Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Versturen van emails gaat fout

Gestart door Nol, zondag 25 februari 2018, 22:24:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Ik heb een versatel email adres en een gmail adres
Voorheen heb ik mijn versatel mails laten doorsturen naar het gmail adres omdat versatel geen imap server heeft.
Maar dat heb ik weer af gezet alleen als ik nu met versatel een mail verstuurd dan zie ik hem in zowel versatel als in gmail staan in de map verzonden berichten en krijg ik het antwoord op gmail adres dus waarschijnlijk wordt die niet verstuurd vanuit het versatel adres maar vanuit het gmail adres
Ik gebruik Thunderbird
Weet iemand een oplossing ?

Reinier

CiteerVoorheen heb ik mijn versatel mails laten doorsturen naar het gmail adres omdat versatel geen imap server heeft.
Hoe heb je die forwarding ingesteld en waar..?

Als je nu via je Versatel-account een mail verstuurt kan het niet zo zijn dat hij in de map "Verzonden" van je Gmail-account te zien is of het moet gaan om een automatisch verstuurde ontvangestbevestiging, een zgn. "auto-responder".

Nol

#2
Hoe ik die forwarding heb ingesteld weet ik niet meer maar dacht ergens op het versatel account wat mij ook logisch lijkt en daar heb ik weer gekeken of ik het afmelden wel goed gedaan heb maar kan nergens meer iets vinden over doorsturen of wat dan ook.

Even een voorbeeld :
Ik heb net een mail verstuurd vanaf het versatel account naar mijn telia adres en die zie ik in versatel onder verzonden staan maar ook in de gmail onder verzonden berichten  :icon_confused:
Hier gaat het dus fout.
In het account telia komt die binnen in postvak IN en dan zie ik dat die vanaf het versatel komt maar als ik op beantwoorden klik dan staat er dat die naar het gmail account gestuurd wordt.
Dus komt het versatel bericht niet aan bij telia maar wel het gmail bericht.

Andere test gaat als volgt :
Ik stuur een mail vanaf versatel naar het gmail adres en het verstuurde mail zie ik dan in versatel onder verzonden staan, helemaal zoals het hoort
Dan ga ik naar het gmail adres en dan komt die daar binnen in postvak IN maar ook in verzonden berichten, dus heb ik in het gmail account 2 berichten staan : 1 in postvak IN en 1 in verzonden berichten maar volgens de map alle berichten heb ik maar 1 bericht in het gmail account staan die nog niet gelezen is.

Net de mail verwijderd in het gmail account onder postvak IN en dan wordt die ook verwijderd onder verzonden berichten en in alle berichten

Misschien een beetje verwarrend zoals ik het beschrijft en daarom wat het laatste betreft even een print screen afdruk bijgevoegd

Reinier

Kijk eens hier...
Krijg het vermoeden dat er een instelling in thunderbird niet goed staat...
Anders zou ik het zo ook niet weten, heb dit fenomeen nog niet eerder gezien.

Nol

Het heeft niet geholpen maar toch bedankt  :icon_good:, ik ga dit eens op het versatel forum vragen misschien dat zij mij op weg kunnen helpen en dan laat ik het hier weer weten

SMF spam blocked by CleanTalk