Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Pc'tje upgraden

Gestart door Meneerdeaap, donderdag 30 september 2021, 18:10:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meneerdeaap

Beste heren van het pc helpforum,

Ik zou graag de CPU van mijn pc willen upgraden  :yay:.

Mijn pc bestaat uit:

GPU: GTX 1070
CPU: i5 2500 (doet pijn om afscheid van te doen want hij runt al sinds 2012, wat een legend :icon_frown:)
Moederboard: MSI P67A-C43 (MS-7673)
Cooler: Hyper 212 black edition
RAM: 16.0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz kingston?
SSD: 465GB Crucial CT500MX500SSD1 ATA Device en 931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00A8LB0 ATA Device (waar overigens mijn boot op staat en niet zonder kan opstarten haha)
PSU: Corsair CX 600

1,5 jaar geleden ongeveer een GTX 1070 gekocht omdat mijn oude GTX 560 Ti het allemaal niet meer trok. Nu merk ik dat in veel gevallen de cpu bottle nekt.
Tijd voor een upgrade...

Nu zat ik zelf te denken aan een i5-9600K inclusief moederboard (alleen echt geen idee welke) want met die P67A zijn ze nog mee naar de maan geweest in 1969 volgens mij..

Wellicht hebben jullie betere suggesties? (eigenlijk altijd wel haha)

Budget: maximaal 400 euro?

Met vriendelijke groet,

Daan

Meneerdeaap

Staat deze post overigens in de juiste rubriek?

Ik had even gekeken en misschien is het beter als hij bij 'Aanschaffen PC / laptop of zelf samenstellen' staat?

Was niet zeker wat de beste plek was, ik kan hem zelf niet verplaatsen iig

alvast bedankt!


Pearl

En wat denk je ermee op te schieten?

Overigens zitten we al op de 11e generatie Intel CPU's.

Daarnaast zijn de huidige niet echt veel sneller, enige is dat je dan wel goed bent voor W11.

Kijk hier eens.
https://azerty.nl/category/componenten/azerty_upgrade_kit#!sorting=15&limit=30&view=grid

Meneerdeaap

Dank voor je reactie!

Ik heb even wat opgezocht omtrent cpu's mb's en ram en heb het volgende lijstje samengesteld.

Aanschaf:

CPU: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugenmodule
RAM: MSI MAG B560M BAZOOKA
MB: Intel Core i5 11400

Huidig:
GPU: GTX 1070
PSU: Corsair CX600
Cooler: Hyper 212 black edition

het is allemaal niet zo spectaculair maar dat is voor mij ook niet zo belangrijk.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gaming op 1080p en als die op 60 fps draait vind ik het al gauw goed :icon_good:.

Vaak als ik wat grafisch zwaardere spellen speel zie ik in de performance tab van taakbeheer dat mijn CPU op 100% draait en mijn GPU op bijvoorbeeld 60%. dus dat zou ik willen verhelpen iig.

Helaas is het niet zo simpel dan alleen een andere cpu kopen aangezien alles wel verouderd is en niet meer compatible haha.

Wat vind je van deze combinatie? of hebben je nog betere suggesties? :icon_good:

Ik weet namelijk niet zo veel af van moederboarden en dit werd aangeraden in een video, maar ik kan niet zeggen waarom dit dan goed is haha

Verder vroeg ik mij af of mijn PSU genoeg watt levert om dit allemaal te voorzien?

en past de CPU cooler op het Moederboard?

in ieder geval alvast bedankt!

Daan

Jurjen

Prima setje! alles past ect.
De i5 is prima, en presteert goed kwa prijs.
je voeding is voldoende kwa vermogen.
mb is ook goed, kwa warmte ect. :icon_good:

niet veel op aan te merken.

Reinier

Koeler past ook op de nieuwe CPU en moederbord MAAR controleer voordien of je de juiste montage brackets ervoor hebt  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk