Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Email versturen met Iphone lukt vaak niet

Gestart door Nol, zondag 13 januari 2019, 17:10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Wie kan mij helpen om het versturen van een email vanaf mijn Iphone 5S vlotter te laten verlopen want heel vaak blijft die in uitgaande mail staan en ineens wordt die verstuurd maar dat kan soms wel een paar uur tot een nacht overheen gaan.
Dit krijg ik te zien als ik het wil versturen

John

Uitgaande server goed ingevuld, imap of pop3, wachtwoord en inlognaam goed ingevuld :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Nol

Dat moet wel want ineens verstuurd die het wel en ik verander tussendoor niets

Nol

Ik heb het account verwijderd en weer aangemaakt en gelijk kon ik mails versturen
Snap niet waarom nu wel en voorheen niet maar zal wel een kromme volt geweest zijn
Hopelijk was dat het en ik gaat het even uitproberen of het goed blijft werken.
Ik laat het aankomende week weten hoe het vergaan is

Reinier


Nol

Tot gisteren kon ik gewoon versturen maar nu ineens niet meer.
Wel 20 keer geprobeerd maar het lukt niet
Inmiddels een 2e smtp van versatel aangemaakt maar bij controle loopt het fout.
Toen een smtp van outlook aangemaakt en die wordt wel geaccepteerd en gelijk kon ik de mail versturen.
Dit is wat ik als melding krijg

Reinier

En je weet zeker dat deze instellingen goed staan ingevuld..?

Gebruik je de Gmail-app voor iOS of de mail-app van Apple zelf..?

Nol

Ik gebruik de mail app, gmail app werkt niet op mijn 5S met v10.3.3
Dat vraagt om v11

Ik heb het email adres weer verwijderd en volgens de handleiding geïnstalleerd maar krijg de foutmelding dat gebruikersnaam en wachtwoord niet kloppen terwijl dat wel werkt op mijn PC
Als ik niet "anders" kiest in het beginscherm nieuw account maar google dan kan ik het wel installeren en gelijk een mail versturen en ontvangen.

Ik heb nog een privé gmail adres en die kon ik wel via de handleiding dus via "anders" installeren en werkt in één keer dus verzenden en ontvangen

Reinier

Ik ben niet zo op de hoogte van het wel en wee van Apple software hoewel ik een iPad heb die ik maar zeer zelden gebruik.
Ik hen daarin 3 gmail-accounts staan en dat werkt al zolang ik hem heb probleemloos.
Heb dus feitelijk geen idee wat de oorzaak zou kunnen / moeten zijn...sorry. :redface:

lucas

Vreemd ik werk hier ook met Gmail en de Apple mail. Ik doe altijd de automatische configuratie.

Heb 10 Gmail adressen geconfigureerd nooit een probleem en geen gedoe met inkomende en uitgaande servers. Daar kom ik nooit aan. Denk toch dat je met het toevoegen van het Gmail account een fout hebt gemaakt. Anders komt Apple mail niet met de melding dat mailadres of wachtwoord niet juist is.

SMF spam blocked by CleanTalk