Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Webmail geblokkeerd

Gestart door sasin, zondag 26 mei 2019, 09:05:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sasin

Goedemorgen,

John heeft mij doorgestuurd naar deze plek om mijn probleem voor te leggen.
Sinds een week is mijn webmail bij Zeelandnet geblokkeerd: mijn IP-adres staat blijkbaar op een blacklist.
Ik heb DAGEN geprobeerd dit probleem op te lossen, maar het is te technisch voor mij.
Op internet lees ik dat de provider verantwoordelijk is voor dit probleem, maar Zeelandnet zegt dat de bebruiker verantwoordelijk is.(kastje-muur).
Zeelandnet heeft geadviseerd om het probleem met de MX-toolbox op te lossen.
Dit is te technisch voor mij, en bovendien in het (technisch) engels.
De boosdoener blijkt SORB-DUHL te zijn en deze laat zich niet delisten.

Hoop dat jullie me kunnen helpen; ik ga binnenkort op vakantie, en kan dus nu mijn mail niet lezen via de webmail.
Het is noodzakelijk dat ik te allen tijde mijn mail kan blijven lezen, dus ook in het buitenland.

Nu moet ik het Malware logje in het onderwerp plaatsen, niet in de bijlage.
Hoe krijg ik het in het onderwerp geplaatst?

John

Klik op de reageren knop, onderaan het typevenster zie je staan, Bijlagen en andere opties, klik daarop en het springt open, klik op Bijlagen, en blader naar het gewenste bestand toe op je pc, klik daarop, dan Openen en klik daarna op verzenden :yess: :icon_good: Maar in jouw geval moet je het log zo plaatsen, zie voorbeeld :icon_eek1: :icon_o_O: https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=837.0Dus via copy/paste :yess: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Hans

#2
Ik denk niet dat er iets op je pc staat wat de boel blokkeert je ip adres staat op een blacklist zoals je al zegt, het enige wat je volgens mij kan doen is een verzoek indienen om van die lijst af te komen.
Registreer hier http://www.sorbs.net/cgi-bin/support  en stuur ze het volgende bericht.

Bij Onderwerp of Subject vul je in :  DUHL Delisting Request [82.176.140.181]  <-----dit is jou ip adres vul dit ook in.

Dear Sir/Madam,

I would like to request that the single IP [82.176.140.181] be removed from
your Dynamic IP Space listing.

A custom PTR has been configured of mail.mydomain.com with a TTL of 86400 seconds.

Could you please action this request and respond with confirmation?

kind regards,

En dan je naam
Succes

p.s

Tijdens je vakantie kun je denk ik gewoon je mail lezen je gebruikt dan immers een ander ip adres

sasin

Hoi Hans, dank voor je reactie.
Ik had al contact met de helpdesk van DUHL. Dit was hun antwoord (voor mij Arabisch):

Hello,

Got to DELTA Fiber Nederlands, your ISP. The rDNS needs to be corrected to show
that the IP is static.

Your ISP can easily correct the DNS setting if they sold you a static IP. If
you did not pay for a static IP, the DUHL listing will likely remain.

Thank you,
Eric
SORBS Technical Support

Hans

#4
In het kort staat er dus dat jou ISP dat is dus Zeelandnet zo te zien heet dat Delta tegenwoordig https://www.delta.nl/klantenservice
Je rDNS moet aanpassen
Wat is rDNS?
rDNS staat voor reverse DNS, oftewel omgekeerde DNS. Het Domain Name System (DNS) wordt hierbij niet geraadpleegd om het IP-adres behorende bij een domeinnaam te achterhalen (forward DNS), maar de domeinnaam bij het IP-adres. Het DNS record van het type "PTR" (voor pointer) bevat deze informatie.

