Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Beschadigde MP4 bestanden

Gestart door rob217, donderdag 27 augustus 2020, 12:47:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob217

Beste mensen,
Omdat ik geen geschikte topic kon vinden heb ik mijn vraag hier geplaatst.

Op mijn motorfiets heb ik een video camera, Sony AS50, met als doel filmpjes te maken tijdens een rit. Vergelijkbaar met de GoPro.
Tijdens de afgelopen vakantie dus ook films gemaakt, thuis de camera aan de pc gekoppeld en 80% van de films (MP4) zijn goed. De andere 20% lijkt beschadigd omdat de VLC-player ze niet wil openen.

Bij de instellingen van het bestand wordt wel de hoeveelheid gebruikte MB's aangegeven, maar de tijdsduur van het filmpje blijft op 0 seconden staan.
Ik heb diverse herstel programma's geprobeerd maar helaas, ze zeggen allemaal dat het bestand corrupt is.

Heeft iemand een optie om deze bestanden te herstellen of wat de oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt,
Rob

Reinier

Pak eens een opname die wel goed is en 1 die niet goed is.
Analyseer deze m.b.v. MediaInfo en plaats beide logs hier ( kopiëren / plakken ), liefst niet als bijlage.
Sony maakt gebruik van niet standaard codecs, de zgn. proprietary codecs, die hebben ze zelf aangepast.
Daarom zal het niet meevallen om een programma te vinden die deze bestanden kan repareren.

Eerst eens kijken of de logs duidelijk maken waarom de 1 wel goed is en de ander niet.

rob217

Ik zal het proberen.
Het vreemde is dat 80% van de mp4 film bestanden gewoon door VLC-player herkent wordt en gewoon afgespeeld kunnen worden

rob217


Reinier


rob217

Citaat van: Reinier op donderdag 27 augustus 2020, 20:48:37
Dan gebruik je de online versie hier: https://mediaarea.net/MediaInfoOnline

Dit werkt voor mij wat beter.
Gezond bestand en slecht bestand vergeleken. Duidelijk dus, het gezonde bestand beschikt over een hele lijst met gegevens. Het slechte bestand maar 2 regeltjes. Helaas totaal geen gegevens, niet terug te halen of wat dan ook. Camera is 1 keer uit mn jaszak gevallen, wellicht toch een tik gehad. Mini SD-card opnieuw geformatteerd, in de camera en werkt weer normaal. Ook bestanden zijn gezond.
Helaas, het zij zo.

Reinier

Tja, da's jammer maar het is niet anders.
Als de bestandsinformatie niet aanwezig is, valt er niks te repareren, ook niet als je alle officiële Sony tools zou hebben.
Helaas...
Bedankt voor de terugmelding, wens je evengoed een fijn weekend en blijf gezond  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk