welke upgrade kit kopen

Gestart door Fons716, woensdag 23 juni 2021, 16:52:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fons716


Reinier

Citeerthe ehci handoff above xp service pack 1 must be off, so disabled
Win 7 en nieuwer, dus ook Win 10, hebben support voor EHCI dus die mag in de BIOS uit, ( disabled ).
Je zult hiervan overigens het verschil niet of nauwelijks merken.

Gerrit

ziet u nu ook waar uw 35 seconden ........
heeft u soms een aparte geluidskaart?
mis nog geheugen configuratie

Fons716

#18
Het is bijna onmogelijk iets te posten door CleanTalk: *** Forbidden. Please enable JavaScript. *** met chrome-ie-edge.

EHCI heb ik nu uitgezet en dat merk ik idd niet.
Ik heb idd een Sound Blaster Z geluidskaart dus vandaar dat high definition audio in de bios uit staat.
Plug and play o/s in de bios heb ik op no staan, geen idee of dat eigenlijk goed is.
Post in de bios uitschakelen is quick boot bij asus en dat staat aan.

Ik heb het gevoel dat door de raid 0 het langer duurt voordat hij Windows gaat laden (er wordt vooraf meer gecontroleerd), dacht dat het vroeger met 1 ssd schijf namelijk sneller ging maar dat weet ik niet meer zeker.

Geen idee of je hier nog iets mee kunt.





Gerrit

#19
uw geheugen staat goed.
heeft u de time out al aangepast?
tja raid met ssd schijven is een keuze
en omdat hij controleert of beide precies gelijk zijn kan er vertraging optreden.
u heeft toch een plug en play software
https://www.avg.com/nl-nl/tuneup-software-updater
bovenstaande update uw drivers een slechte driver kan nl ook vooor een behoorlijk vertraging zorgen cq of een ander in de weg zitten
hoor weer van u :icon_beer:

Reinier

CiteerHet is bijna onmogelijk iets te posten door CleanTalk
Zou nu opgelost moeten zijn, account op "whitelist" geplaatst. :icon_good:

Fons716

@Reinier thanks.
Heb de drivers nu allemaal up to date maar dat geeft geen verbetering helaas.

Gerrit

ik neem aan dat u ook na de updates van uw drivers ook naar windows update bent geweest.
geeft u dat nog even aan aub
en als dat gebeurd is: https://patchmypc.com/home-updater
hoor weer van u :BeerChug:

Fons716

#23
Windows is uiteraard up to date.
Ook heb ik even patchmypc laten scannen en heb alleen maar een ouder versie van Advanced SystemCare die rood is...programma start niet automatische met Windows op...dat heb ik uitgeschakeld.

Kan nog steeds niet begrijpen waarom de de originele KTS CR 2032 na 11 jaar nog gewoon vol is, ik meet de zelfde spanning op de nieuwe Duracell CR 2032.
Bios was na het vervangen wel alles kwijt, batterij houder op het MB was gewoon netjes schoon.

Gerrit

ga=>deze computer=> c:=>rechermuisknop=>eigenschappen=>schijfopruiming
zal wel een plaatje toevoegen :redface:

Fons716

Dat doe ik ook regelmatig zodat de oude herstelpunten verwijdert worden, behalve de laatste.
Ik heb ook maar 72,5 GB in gebruik....165 GB over.

Gerrit

dan gaan we controleren of uw systeem tiptop is
typ cmd in het zoekvenster als admin aub
typ het volgende: sfc /scannow
leun achterover en wacht af
hoor weer van u :icon_good:

Fons716

#27
Pff was even scrollen, log is erg lang maar heb geen idee wat het allemaal is.

Nog 1x laten scannen

Gerrit

dat is ook opgelost dus mooi :icon_good:
nu gaat u eens gek doen want vaak is het zo dat mensen zoals in uw geval een eigen virusscanner hebben, gaat u nu eens scannen met de ingebouwde scanner.
waarom zult u zich afvragen: veel updates werken pas of laten zich installeren als u eerst heeft gescand met de ingebouwde scanner een snelle scan is goed.
daarna gaan we uw computer bekijken of we ergens nog iets nader moeten bekijken
https://www.userbenchmark.com/Software
trekt u zich niets aan van dat u dingen moet vervangen om uw pc sneller te maken, het gaat erom of er iets is wat sterk afwijkt waar we nog extra moeten kijken
hoor weer van u :icon_good:

Fons716

Defender inschakelen lukt niet  (
Windows Defender inschakelen
Voer de volgende stappen uit om Windows Defender op uw apparaat in te schakelen.

Selecteer het menu Start.
Typ groepsbeleid in de zoekbalk. Selecteer vervolgens Groepsbeleid bewerken in de vermelde resultaten. De editor voor lokaal groepsbeleid wordt geopend.
Selecteer Computerconfiguratie > Beheersjablonen > Windows-onderdelen > Windows Defender Antivirus....deze map is niet aanwezig

Heb uiteraard bitdefender tijdelijk uitgeschakeld.

SMF spam blocked by CleanTalk