Al deze PTR records worden niet opgeslagen in individuele nameservers, maar in een centrale database in het .arpa-domein: in-addr.arpa voor IPv4 en ip6.arpa voor IPv6. Beide worden beheerd door de Internet Assigned Numbers Authority (IANA), coördinator van IP-adressen en de DNS root.
Reverse DNS wordt veelal toegepast om ongewenste e-mail (spam) te voorkomen. E-mail die afkomstig is van een IP-adres zonder PTR record, wordt al snel verdacht bevonden en in sommige gevallen direct geblokkeerd. rDNS moet meestal via de hostingprovider, afnemer van het IP-adres, worden ingesteld.
Zeelandnet moet dus rDNS bij jou instellen mail of bel die gasten en laat je niet afschepen.

sasin

Is aalemaal algebra voor mij, helaas...:-( DNS, PTR, arpa, IP4,IP6,IANA, etc.)

Wat bedoel je met het laatste "Zeelandnet moet dus rDNS bij jou instellen mail" ?
Is dat iets wat in de mail ingesteld moet worden? Door hun?

Als ik morgen Delta opbel, zeg ik dan dat ze rDNS moeten instellen.......? In mijn mailprogramma?

lucas

We helpen je eerst verder even geduld er volgt nog wel een reactie van de collega's  :icon_good:

Hans

Citaat van: sasin op zondag 26 mei 2019, 12:06:53
Is aalemaal algebra voor mij, helaas...:-( DNS, PTR, arpa, IP4,IP6,IANA, etc.)

Wat bedoel je met het laatste "Zeelandnet moet dus rDNS bij jou instellen mail" ?
Is dat iets wat in de mail ingesteld moet worden? Door hun?

Als ik morgen Delta opbel, zeg ik dan dat ze rDNS moeten instellen.......? In mijn mailprogramma?

Zeelandnet moet dus rDNS bij jou instellen dat heeft verder niets met je mail programma te maken, vertel je verhaal over je mail problemen en waarschijnlijk komt dit omdat je rDNS niet goed ingesteld staat en dat kan alleen je provider in dit geval dus Zeelandnet zelf kun je dat niet veranderen.

sasin

Delta/Zeelandnet heeft het volgende gezegd:

"wij kunnen delisting alleen aanvragen als het om onze server gaat en dat is nu niet het geval. Wat ik je wel kan adviseren is om een nieuw IP adres te gebruiken.
Wij kunnen alleen jouw IP adres niet veranderen, maar dit verandert wanneer het modem 24 uur van de stroom is. Dan wordt er automatisch een nieuw IP adres gegenereerd".

Wat vind je hiervan?

sasin

Wat ik hier bv. niet aan begrijp is, "onze server".
Welke server heb ik dan?

John

De server bij je provider dus, (Delta/Zeelandnet) die gebruik je voor je email en stuurt al je emails naar je emailadres die bekend is bij hun, dus ff doen wat hun aanbevelen, vind het wel lang, 24 uur, maar ties ff niet anders :icon_frown:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

lucas

24/uur die zijn gek :icon_confused: tja dan zijn ze even 24 uur van je af zeg maar😡

Hans

Daarom gebruik ik ook nooit mail adressen van Ziggo ten eerste zijn die onbetrouwbaar en als je ooit een keer overstapt ben je die kwijt.
Ik gebruik de gratis mail van https://www.gmx.com/ en https://protonmail.com/nl/signup dit zijn mail providers in Zwitserland veilig en betrouwbaar en ook nog gratis.

Hans

Citaat van: John op zondag 26 mei 2019, 14:48:53
De server bij je provider dus, (Delta/Zeelandnet) die gebruik je voor je email en stuurt al je emails naar je emailadres die bekend is bij hun, dus ff doen wat hun aanbevelen, vind het wel lang, 24 uur, maar ties ff niet anders :icon_frown:

Ja en de volgende die jou huidige ip nummer krijgt is de klos.

sasin

Jongens, ik snap er helemaal niks van, so sorry!!!

Provider, server.....
Zeelandnet zegt dus dat zij niet mijn server zijn en dat ze me daarom niet kunnen delisten - wie is dan mijn server?

dan maar de stekker er uit voor 24 uur.....

SMF spam blocked by CleanTalk