Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Probleem met onbekend USB aperaat

Gestart door hobbygirl, zondag 29 september 2019, 16:57:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hobbygirl

Hey iedereen,

Ik heb sinds gisteren een vervelend probleem die ik niet opgelost krijgt in Windows 7.
Zoals je al in de titel kunt lezen, het gaat om de melding van een onbekend USB-apparaat.

Sinds gisteren ben ik deze melding gaan krijgen, nadat ik van een week vakantie was terug gekomen.
Voor die week had ik dit probleem nog niet, en ik kan mij niet heugen dat ik de afgelopen dagen een update heb geïnstalleerd.

Deze melding komt telkens willekeurig tevoorschijn. Zo kan het 10x in een minuut gebeuren, en zo kan het een half uur goed gaan. Als ik in apparaatbeheer kijk, dan staat er geen foutmelding bij USB-controllers, maar wel bij één van de 2 beeldschermadapters (ik heb een SLI opstelling)

Als ik op de beelschermadapter met een foutmelding klik, dan geeft die een code 43 melding. Ik heb daarom eerst maar de NVIDIA drivers geupdate, en daarna alle beschikbare updates via Windows Update.

Helaas heeft dat niet geholpen, en heb ik het probleem nog steeds. Als ik dan bij Apparaten en printers kijk, dan staat daar wel een unknown device, maar ik weet niet wat het is. Als ik op eigenschappen klik dan word ik ook niet veel wijzer

Ik heb nog geprobeerd om alle USB-kabels te ontkoppelen, maar de melding blijft komen, dus het ligt niet aan de USB-apparaten die ik nu aangesloten heb op de computer.

Als ik probeer te zoeken naar een antwoord, krijg ik vooral zoekresultaten van mensen die een probleem met een USB-apparaat hebben die niet wilt verbinden. Maar ik heb dus het probleem dat een willekeurige foutmelding is van een onbekend apparaat.

Heeft iemand nog een idee wat dit probleem zou kunnen zijn, en hoe ik het zou kunnen verhelpen?

lucas


Reinier

Mijn vermoeden:
probleem met betreffende videokaart of de systeemvoeding.

Grraag merk, type en vermogen van de voeding...?

SMF spam blocked by CleanTalk