Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Laptop start niet meer op na schoonmaken toetsenbord

Gestart door lovecrafthp, woensdag 09 september 2020, 22:58:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovecrafthp

Dag allen,


Klassiek geval: vloeistof gemorst op het toetsenbord van een HP-laptop waarna enkele dagen later nog steeds 20% van de toetsen op het toetsenbord niet meer reageren. Via een extern USB-toetsenbord werkte het nog wel.


Laptop uit elkaar gehaald, moederbord moeten loskoppelen om aan het toetsenbord te kunnen. Toetsenbord gereinigd en nadat het toetsenbord gedroofd was, laptop opnieuw geassembleerd. In eerste instantie startte de laptop opnieuw op. Na uitschakelen heb ik de achterplaat gemonteerd maar daarna startte de laptop niet meer op. Ik heb alle connecties opnieuw nagekeken (zie ook foto) maar de laptop start niet op.


Als ik de stroom aansluit zonder de batterij, dan licht het ledje aan de stroomaansluiting wit op en kan je de ventilator eventjes zien bewegen (zonder dat de aan-toets wordt ingedrukt). Als ik de stroom aansluit met de batterij, dan licht het ledje aan de stroomaansluiting oranje op en beweegt de ventilator niet.


Kan iemand helpen om deze laptop nog te redden, ajb? Alvast bedankt!

Gerrit

wirelesskaart zit los en twee aansluitingen zitten niet goed ingestoken te herkennen aan het streepje.
voor de rest is de foto niet gedetailleerd genoeg.
zie ook dat de fan niet schoon is......meer foto's  zou helpen
controleer de aansluitingen en wees secuur aub

lovecrafthp

Bedankt voor de hulp! De wirelesskaart is inderdaad los op de eerste foto's maar was wel degelijk vastgeschroefd tijdens de testen.

Ik heb de fan schoongemaakt en alle aansluitingen opnieuw geverifieerd zoals aanbevolen. Sommige aansluitingen schijn ik echter niet (comfortabel) verder tot aan het streepje te kunnen insteken.

Ik heb ook meer gedetailleerde foto's bijgevoegd. Als ik van iets specifieks een betere foto moet nemen, hoor ik het graag.

Gerrit

nu gaat u iets vreemds doen: uit ervaring weet ik dat dit vaak een oorzaak is.
haal de kabel los die het toetsenbord met het moederbord verbindt .....start hij dan (nog) niet op ook die van het touchpad en kijk of hij dan opstart.
volgende stap is bij niet opstarten het geheugen te verwijderen , hij moet dan gaan piepen vanwege geen geheugen.
mocht dan nog niet opstarten plaats alles weer terug en meld het hier weer :icon_good:
de foto's zijn goed en zoals u zelf heeft bemerkt zie ik ook dat sommige niet goed zijn aangesloten of diep genoeg in gestoken.....wat de oorzaak is kan ik hiervanuit niet bepalen dan moet ik hem voor me hebben :redface:

lovecrafthp

Ik heb alle stappen uitgevoerd maar helaas geen reacties en ook geen gepiep na het verwijderen van het geheugen  :icon_frown:

Gerrit

mijn vraag aan u is nu: kunt u nu enkel met uw accu opstarten of is deze leeg?
waarom deze vraag? omdat soms kortsluiting op het moederbord verhinderd dat de voeding (vaak ook met kortsluitbeveiliging) zijn werk doet.
en soms wel met accu werkt

SMF spam blocked by CleanTalk