Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

nieuwe orignele accu, gaat snel leeg, telefoon stuk?

Gestart door DrakenComputer, dinsdag 05 maart 2019, 18:24:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrakenComputer

Hallo ik heb voor samsung smartphone nieuwe orginele accu gekocht, en het is een smartphone van 5 jaar oud.

accu gaat wel heel snel leeg. Ik heb opnieuw reset van telefoon gedaan en alles verwijderd wat ik nite nodig had en ook accounts gewist. (foto's op de computer opgeslagen)

Tijdens laden wordt de smartphone ook erg warm, soms zelf heet. Gebeurt alleen tijdens het laden.
Kan het zijn dat de smartphone samsung stuk is?

lucas

Nee gewoon verhaal halen waar je die batterij hebt gekocht.

DrakenComputer

Ik heb via de website gekocht, maar daarvoor had ik al in de winkel gekocht en het probleem was er ook al. De winkelier drong erop aan om te laten repareren maar ik wou dat niet en wou geld terug van die accu.

nu heb ik het weer geprobeerd met een nieuwe accu van een online webshop en het probleem, accu snel leeg blijft gebeuren en telefoon wordt erg warm tijdens laden gebeurt ook. Ik denk dat ik het zelf weet dat het aan de telefoon ligt? Maar ben toch benieuwd wat er mis kan zijn en hoeveel ik eraan kwijt ben voor een reperatie, is het dan beter om nieuwe smarthphone te kopen?

DrakenComputer

Van een online webshop maar niet zelfde winkel. Die winkelier was niet vriendelijk. Als ik het niet wist dat het aan de smarthphone ligt, dan koop ik toch geen nieuwe vervangende accu...

Gerrit

imitatie accu's zijn een ramp....als uw toestel warm word duid dat op de accu heeft een grote laadstroom...kan intern zitten maar vaak is het de accu zelf.
en het is heel moeilijk origineel te vinden :redface:
wat is het merk?

DrakenComputer

Nee het is een orginele samsung accu

Dit is wat op de accu staat:
secondary LI-on Battery
Nominale Voltage 3.85V met daarachter een streep en 3streepjes / 10.78Wh
charge voltage 4.4 streep en streepjes / 2800mAh


Ik heb de nieuwe accu gekocht omdat bij de orginele de accu ook vaak snel leeg liep. Maar nu bij deze nieuwe accu is dat ook het geval. In een dag van 100% opgeladen naar 30%

Reinier

Wil je eens een leesbare foto maken van zowel de sticker met gegevens op deze nieuwe accu, de originele en van de gegevens op de lader en deze hier plaatsen..?

Welke Android-versie staat er op het toestel en om welk type Samsung gaat het..?

Gerrit


DrakenComputer

Ja het is de S5

De orginele accu heb ik niet meer. Ik heb via google de orginele versie gevonden (er staat Samsung op, dus orgineel dan?)

Ik heb zojuist gekeken naar de android versie van de s5, en ook even gekeken of deze geupdate kan worden maar dat is niet mogelijk. Versie 6.0.1

Wat mij deze keer opgevallen is dat de accu tijdens opladen niet meer heet word. Hij laadt snel op en loopt ook snel leeg maar de accu wordt niet meer warm. Misschien omdat het eerste keer volledig opladen was, dat hij warm wordt

Gerrit

#9
helaas zegt het niets dat er samsung op staat vaak is het C.E. u kunt dat vrij vertalen in chinees export dat keurmerk stelt geen reet voor.
gerenommeerde site's hebben wel vaak het juiste en dan is de prijs een stuk hoger, komt dat het ook daadwerkelijk het vermogen heeft wat erop staat de C.E. versies nooit en zijn beveiligd tegen overladen.
vergelijkt u zelf maar terwijl de C.E. versies voor soms minder dan 4euro gaan
Chinese bagger

Gerrit


DrakenComputer

Oh is dat zo?

Ik heb via gsmbatterij gekocht. En voor 23 euro. Dus het ligt aan de accu? Ik ga deze retourneren

Waar kan ik dan een 'echte' orginele kopen?

SMF spam blocked by CleanTalk