Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Hulp gevraagd met nogal specifieke wensen

Gestart door Josephyne, donderdag 28 april 2022, 01:14:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephyne

Hoi iedereen die dit leest  :zwaai:

Ik heb het plan opgevat om een nieuwe desktop te kopen. Het is nu al vrij lange tijd dat mijn game-laptop stuk is (net 2 maanden buiten de garantie en uiteraard niet repareerbaar  :icon_mad: ) en ik het moet doen met mijn 5 jaar oude laptop. En nu begint deze laptop het ook helemaal op te geven...
Met andere woorden, ik wil weer heel graag kunnen gamen, streams kijken, en weer normaal online kunnen surfen zonder bij elke website een minuut te moeten wachten... En deze keer heb ik het verstandige plan opgevat om een desktop te kopen, zodat onderdelen kunnen worden vervangen en ik niet hetzelfde probleem krijg als bij mijn kapotte laptop.

Ik heb vanzelfsprekend rondgekeken op bol, coolblue en mediamarkt (waarbij overigens andere tips of ideeën ook welkom zijn). Heb op Tweakers rondgekeken, reviews gelezen over beste videokaarten, hoeveel geheugen, welke processor... En ik heb het idee dat ik volledig verdwaal. Alle verschillende mogelijkheden duizelen me inmiddels en ik kom er maar niet uit wat belangrijk is en waar ik op moet letten. Ik hoop dus heel erg dat iemand hier me misschien de goede richting op kan wijzen en tips kan geven.

Wat moet de desktop kunnen
Ik speel veelal games die niet super veeleisend zijn, Sims, House Flipper, Hearthstone en Minecraft. Soms wel zware modpacks en af en toe heb ik ook zin in wat zwaardere games zoals No Man's Sky of Ark Survival Evolved. Inmiddels kan ik nu al sinds vorig jaar september niet meer gamen dus alle games die sindsdien zijn uitgekomen krijg ik niks meer van mee. Een groot gemis, kan ik zeggen...  :icon_frown:
Streamen doe ik niet, videobewerken ook niet en wat betreft de instellingen hoeft een game voor mij echt niet op de hoogste instellingen gespeeld te worden (ik bedoel, überhaupt een game kunnen spelen is al een enorme vooruitgang van wat ik nu kan).

Prijs
Ik besef me dat dit niet bepaald het beste moment is om iets nieuws te kopen. Tegelijk begin ik het gamen maar ook het contact met mensen online steeds meer te missen. Ik hoop dat een budget van €1500 genoeg is. Eventueel kan dit opgerekt worden naar €2000 maar dit is dan wel inclusief alles (beeldscherm, desktop, toetsenbord).

Verdere opmerkingen
Dan komen we bij een andere vraag waar ik mee zit en waarbij ik hoop dat iemand kan meedenken over mogelijkheden. De reden dat ik hiervoor altijd laptops had is niet omdat ik ze meeneem (meestal) maar omdat ik graag in bed of op de bank zit terwijl ik game. En, ondanks dat ik straks een desktop heb, wil ik dit wel blijven doen. Ik heb al naar verschillende mogelijkheden gekeken maar kom er niet helemaal uit wat de beste opties zijn.

Monitor
Onderstaande opties kwam ik tot nu toe tegen als ik keek naar monitor ideeën:

- Portable monitor: Het positieve hiervan is dat het bijna hetzelfde eruitziet als een laptopscherm. Staat lekker stabiel, heeft vaak ook nog als optie touchscreen (hoewel ik niet denk deze vaak te gebruiken), is makkelijk te verplaatsen (van schoot naar tafel naar matras). Nadelen zijn dat ik geen idee heb of zo'n scherm wel op een desktop aangesloten kan worden, dat ik ze vrij duur vind en dat ik niet vind dat er veel verschillende opties verkrijgbaar zijn (maar misschien zoek ik gewoon verkeerd).
- Laptop: Geen idee of het mogelijk is maar dit zou fantastisch zijn als het kan dus ik gooi hem er maar gewoon in. Een laptop aansluiten op de desktop. Dan heb ik een beeldscherm, toetsenbord, webcam, geluid en ook een touchpad (ja, ik game regelmatig met een touchpad). Maar goed, zoals gezegd, dit is misschien gewoon wishful thinking.
- Combinatie: Zou leuk zijn als dit bestond, een combinatie van een toetsenbord/touchpad met een monitor. Een soort van tablet eigenlijk, maar dan groter en in staat om games te draaien. Ik kan wel wat vinden via google maar kom dan uit bij websites als aliexpress en dit vind ik niet echt een betrouwbaar idee voor techniek.
- Normaal scherm: Ik zou ook een normale monitor kunnen kopen, hier de standaard vanaf halen en er dan zelf iets achter maken waarbij het scherm stabiel op bed/bank/schoot kan staan.
- Laptopscherm: Ergens kwam ik een tutorial tegen om een laptopscherm (wat dus in theorie nog steeds prima werkt op mijn oude laptop) eraf te halen en dit om te bouwen tot een op zichzelf staand scherm waarbij je de scharnieren van de laptop kunt gebruiken om het te laten staan. Geen idee of dit in praktijk ook echt zo makkelijk is, maar het is iets om in gedachten te houden.

Toetsenbord
Zoals net al eerder genoemd, ik gebruik regelmatig de touchpad van de laptop bij gamen. Iedereen verklaart me hartstikke voor gek maar voor mij werkt het prima. Het voordeel is dat een muis het vaak niet lekker doet op bed/bank en dat ik bij het gebruik hiervan last krijg van mijn pols. Een toetsenbord met touchpad is hiervoor een uitkomst. Deze toetsenborden hebben wel meestal touchpad aan de rechterkant zitten terwijl ik het liever onder het toetsenbord heb. Dit bestaat gelukkig ook wel (zij het zeer gelimiteerd) alleen dan loop ik tegen 1 belangrijk puntje aan. Namelijk ik kan tot nu toe geen toetsenbord vinden met touchpad én ook verlichting.
Ik was bij de kapotte game laptop super blij met de toetsenbord verlichting waardoor ik ook in de avond kan zien welke knopjes ik indruk. Dat mis ik bij deze oude laptop nu al een tijdje.

Andere componenten
Ik ben volledig gewend aan laptops waarbij alles wat je nodig hebt al ingebouwd is. En het is natuurlijk niet zo handig om op bed niet alleen een scherm en toetsenbord (desktop kan ernaast staan) maar ook nog geluidsboxjes, een webcam, een lading kabels en ik weet niet wat je allemaal nog meer nodig hebt voor een computer  :icon_eek1: te hebben staan.
Dus ik ben echt volledig at a loss hier van hoe ik dit zou kunnen laten werken.

Tot slot
Ik begrijp dat deze wensen nogal specifiek klinken en dat iemand nu misschien denkt "nou kom op zeg, niet zo lastig doen, hoe moeilijk is het om een paar concessies te doen of nieuwe gewoontes aan te leren"? Nou, in mijn geval eigenlijk best wel moeilijk. Ik heb autisme en dat betekent dat ik veranderingen heel erg lastig vind. Dus wat ik eigenlijk wil (terwijl het niet kan) is dat alles gewoon hetzelfde blijft maar dat er alleen een desktop naast komt zodat ik niet het probleem heb dat ik, als 1 onderdeel vervangen moet worden, de hele laptop zo ongeveer weggegooid kan worden. Wishful thinking, I know, maar dat neemt niet weg dat ik toch op zoek ben naar mogelijkheden.

Het zou echt heel erg fijn zijn als iemand met me kan meedenken. Wat betreft kopen van een kant en klare pc of zelf 1 bouwen, als zelf iets bouwen beter zou zijn denk ik wel dat ik iemand kan vinden die voor niet teveel geld voor mij een pc in elkaar wil zetten. Mits ik uiteraard de componenten koop. Verder helpt het ook niet mee dat deze laptop die ik nu gebruik zoals gezegd rustig een minuutje te tijd kan nemen om een website te openen. Niet heel handig als je veel websites langs wil op zoek naar mogelijkheden en informatie. Ik hoop dus heel erg dat iemand kan meehelpen. Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.

En uiteraard, mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, ik beantwoord ze graag. Alvast bedankt voor het doorlezen van het nogal erm... Lang geworden bericht  :redface:

In het kort
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop, kant en klaar of zelf gebouwd, die games als Minecraft maar ook Ark Survival evolved en No Man's Sky aankan
Daarnaast zoek ik een monitor die het uiterlijk heeft van een grote tablet of laptop
Ik zoek een toetsenbord met touchpad en verlichting
Dit alles samen voor niet meer dan €2000
Ook tips van mogelijkheden of ideeën zijn van harte welkom

Jurjen

Welkom op Pchelpforum Josephyne!  :respect:

Ik lees dat je dus wilt overstappen naar een desktop, ook altijd leuk! 
Ik vraag me wel af, er is ook een mogelijkheid om een game laptop te kopen met extra jaren garantie.
standaard krijg je 2 jaar garantie, je kan ook 2 jaar bijkopen dus totaal 4 jaar garantie. Is dit ook een optie voor je? of moet het nu een desktop zijn?

Gezien je "beperking" zou het dan niet handig zijn om bij een laptop te blijven? Ook kwa eisen voor het gamen op de bank/bed.
Ik denk dat je met een laptop handiger uit bent, en zonder veel gedoe, met het vinden van een gepaste monitor en zelfbouw dingen.
Ook verlicht het minder stress voor je denk ik :bakkie:

Laat maar weten wat je van deze optie vind!
Mocht je toch echt een desktop willen, zoeken/stellen we die graag voor je samen  :icon_good:

Josephyne

Hoi Jurjen,

Dank voor de eerlijke reactie  :biggrin1:

Ik ga toch overstappen naar een desktop. Het idee van extra garantie bij kopen is wel een goede (had ik nog niet aan gedacht).
Echter, toen mijn oude laptop stuk ging heb ik hem naar 3 verschillende reparatiepunten gebracht in de hoop dat ze het konden oplossen.
En in alle gevallen was het antwoord dat ze er niks mee konden en omdat het een laptop was, het onderdeel vervangen ook geen optie was.
Ik stel me dus zo voor dat als er in een desktop iets kapot gaat, dit binnen of buiten de garantie veel makkelijker op te lossen is.
Dat is een stuk milieubewuster en ook fijn dat mocht ik in de toekomst iets willen upgraden, dit gewoon mogelijk is.

Verder heb ik het idee dat je bij een desktop meer waar voor je geld krijgt en van wat ik begrijp, omdat de kast veel groter is, wordt het ook beter gekoeld en is er dus minder kans dat het stuk gaat.
Ik weet het, I can't have it both ways. Dus de keuze valt op een desktop.
Alle hulp die ik kan krijgen met meedenken over opties, ook qua beeldscherm en toetsenbord is heel erg welkom!  :yess:

Jurjen

#3
Na wat onderzoek komt dit eruit:
PC
Hier zit dus geen muis/toetsenbord bij, de monitor kan nog veranderd worden.

Aanmerkingen hierop:
1: De videokaart kan vervangen worden voor een rtx 3060 ti. dit scheelt ongeveer 140 euro.
2: een toetsenbord + touchpad + verlicht is niet te vinden. en het liefst draadloos natuurlijk. je komt op deze prut uit PRUT  :emo:
3: een portable monitor zie ik alleen in 15,6 inch. deze rond de 400 euro + touch .  Bijvoorbeeld
Of DEZE

Laat maar weten wat je ervan vind!  :icon_good:


Josephyne

Hoi Jurjen,

Dankjewel voor de build, ik ben (zoals aangegeven) een absolute leek, maar van wat ik kan zien ziet het er goed uit  :biggrin1:

Enige wat ik me afvraag (want zoals gezegd, ik lees overal van alles), is een i7 in plaats van een i5 geen betere keuze? Of maakt dit geen noemenswaardig verschil?

Ook dankjewel voor zoeken naar een monitor en toetsenbord/touchpad. Erg jammer dat dit niet bestaat... Daar ga ik nog eens over nadenken wat de beste optie is ^^

Jurjen

#5
I7/I9 is niet altijd beter, de nieuwe i7 is beter is mijn huidige i9 als voorbeeld  :schater:
Bij het huidige socket is dit nu wel het geval maar daar moet ook budget voor zijn.

De i5 die erbij zit heeft een great value, wat betekend, veel waar voor je geld.
mocht je een betere i5 willen wat dan de i5 12600k zal zijn kost je dit 100 euro meer.
Als daar budget voor is dan moet je dat zeker doen  :icon_biggrin1:

Alleen zit je helaas aan het budget als je het duurdere scherm neemt.

De rest is dus prima, enkel moet er gekeken worden naar welk scherm, en wat kost een toetsenbord + muis die bij je past.
Als we daarover uit zijn, kunnen we kijken of er budget is voor een betere i5 of i7.

