Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

interne harde schijf offline brengen lukt niet

Gestart door stekun, donderdag 07 juli 2022, 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stekun

Hoi

Ik kwam er gisteren achter dat een van mijn interne harde schijven (F) niet zo best meer is. Ik zag bij het opstarten de melding s.m.a.r.t. and capable status bad en moest op F1 drukken om verder te kunnen. Ik heb programma speccy gedaan en zag dat de reallocated sector count slecht is en dit vaak betekent dat de schijf op springen staat.(hij loopt ook steeds vast bij gebruik)
Nu gebruikte ik die schijf alleen voor opslag van bestanden. Ik heb hem nu geheel leeggehaald.
Is er een mogelijkheid om de schijf uit te schakelen? Zodat hij niet meer opgestart wordt? Want dan kan ik mijn pc nog even blijven gebruiken want ik werk met windows vanaf een andere schijf (C) en ik heb wat externe schijven aangekoppeld voor de bestanden die ik eerst op de F schijf had.

Ik probeerde via schijfbeheer de schijf offline te brengen maar ik zie die optie helemaal niet staan (zie bijlagen). Weet iemand hoe ik die optie te zien kan krijgen of wat ik het beste kan doen om de F schijf uit te zetten?

Alvast dank

John

Gewoon in de systeemkast spanningsloos maken, dus de 2 stekkertjes er ff uithalen :yess: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

stekun

Nou ik ben niet echt een techneut  :redface:. Ik heb dat nog nooit gedaan. Is er ook een mogelijkheid om dat via de pc instellingen etc zelf te doen?

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

stekun

o dat ziet er idd niet heel moeilijk uit. Dank!
Kan ik de schijf ook laten zitten of is dat beter van niet gezien de melding die ik bij opstarten zie? Ik gebruik hem tenslotte ook niet meer.
Of kan ik nog wat doen om de schijf te herstellen?

John

Je kan hem eruit halen, (4 schroefjes) Je kan hem ook laten zitten totdat je een vervanger hebt, als je dat wilt :icon_biggrin1: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

stekun

nog een laatste vraag  :redface:
Als ik hem zou vervangen heb jij dan een voorbeeld van een identieke schijf die ik kan aanschaffen?
het is nu de 931GB Seagate ST31000524AS (SATA )

John

Wil je die ook naast de andere zetten, of een snellere SSD harddisk waarvan je opstart :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

stekun

Ik start al op vanaf een SSD
Storage
         465GB Samsung SSD 860 EVO 500GB (SATA (SSD))   44 °C
         931GB Seagate ST31000524AS (SATA )   40 °C
         7452GB Seagate Expansion HDD SCSI Disk Device (USB (SATA) )   51 °C
         931GB Samsung M3 Station USB Device (USB (SATA) )   45 °C

Ik gebruik de defecte schijf alleen voor het opslaan van bestanden en verplaats deze uiteindelijk naar de externe schijf Expansion)
Dus ik weet niet was handig is.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

stekun

ok fijn John Bedankt.
Ik ga hem bestellen en volgens het filmpje installeren. Kan ik ook de 2 TB bestellen of past dat niet?
Ik hoef verder niets software matig te doen? Gewoon eruit halen, nieuwe erin en voila de schijf wordt herkend?

John

Jawel hoor zal prima passen, schijfruimte is nooit weg :icon_biggrin1: :icon_good: :smokin: Mocht je hem binnen hebben en je komt er niet uit, vraag maar raak hier of zoek een youtube filmpie op :icon_good:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

stekun

 :yay:nogmaals dank en ik laat weten als het gelukt is

stekun

Hoi John kast is open maar zie even niet waar die schijf nu in moet. Kun jij me helpen?

stekun

Inmiddels gevonden. Maar hoe krijg ik de schijf uit de houder?

SMF spam blocked by CleanTalk