan bij Win10 Weer anders?

Jurjen

Nee? nog nooit meegemaakt.
Je moet de oude partities weggooien.. herstel / system. zodra je op nieuw klikt maakt hij zelf die partities opnieuw aan, met het juiste herstel /systeem voor je nieuwe install.

Erik190186



Je moet de oude partities weggooien.. herstel / system. zodra je op nieuw klikt maakt hij zelf die partities opnieuw aan, met het juiste herstel /systeem voor je nieuwe install.


Dit klopt ook en dat heb ik dus ook gedaan. gewoon alle oude partities verwijderen en dan krijg je op het laats ook weer alles als 1 schijf te zien. en dan begint die dus daarna het hele proces af te lopen met de installatie, maar als die dus opnieuw opgestart word krijg ik dus die foutmelding.

Gerrit

heeft u dat gedaan met de windows installeren? formatteren bedoel ik


SMF spam blocked by CleanTalk