Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Tomtom

Gestart door Willem66, donderdag 04 april 2019, 19:11:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem66

Hallo,ik ben opzoek naar iemand die mij wil en kan helpen met mijn tomtom.
Die is zijn kaart kwijt,kortom hij doet niet meer wat ie moet doen.
Ik denk dat er een nieuwe kaart in of opgezet moet worden.
Als iemand dat voor mij kan doen,heel graag.

Reinier

Wellicht handig als je even verteld om welk model / type Tomtom het gaat..?
Heeft deze nog een SD-kaart slot of niet..?

Willem66

Het is niet zo,n nieuwe meer,het is een tomtom one zonder geheugenkaart en slot.

Willem66

Het is de One IQR editie zonder SD kaartje en volgens mij geen slot.

Reinier

#4
Op de "legale" manier gaat dat niet lukken, het apparaat wordt door tomtom niet meer ondersteund, zoals meer verouderde modellen.

Als je een beetje googled kun je nog wel instructies vinden hoe je het apparaat op "niet legale" wijze van een nieuwe of recentere kaart kunt voorzien.
Hierbij moet je ook de besturingssoftware ( Navcore ) van het apparaat vervangen ( deze is nl. gekoppeld aan de ondersteuning van de versies kaartmateriaal ).
Daarna moet je het geheel ook op "niet legale" wijze activeren om het te laten werken.

Dat is globaal wat er bij komt kijken.
Ik heb dit in het verleden meermaals gedaan maar hou mij hier al jaren niet meer mee bezig.
Afgezien daarvan kan èn wil ik hierover op het forum verder niet uitweiden, Google is je vriend.

Voor € 20 /jaar heb je Tomtom op je smartphone, incl. alle mogelijke kaarten, kaartupdates, verkeersinfo etc... :icon_good:

Hans

Ik gebruik deze op mijn telefoon voor mijn werk
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.navigation.offlinemaps.gps
Die is gratis en werkt als een speer gebruikt geen data alleen je gps, en altijd up to date, als ze hier een straat dicht gooien dan zie je dat gelijk in je route.
Voor 10 euro een klemmetje er bij en gaan daar heb je geen TomTom meer voor nodig..

SMF spam blocked by CleanTalk