:BeerChug:

Josephyne

Qua beeldscherm heb ik besloten om voor deze te gaan. Geen touch want ik denk niet dat het meerwaarde heeft. Plan is dan om hier de standaard vanaf te halen en zelf een standaard te maken waardoor hij op bed te gebruiken is.

Toetsenbord ga ik anders oplossen. Namelijk door een losse trackpad te kopen waardoor ik qua toetsenbord alle keuze heb. Nu dacht ik, nou dan wordt het lekker makkelijk om een toetsenbord uit te kiezen maar dit blijkt toch wel tegen te vallen :emo: Ik weet nu wat mechanisch en membraam is en wat red/blue/brown switch betekent. Nog weer wat nieuws geleerd ook, niet slecht voor rond 1 uur in de ochtend  :bedankt: Ik ben uiteindelijk uitgekomen op 4 verschillende toetsenborden, variërend in prijs. Omdat ik een laptop gewend ben en snel typ (secretaresse baan in dagelijks leven) vind ik een lichte toetsaanslag heel fijn. Ik speel geen shooters dus het interesseert me weinig of je iets hoort of voelt als je een toets indrukt. Liever niet zelfs, zo stil mogelijk bevalt me beter. Heeft er misschien ook mee te maken dat ik nogal een nachtuil ben en regelmatig 's nachts nog aan het spelen/typen ben...  :icon_o_O: Bedraad of zonder draadje maakt mij verder niks uit, backlights vind ik wel belangrijk.
Deze Logitec is de duurste maar de reviews zijn erg positief. Ziet er mooi uit, lijkt een hele fijne toetsaanslag te hebben en over het algemeen een prima kwaliteit toetsenbord te zijn.
Deze RedDragon vind ik ook prachtig. Ik waardeer het dat de toetsen wat platter zijn dan de meeste gaming toetsenborden waardoor ze (als het goed is) makkelijker in te drukken zijn.
Dan is er nog deze Genesis die ik ook heel erg mooi vind.
En tot slot vond ik deze Perixx Periboard die de goedkoopste is maar een heel prima toetsenbord lijkt te zijn voor wat ik zoek.
Alleen het merk Logitec ken ik, de andere merken heb ik verder geen ervaringen mee. Trust, Dell en HP heb ik wél ervaringen mee en die zijn niet positief, lijken vrij snel stuk te gaan (of ik heb gewoon pech). Het toppunt waren de geluidsboxjes van Trust die begonnen te roken en branden. Dus voor mij nevernooit meer iets van Trust  :lachnee:
Ik hoor graag je (/jullie?) mening over de toetsenborden.

Nou ja, dat brengt me meteen bij de volgende benodigdheden, de speakers. Ik was niet van plan om daar heel veel aan uit te geven. Hoogwaardige audiokwaliteit en een subwoofer is wat mij betreft niet nodig. Ook omdat ik graag mijn buren te vriend hou.
Deze Logitech speakers lijken helemaal prima.
Wel vraag ik me af of een soundbar misschien niet een betere keuze is, deze zou ik dan onder het beeldscherm kunnen bevestigen waardoor het misschien ongeveer hetzelfde klinkt als een laptop. Deze BlitzWolf lijkt een mooie keuze (goede reviews, leuke lichtjes, ziet er strak uit en ik vind de merknaam leuk.

Webcam sla ik over, de keren dat ik die gebruik zijn op 1 hand te tellen. Wel is een microfoon belangrijk omdat ik regelmatig met anderen spellen speel. En oh jee, dan kom je weer bij een geheel nieuwe rabbithole... Wie had ooit gedacht dat dit zo lastig zou zijn.
Uiteindelijk viel mijn keuze op deze. Lekker simpel, lijkt me hartstikke prima. Hoewel ik niet helemaal duidelijk heb of dit nou een microfoon is of alleen een versterker  :emo: Ik wil het liefst een headset zonder geluid of iets over mijn oren of iets anders kleins wat ik gewoon aan het beeldscherm oid kan clippen. Ik moet wel toegeven dat deze toch maakte dat ik even twijfelde, want roze en kattenoortjes  :1love: maar uiteindelijk heeft iets zonder geluid toch de voorkeur. Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat hierin de beste keuze is.

Qua budget heb ik besloten iets omhoog te gaan, ook omdat ik het leuk zou vinden om spellen ook op hoge instellingen te spelen en ik eigenlijk de komende jaren (met de zeer gelimiteerde kennis die ik heb) niet graag wil nog allemaal dingen wil veranderen of upgraden. Budget is (alles bij elkaar totaal) €2500.
Ik heb ook gekeken naar kant en klare desktops, aangezien ik wel denk dat ik iemand kan vinden om een pc te bouwen voor mij maar kant en klaar is wel lekker makkelijk natuurlijk. Ik weet dus ook niet helemaal wat de voor- en nadelen zijn.

Ik ben zelf stiekem een beetje verliefd op deze msi ten eerste omdat hij roze details heeft (ik kan er niks aan doen, het oog wil ook wat), maar ook omdat MSI voor zover ik weet een prima merk is en de specs ook goed lijken te zijn. Wel vraag ik me af of hij niet een beetje duur is voor wat je krijgt. Deze msi is dan misschien qua prijs/kwaliteit een betere keuze.

Lenovo is mijn werklaptop van en lijkt tot nu toe ook een prima merk. Deze lijkt dan ook een mooie keuze met veel waar voor je geld.

Ik kwam ook nog 2 Acers tegen, namelijk deze (is wel eigenlijk wat te duur maar lijkt wel heel mooi, en deze die wat meer waar voor je geld lijkt te zijn.

En tot slot kwam ik nog deze Rebelplay tegen. Nu heb ik geen ervaring met dit merk, maar de pc ziet er mooi uit.

Zo, dat was even een avondje flink druk maar wel weer een stukje dichterbij een antwoord. €2500 uitgeven is niet niks  :lachnee:


Jurjen

Oke, dat is een ander beeldscherm dan je aangaf, want dan zijn er wellicht betere opties dan dat scherm.
Voor het toetsenbord zou ik dan adviseren om de logitech te nemen, de rest is in mijn ogen prut. :icon_beer:

Speakers, die van logitech zijn prima!  :yess:
De soundbar die je stuurt, dat is tegenwoordig in.. enkel is blitzwolf kwa kwaliteit bagger, dan hebben we het nog niet over hoe werkt geluid, en hoor je dit wel goed?
Maar het is mogelijk, enkel zou ik daar geld op besparen, en gewoon simpele speakers nemen. :respect:

Als microfoon, is het lastig. Iedereen speelt met een headset.
Als je namelijk met mensen praat in game, kun je dat niet over speakers laten lopen met een losse mic.
Dat is drama.. mensen horen je het beste, en jij hen met gewoon een headset.
Die roze daarin tegen is onbekend merk voor mij, heel eerlijk... ik denk weer prut.  :icon_frown:
Dit zijn onder anderen goede headsets, deze heb ik zelf ook namelijk: Headset

Dan kwa kant en klare pc.
Ik zie bij elke pc een verouderd socket. we zijn nu bij socket 1700. de 1200 waar al die pc's op zijn gemaakt was de vorige versie.
Sommige zijn de videokaarten minder goed, staan HDD in, oude processor. de kast is gewoon goedkope meuk. kortom, nee.
Socket 1700 is bij aanschaf van een nieuwe pc veel interessanter.
Omdat: de huidige i5 in de lijst loopt gelijk met een top model van socket 1200. upgraden is dus veel meer mogelijk dan met een oud socket.
PCI 5.0 voor videokaarten!
PCI 4.0 voor ssd's!
eventueel DDR5, enkel hoef je dan alleen je mb te vervangen, cpu kun je opnieuw gebruiken. bij oud socket zijn beide onbruikbaar.

Nou noem maar op.
Dus sorry, maar zelf bouwen is goedkoper, en heb je betere onderdelen voor je geld.
RGB kan overal toegepast worden, dat is enkel een kast uitzoeken met RGB, dit hoeft niet duur te zijn.
Net zoals casefans, die kun je zelf bepalen. 

Concreet: als je geen bouwer kan vinden, kan dit ook gedaan worden door bijvoorbeeld een externe partij. (alternate als voorbeeld)
Ja dit kost wel rond de 90 euro als ik me niet vergis.
Wil je dit niet, dan zul je voor kant en klaar moeten gaan. maar laat het dan weten.
Dan kunnen wij de beste kant en klare pc voor je uitzoeken, waar jij het meeste waar krijgt voor je geld. :icon_good:




Josephyne

Ik hoor graag je opties voor beeldschermen, voorwaarde is wel dat 24 inch de max is, anders wordt het wel heel erg groot en onhandig.

