Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

welke videokaart? wleke driver?

Gestart door Wolfke, zaterdag 11 februari 2023, 10:37:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfke

Hallo,
gisteren is er een win10-update geinstalleerd en daarna kreeg ik het bericht dat de Windows Basis Videoapdapter geinstalleerd werd en dat ik eventueel deze van mijn eigen videokaart moet herstellen!!  :icon_mad: :icon_mad: :icon_mad:
Mijn scherm is uitgerekt en is schijnbaar ook heel wat trager.
Ik weet niet welke videokaart ik heb.
Als ik via WINtoets/uitvoeren/dxdiag kijk, staat daar de Windows BasiC Adapter vermeld.
2 vragen:
- Hoe weet ik welke videokaart ik echt heb?
- Hoe kan ik dan die driver installeren?
dank bij voorbaat

John

Download en installeer Speccy ff, die laat alles van je systeem zien, https://www.ccleaner.com/nl-nl/speccy  :icon_good:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!


Gerrit


Wolfke

oei mijn reactie is precies weg??
dit is het resultaat:
Graphics
PHILIPS FTV (1024x768@64Hz)
ATI AMD Radeon HD 5450 (ASUStek Computer Inc)

Nu hoop ik maar dat dit de juiste is want er staat er een op het moederbord maar er werd er eentje bijgestoken omdat die van het moederbord mijn video's blokkeerde.

Wolfke

oke bedankt, driver gevonden bij AMD (er wordt wel heel wat geinstalleerd!).
Beeldscherm werkt terug normaal. :icon_biggrin1:

Wolfke

@Pearl; dat uitschakelen van de driver-updates gaat op mijn PC alleen via het register en daar kom ik niet graag aan. :redface:
De optie die ik overal vind nml. via Instelligen/ Systeem is schijnbaar niet meer beschikbaar.

Pearl

Citaat van: Wolfke op zaterdag 11 februari 2023, 19:55:16
@Pearl; dat uitschakelen van de driver-updates gaat op mijn PC alleen via het register en daar kom ik niet graag aan. :redface:
De optie die ik overal vind nml. via Instelligen/ Systeem is schijnbaar niet meer beschikbaar.
Kan het hier gewoon doen, in W10 en W11.....


CiteerRechtermuisknop op Start en kies voor Systeem.
    Klik op Systeembeveiliging en klik vervolgens op het tabblad Hardware.
    Kies voor Instellingen voor apparaatinstallatie.
    Selecteer Nee, ik bepaal zelf wat er moet gebeuren en kies vervolgens voor Nooit stuurprogramma's via Windows-Update installeren.
Dat wil niet?

Wolfke

leek mij idd zeer eenvoudig, had ik ook direct gevonden,  maar de optie "Systeembeveiliging" is niet te vinden bij mij.

Pearl


Wolfke

#10
ik ben slechtziend, maar toch niet zooo slechtziend; kzal nog eens zoeken.
Mijn scherm staat wit op zwart en high contrast.

EDIT: nu staat het er wel!!! ik snap het niet. De vraag over stuurprogs. niet te installeren die krijg ik niet.

Wolfke

Dit is het laatste scherm, meer vragen om ev. stuurprogs. niet te downloaden, krijg ik niet (win10)

Pearl

Bij apparaatbeheer en instellingen voor apparaatinstallatie, daar "nee" aanvinken en wijzigingen opslaan.

Wolfke

DAt had ik toch gedaan. zie bijlage hierboven.
Je bent bedankt voor al j moeite maar meer vind ik niet.

Pearl

Zo staat het goed hoor, dien je alleen zelf bij de chipbakkers de drivers op te halen, deze tool kan het ook doen alleen dien je niets te installeren wat ze aanbevelen en de AV kan gaan reageren maar de tool zelf bevat niets.
https://www.drvhub.net/

SMF spam blocked by CleanTalk