Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Laptop blijft automatisch herstel voorbereiden

Gestart door Nol, zondag 23 mei 2021, 13:46:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nol

Het is opgelost.  :yess:
Ik kon een laptop lenen met EaseUS data recovery en daar heb ik alles mee terug kunnen halen.  :eusa_dance:
Toch hartelijk bedankt voor het meedenken en adviseren.  :bedankt:

Wat kan ik nog doen met de defecte HDD ?
Partities verwijderen en formatteren of vergeten en weg gooien ?
Volgens crystaldisk was die geel dus nog niet rood maar mij zegt dat niet zoveel. Ik denk dan met geel is die nog te repareren en met rood is die rijp voor de kliko  :icon_biggrin1:

Reinier

Met geel is deze ook niet te repareren.
Geel betekent in de meeste gevallen dat het beschikbare aantal reserve sectoren op de schijf op het eind loopt.
Deze worden gebruikt om defecte sectoren te vervangen, defecte sectoren zijn fysieke beschadigingen / defecten van het beschrijfbare schijfoppervlak.

Deze schijf is ronduit onbetrouwbaar en kan vanmiddag al de geest geven maar het kan ook nog 2 maanden of langer duren, afhankelijk van het gebruik.
Ik zou er een 500 Gb SSD inzetten ( kosten rond de € 65,= ) en deze rotte schijf even aaien met een klauwhamer en hem laten kennismaken met de bodem van je PMD-kliko.... :icon_good: :icon_good:

Nol

Duidelijk en weer wat geleerd, ik heb er al een 500GB HDD in gedaan en de laptop loopt weer, ook de data staat er op.
Hij gaat vanmiddag weer naar haar toe en kan ze hem uitproberen.
Nogmaals bedankt

Reinier

Graag gedaan, hopelijk kan ze weer jaren probleem met de laptop werken.
Fijn weekend  :icon_good:

Nol


SMF spam blocked by CleanTalk