Wat betreft de pc, een hele domme vraag misschien maar eh, wat is de socket? En wat is RGB? Ik probeer te begrijpen wat je uitlegt met i5 en i7 en PCI en DDR alleen ik moet bekennen dat het allemaal een beetje klinkt als abracadabra. Ik zou het heel fijn vinden als je het in Jip en Janneke taal kan uitleggen. Google helpt tot op zekere hoogte wel maar meestal staat er zoveel informatie in de artikelen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Ik heb even rondgevraagd maar nog geen concreet antwoord of iemand in mijn omgeving voor mij een pc wil bouwen. Denk in theorie wel dat iemand te vinden moet zijn en anders is een externe partij voor mij ook een optie. Dan weet ik in ieder geval zeker dat het goed zit. :biggrin1:

Zou je het vervelend vinden om me 2 keuzes te geven? Een kant en klare pc en een zelfgebouwde? Ik ben heel benieuwd naar de verschillen en naar de redenen waarom de één of waarom de ander.

Overigens, nogmaals dankjewel voor de hulp tot nu toe. Ik leer allemaal nieuwe dingen, dus dat is toch weer mooi meegenomen  :yay:

Jurjen

#9
Dat is mogelijk, voor een gebogen scherm heb ik toegevoegd aan de huidige build.
Voor niet gebogen scherm: NR2
Beide in hoogte verstelbaar mocht je de voet toch gaan gebruiken, wat denk ik toch veel voordelen heeft voor je.
24 inch beide, 144 hz en 165 hz, en goede merken die staan voor kwaliteit.

Informatie wat betreft pc. Socket is een soort van type. elk socket is anders, denk daarbij aan afmetingen, of een andere opbouw van bijvoorbeeld je moederboard. Jouw processor moet dus hetzelfde "type" zijn als jou moederboard, anders begrijpen ze elkaar niet met communiceren. je mb zegt ik ben 1 en je processor zegt nee jij bent 2. Dit moet dus hetzelfde zijn. sockets is dus een ander woord voor type. ( kort door de bocht )

RGB staat voor rood, groen, blauw kort gezegd. RGB staat voor dat die alle kleuren kan laten zien. Dus verlichting in jou kast kan alle kleuren van de regenboog laten zien. niet alleen de kleur rood, of groen. maar ook paars, wit, geel noem maar op.

DDR5 is het nieuwe ram geheugen type. DDR4 is de meest voorkomende nu, en betaalbaar. ook DDR4 of 5 wijst weer op een type soort. Zo past ddr4 niet op ddr5, want die begrijpen elkaar niet. ook al is de afmeting hetzelfde. DDR5 is op moment nog te duur, en gaat DDR4 vervangen. omdat dit sneller is, waardoor er meer data doorgestuurd kan worden. dus je pc is sneller dan.

PCI 5.0/4.0 is hetzelfde verhaal als hierboven. Er komen nieuwe videokaarten, en krijgen een nieuw type, enkel past hier WEL pci 4.0 in pci 5.0  Zij communiceren(praten) op dezelfde manier met elkaar, enkel kan pci 4.0 niet pci 5.0 bijhouden kwa communiceren. want pci 5.0 praat sneller. Dat geeft verder niet, maar dat betekend dat pci 5.0 langzamer gaat praten, op het niveau van pci 4.0. Nadeel hiervan is, dat dus de data niet vol gebruikt wordt van pci 5.0

De 2 keuzes, ik heb de huidige build aangepast. die kun je dus zien via de link.
De custom build is vaak goedkoper, en krijg je vaak meer waar voor je geld.

Wel is belangrijk, dat je budget best hoog is voor wat je speelt.
De pc die is samengesteld is echt high end. je zou het met 1500 euro ook prima redden..
Maar wel toekomst bestendig!

Josephyne

Dankjewel voor de build, het ziet er prachtig uit en ik vind het een heel fijn idee dat het ook toekomst-bestendig is. Ik heb inmiddels iemand gevonden die voor mij de pc wil gaan bouwen. Rest mij dus alleen nog maar om alle componenten te bestellen. Dankjewel voor de hulp en de uitleg. Ik waardeer het heel erg en vind het een fijn idee dat ik een weloverwogen keuze heb.  :bedankt:

Jurjen

Graag gedaan!  :yess:

Mocht je ergens niet uit komen dan horen wij dat graag  :respect:

SMF spam blocked by CleanTalk