Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

PC blijft maar (her)opstarten

Gestart door MichaelStam, dinsdag 18 mei 2021, 14:41:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MichaelStam

Mijn PC viel uit tijdens het updaten van Windows en daardoor is (denk ik) iets beschadigd of vreemds gebeurd. De computer blijft nu maar steeds opnieuw opstarten en loopt niet meer door naar Windows. Hij zoekt wel even, maar daarna slaat de computer weer uit. Foutcodes die ik o.a. te zien krijgt zijn: 0XC0000002 en 0xcoooo221, windows\system32\ntoskrnl.exe, en windows\system32\drivers\volmgrx.sys\0xc000428.

Nu is het probleem dat ik ook niets kan aanpassen of onderzoeken wat de problemen zouden kunnen zijn omdat ik dus niet de kans krijgt om bijvoorbeeld in veilige modus of zo iets op te starten. De PC gaat gewoon telkens opnieuw opstarten. Is er misschien nog een manier om Windows te benaderen en weet iemand wat het probleem hiervan zou kunnen zijn?

Gerrit

heb hetzelfde gehad met de laatste update, IO fout
ga naar uw bios en zet deze op "load bios default"" bevestig dit en herstart de pc.
zelf was ik 3 uur bezig geweest alle kabels los gehad en alles getest en toen kwam ik achter.

MichaelStam

Hallo Gerrit,

Dankjewel voor de snelle reactie. Waar kan ik dat precies vinden in de bios (ik ben een leek)? Het moederbord is een Asus ROG STRIX B450-F Gsming. Ik heb er even een foto bijgevoegd van het startscherm.   

Gerrit


MichaelStam

Gevonden, maar het heeft helaas geen invloed gehad. De PC blijft maar opnieuw opstarten.

Gerrit


MichaelStam

Die had ik al en ook geprobeerd om een herinstallatie te maken. Maar ook dan blijft de PC te pas en te onpas opnieuw opstarten.

Reinier

Als je Windows 3 of 4x start en afsluit via de Aan / Uit schakelaar wordt het daarna automatisch opgestart in de Herstel-console in Veilige Modus.
Meer info hier.
M.b.v. de usbstick met installatie-bestanden moet je dan een opstartherstel kunnen uitvoeren of de pc opnieuw instellen ( met of zonder behoud van bestanden ).

MichaelStam

Dat opstarten is nu juist het probleem, doordat de PC tussendoor opnieuw opstart is het niet mogelijk om het hele proces te doorlopen. Ditzelfde ls ook het geval bij de opstartherstel met de USB. Door telkens de heropstart kun je het hele proces niet doorlopen.

Reinier

Geef eens wat meer info omtrent de r4est van de hardware van deze pc..
Graag d.m.v. het volgende:
Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer snapshot" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Daarnaast zou ik ook graag horen:
merk, type & vermogen van de voeding
Merk, type van de behuizing en het aantal kastventilatoren en hun functie ( inblazend / uitblazend )...?

MichaelStam

Helaas kan ik Speccy niet installeren om dezelfde reden waarom ik Windows ook niet aan de praat krijgt (telkens automatisch opnieuw afsluiten en opstarten).

De PC specificaties zijn:

Behuizing: Be Quiet Pure Base 500
Moederbord: Asus ROG Strix B450-F Gaming
CPU: AMD Ryzen 7 3700X
CPU koeler: Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Geheugen: Corsair Vengeance LPX 32GB
SSD opslag: Samsung EVO Plus 500GB
Voeding Bw Quiet Pure Power 11 500watt
Videokaart Gigabyte Geforce GTX 1660 Super OC 6GB

Reinier

Heb je, buiten de 2 meegeleverde case-fans, nog extra case-fans geïnstalleerd..?
Heb je, aangezien je wèl in de UEFI / BIOS kunt komen, reeds geprobeerd deze te resetten naar "Failsafe defaults" / standaard waarden en deze opgeslagen en herstart..?

MichaelStam

Er zijn buiten de 2 meegeleverde case-fans, geen extra case-fans geïnstalleerd.
Wat je hier beschrijft "Heb je, aangezien je wèl in de UEFI / BIOS kunt komen, reeds geprobeerd deze te resetten naar "Failsafe defaults" / standaard waarden en deze opgeslagen en herstart..?" heb ik niet gedaan. Ik zou dit graag willen proberen maar helaas heb ik er inmiddels een nieuw probleem bij. Bi het opstarten stopt het scherm (zie foto bijlage) en loopt niet meer door naar de bios.

Ik krijg langzaam het vermoeden dat er hardware technisch iets niet in orde is. 

Reinier

Dat laatste weet ik wel zeker...
Op de screen is een tekst te zien "Press Del or F2 to enter BIOS settings"...
Heb je dat geprobeerd ( beide ) en heeft dat effect of niet..?

Ik begin te vermoeden dat het probleem in het moederbord zit nl....

MichaelStam

Dat heb ik geprobeerd, maar had geen effect. Ik heb 1 keer gehad dat het scherm doorliep en ik de 4 keuze mogelijkheden had

Druk op enter om opnieuw te proberen, Druk op F1 om de herstelomgeving te openen, Druk op F8 voor opstartinstellingen en Druk op Esc voor UEFI-firmware-instellingen.

Maar voordat ik de kans kreeg om verder te gaan startte de PC helaas alweer opnieuw op.

Morgenochtend toch maar de reparateur erbij halen, want dit wordt me te moeilijk allemaal.

SMF spam blocked by CleanTalk