Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

resetten naar fabrieksinstelling werkt niet en meer problemen

Gestart door jolanda hingstman, donderdag 14 januari 2021, 18:00:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jolanda hingstman

Nadat mijn kinderen op mijn laptop op mijn laptop hebben gewerkt kan ik niet meer inloggen. Wel als gast, gelukkig. Nu wil ik mijn laptop graag resetten naar fabrieksinstellingen. al enige aanwijzingen opgevolgd, maar het lukt niet. Mijn laptop is een toshiba Z20T.
Kunt u mij helpen mijn laptop te resetten?

Gerrit


jolanda hingstman

ja, dat had ik. momenteel log ik in met gastgebruiker. de andere mogelijkheid is om in te loggen met andere gebruiker, maar hier kan ik dus niet inloggen.

Gerrit

mooi dan is het snel opgelost
https://account.live.com/resetpassword.aspx?mkt=NL-NL
de website is van msdn(volksmond=microsoft)
volg de aanwijzingen en dan is het opgelost

jolanda hingstman

het is helaas niet opgelost. bij het opstarten kan ik inloggen als gast of als andere gebruiker. voor de laatste heb ik gegevens nodig, die verloren zijn gegaan.
Nu denk ik dat dit wel opgelost kan worden door de laptop naar fabriek instellingen te zetten. Alleen lukt dit resetten naar fabrieksinstellingen niet.

Gerrit

dat kunt u doen door in te loggen op uw account van microsoft de link heb ik u gegeven :icon_good:

jolanda hingstman

Ja maar ik kom wel in mijn Microsoft account. Ik kan niet meer inloggen in mijn laptop.
Daarnaast logt mijn laptop ook steeds overal uit zoals met online vergaderingen :icon_help1:

Reinier

Ik weet niet of een herstel naar fabrieksinstellingen de juiste optie is.
Daarmee verlies je nl. alle dat, dus je documenten, foto's, email etc.

Als je geen toegang hebt tot de laptop heb je een 2e laptop / pc nodig om een insallatie-medium van Win 10 te maken, dat kan een dvd of usbstick zijn.
Daarvoor moet jouw laptop uiteraard ookl een dvd station hebben maar een usbstick is veel makkelijker, die zit op elke laptop.

In deze handleiding ( pdf bestand ) laat ik je exact zien hoe je dat doet en wat je daarvoor nodig hebt ( 8 Gb usbstick ).
Als je deze usbstick hebt gemaakt sluit je hem aan op jouw laptop.
* Start de laptop en druk direct na het aanzetten op F12 ( bij de meeste laptops maar kan ook F8 of F10 zijn ) om het opstartmenu te tonen.
* Kies in dat opstartmenu de usbstick als opstart-station en druk op [ enter].
* De setup zal starten. Tijdens deze setup kun je kiezen voor Deze pc herstellen, doe dat.
* Je krijgt dan de keuze uit deze herstel-opties.
* Kies in het 1e blauwe scherm voor Problemen oplossen.


* Kies hierna voor Geavanceerde opties :



* In dit scherm heb je in 1e instantie 2 mogelijkheden :
a) Systeemherstel ( maar dan moet dat wel ingeschakeld zijn geweest vóór dit probleem ontstond )
b) Herstellen met een installatie kopie.

Ga eerst voor Systeemherstel, alle data blijft behouden. Dit is de de optie waarbij je het minst hoeft te doen.
Was Systeemherstel niet ingeschakeld ( dan krijg je een foutmelding ) kies dan voor optie b.

* Kies dan voor Pc opnieuw instellen => je kunt dan kiezen voor Bestanden behouden of Alles verwijderen.
Wat dat inhoudt lijkt me duidelijk.
Hierna zou je het hele configuratie proces weer moeten doorlopen, dus ook je gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw moeten opgeven en zou je weer toegang tot de laptop moeten hebben...

Succes  :icon_good:




Gerrit

Citaat van: jolanda hingstman op donderdag 14 januari 2021, 22:55:15
Ja maar ik kom wel in mijn Microsoft account. Ik kan niet meer inloggen in mijn laptop.
Daarnaast logt mijn laptop ook steeds overal uit zoals met online vergaderingen :icon_help1:
u kunt uw wachtwoord toch bekijken op uw laptop in uw microsoft account?
met welk programma doet u uw online vergaderingen?
het eruit liggen kan ook te maken hebben dat uw provider geen stabiele verbinding heeft, ook als u laptop in eco gaat uw verbindingen zoals wifi en usb niet meer wakker worden bv als u een stuk aan het lezen bent.
al met al heeft u meerdere problemen die "opgelost"moeten worden, kijk dus eerst op uw account naar uw laptop en neem nav problemen daar actie

JasonBankras

Zelf heb ik dit probleem vorige week ook gehad met mijn oude vertrouwde Acer laptopje, en toen vond ik deze site met stappenplan. Ik zie dat jij ook een Windows laptop hebt die al ietsje ouder is, dus misschien helpt het!
Had het binnen ongeveer een kwartier op gelost (Let er op dat de uiteindelijke reset wel eventjes kan duren)

Hopelijk heb je er wat aan  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk