Kernel ID 41 op Medion MD 99790

Gestart door Jvanmeer, vrijdag 04 januari 2019, 06:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jvanmeer

Dankjewel voor je reactie!

Bios flashen is het eerste waar ik aan dacht toen ik dit probleem opmerkte.
Dit had ik dan ook al gedaan alvorens ik dit topic opende.

Ik heb al die weken dus de versie 2.22! :pukey:


Gerrit

nog een tip alle ecohufter toestanden wel uit staan?
want heel vaak geeft dat ook dit soort fouten als hij uit slaap word gewekt de schijf staat uit en dan kan hij niet gewekt worden en meer van dat onbegrijpelijke gedoe.
leverde het wat op zou je zeggen nee helaas sterker nog alles slijt enorm van het steeds opnieuw opstarten.....eco winst nee verlies, winst voor de makers :eusa_naughty:
kortom alles waar eco op staat is troep cq gelogen :icon_help1:

Jvanmeer

Eco dingen?

Ik heb bij powerplan alle slaapstanden uitgeschakeld.
En ook de slaapstand voor HDD.

Verdere eco's zie ik niet.

Als ik stresstest met Prime95, dan komt de temp met en utischieter op max 65  voor 1 core te staan in coretemp.
Maar hangt net onder de 60.
Gebeurt verder niks spannends.
En ja die foutmelding met de processor moet toch ergens mee te verklaren zijn denk ik.

Ik heb de laptop overgekocht, was 2 jaar in bezit van een ander en ik heb hem daarna sporadisch gebruikt.
Zonder adapter gebeurt dit ook, dus adapter fout durf ik wel uit te sluiten.
Heeft het nog zin om de accu te verwijderen en dagje draaien zonder accu?


Jvanmeer

Ik zie verder nog via google.

[Bij mij bleken ze veroorzaakt te worden door een "High Definition Audio Device" dat meegeinstaleerd werd door de drivers van mijn videokaart voor de audio ondersteuning van de DisplayPort.]

Heb alleen Intel display audio. Deze heb  ik nu ook even uitgeschakeld. Nivdia 930 draait op stock drivers van de laptop vanuit fabriek en geeft geen audio aan.

en deze:

[Wij hebben dit op het werk ook lange tijd gehad met een PC. Van alles gedaan, getest, gestressed, maar het probleem deed zich ook voor bij office werk, niet alleen bij hele zware belasting.

Deze is regelmatig teruggegaan naar de leverancier. Uiteindelijk is het probleem opgelost na vervanging van de videokaart. Door vervanging van de kaart, was ook een verloop van VGA->DVI niet meer nodig. Ergens daar heeft het probleem toen dus gezeten.]

Interessante is, ik heb dit ook met officetaken. Of wanneer ik even wegloop dat ik terug kom en hij uit is geweest.


Jvanmeer


Reinier

Medion is sinds 1,5 - 2 jaar eigendom van Lenovo, op dit moment de grootste pc-fabrikant ter wereld.....
Lenovo is gewoon goed, Medion s dat ook, alleen in de beginjaren 2003 - 2004 hebben ze wel wat missers gekend met de desktop-pc's die destijds ecxlusief via Aldi werden verkocht.

Jvanmeer

oke!,

Ik heb de nieuwste nvidia drivers installed.

- Intel display audio uitgeschakeld.
- Windows automatisch opnieuw inschakelen uitgezet.
- Ik draai wel met minimale processor status 5% ipv 100%.

Dit naar 100% zetten maakte voorheen niet uit en ik vind t een frappant idee.

ik zal de bios even terug zetten naar originele waardes.
Heb het het 1 en ander aangepast om de ssd er werkend in te krijgen. Samsung evo hdd werkte er niet in, een Kignston ssd die ik heb wel, ook apart.

Ik ga dit nog testen en anders gaat ie retour naar medion.

Gerrit

Citaat van: Jvanmeer op donderdag 21 februari 2019, 19:25:58
Eco dingen?

Ik heb bij powerplan alle slaapstanden uitgeschakeld.
En ook de slaapstand voor HDD.

Verdere eco's zie ik niet.

Als ik stresstest met Prime95, dan komt de temp met en utischieter op max 65  voor 1 core te staan in coretemp.
Maar hangt net onder de 60.
Gebeurt verder niks spannends.
En ja die foutmelding met de processor moet toch ergens mee te verklaren zijn denk ik.

Ik heb de laptop overgekocht, was 2 jaar in bezit van een ander en ik heb hem daarna sporadisch gebruikt.
Zonder adapter gebeurt dit ook, dus adapter fout durf ik wel uit te sluiten.
Heeft het nog zin om de accu te verwijderen en dagje draaien zonder accu?

ja heb er net een gemaakt die ook intern een storing veroorzaakte, mankeerde nog veel meer maar het uitvallen was in dat geval de accu.
en ja nvidia is een probleem op laptops koeling is vaak niet goed waardoor deze te heet word en zich zelf los soldeert .
99% van de laptops die ik in het verleden repareerde had een stof deken , die is buitenaf niet zichtbaar .
huistrucjes een stofzuiger kan een goed hulpmiddel zijn maar niet grondig het zit in de koelramen en daar kan je buitenaf niet bij en het probleem is er weer.
zal een kijken of ik mijn favo Rus kan vinden ls voorbeeld :smokin: zijn werkwijze en houding doen me aan een spiegel denken :redface:

Gerrit

#23
https://www.youtube.com/watch?v=z527ebjt6f4

en jongens onthoud u commentaar betreffende gelijkenis en werkplek  roken koffie en opgeruimde werkplek

Jvanmeer

Ja klopt!.

Ik heb de koeler al los gehad. :)

Gerrit

en hem opengeschroeft daar zit hem de cloe :icon_good:
tevens ook gekeken of de koeler goed op de videochip zit?
dun koperplaatje wil vaak helpen

Reinier

Firmware van de SSD is ook belangrijk, controleer of de SSD de laatste firmware heeft  :icon_good:

Jvanmeer

De koeler doet imo prima ze werk.!
Helemaal los getrokken.
De temperaturen die ik via software meet zijn dan ook uitstekend.

SSD firmware was geupdate op verzoek in deze thread.
We draaien inmiddels op de originele SSHD met fabriek preloaded drivers.


Gerrit

kortom kan de accu nog zijn, of iets op het moederbord word heet.
test hem nog even zonder de accu eens kijken of die intern een bug heeft . vaak de tempsensor intern

Jvanmeer

Gaan we doen, heb nog 6 maanden garantie.
Vandaag overigens nog 0 x  uitgevallen na uitschakelen andere audioopties dan realtek.
We gaan t meemaken.

Voor nu hartstikke bedankt voor de hulp en het meedenken!

SMF spam blocked by CleanTalk