Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

NPO live speelt niet (meer) af in explorer en Firefox

Gestart door kawa, zaterdag 08 juni 2019, 12:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kawa

Hallo, Ik weet niet of dit bericht hier op de juiste plaats staat maar dan hoor ik het wel.
Het probleem is als volgt. Ongeveer vanaf februari dit jaar kan ik met Firefox geen live NPO meer bekijken. Terugkijken gaat prima. Dit geldt ook voor google Chrome. Tot voor kort kon ik nog wel in Explorer NPO live kijken.
Volgens mij heeft e.e.a. met de DRM instellingen te maken. Ik heb al uitvoerig geëxperimenteerd met beveiligingsinstellingen e.d.

Vreemd is ook dat, wanneer ik in FF op NPO live klik er even 1 of 2 seconden beeld en geluid is en dan staat het weer stil.

Sinds kort werkt NPO live ook niet meer in explorer.

Ik heb dan ook maar een upgrade doorgevoerd van Windows 8.1 naar Windows 10 met de hoop dat het probleem dan mogelijk opgelost zou zijn. Het resultaat is nu dat in Edge NPO live het wel doet maar het beeld na enkele seconden even heel iets stuikt. Ik dacht dat dit mogelijk met beeldschermdrivers te maken kon hebben maar met Terugkijken heb ik prima beeld. Overigens is er met FF geen positieve verandering.

Kort om; Geen live NPO met Explorer, Chrome en FF. Nu live NPO in Edge, maart stuikt. Ik denk ergens iets te maken met (DRM) instellingen o.i.d.
Dit probleem komt voor met de laptop HP pavilion dv7 maar ook met mijn desktop (bedraad).

Ik heb geen idee (meer) misschien dat op het forum iemand een oplossing heeft. BVD kawa

Reinier

NPO Live gebruikt Silverlight voor video-content.
Ik zou je adviseren om in elk geval te controleren of je Java hebt geïnstalleerd en of dat up-to-date is.
Zo niet, dan installeren of updaten en nog eens proberen.

Overigens is het altijd beter om een schone installatie van Win 10 te doen i.p.v. een upgrade vanuit een oudere Windows-versie.
Welk antivirus-programma gebruik je ?

Bij mij werkt NPO Live probleemloos in FF 67.0.1 onder Win7, hetzelfde geldt ook voor I.E. 11.

Hans

#2
NPO Live doet het bij mij prima zonder Silverlight en Java in Firefox 67.01 64bits Firefox gebruikt geen Silverlight maar html5 dus lijkt me niet dat het daar in zit, ik zit eerder te denken aan flash player of een vaag programma wat dit tegenhoudt.
Gooi je browser cache eens leeg dit schijnt ook nog wel eens te helpen.
https://www.browserchecker.nl/cache-bestanden-verwijderen/cache-wissen-in-mozilla-firefox-windows

SMF spam blocked by CleanTalk