Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

DOCX bestanden willen niet normaal openen met Office 2016 via Outlook web mail

Gestart door jjboerstra, donderdag 25 januari 2018, 18:08:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jjboerstra

Hallo,

Sinds ik Office 2016 geïnstalleerd heb op een computer (met windows 10), wil hij geen word (docx) documenten meer openen.
Dit zijn alleen bestanden die ik via Outlook web mail probeer te openen, dus word documenten die al op de pc staan hebben dat probleem niet.
De melding die ik krijg is te zien op de afbeelding.

Zodra ik deze download en het bestand via eigenschappen en dan blokkering opheffen uitvoer, opent hij het bestand wel.

Graag wil het dat office het bestand gelijk opent zonder dat ik de blokkering hoef op te heffen.

Verder is  Norton Internet Security 360 geïnstalleerd.
Deze heb ik tijdelijk uitgeschakeld gehad, maar helaas zonder resultaat.

Heeft iemand advies voor mij?
Alvast bedankt.

Gerrit

download libre office die kan zelfs nog word1 lezen, office heeft de vervelende eigenschap dat het oudere niet ondersteund bijzonder vervelend.

jjboerstra

Hallo Gerrit,

Bedankt voor uw reactie. Ik ga dat zeker proberen.

Ik vind het alleen vreemd dat Office 2016 het bestand alleen normaal opent als ik bij eigenschappen blokkade opheffen aanvink. Vraag me dus af of er geen mogelijk bestaat om de docx bestanden te downloaden zonder die blokkade.

Reinier


Veng

Ik had vergelijkbare problemen. (Met Office2016 niet kunnen openen en met LibreOficce wél) Na via programma's en bestanden Office te te hebben gerepareerd was het opgelost.
Deze route "Zodra ik deze download en het bestand via eigenschappen en dan blokkering opheffen uitvoer, opent hij het bestand wel." heb ik niet geprobeerd.
Het is echter een kleine moeite om "herstellen" even te draaien. Mogelijk raak je wel instellingen kwijt. Dat weet ik niet precies.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

jjboerstra

Hallo Veng,

Bedankt voor uw reactie.
Zou u mij nog instructies kunnen geven stap voor stap hoe ik dat moet doen?

Libre Office is voor mij helaas geen optie.

Groet Johan

lucas


jjboerstra

Bedankt Lucas  :icon_good:

Ik kom er alleen achter dat ik deze methode al een keer uitgevoerd met behulp van de Microsoft helpdesk, helaas zonder resultaat.

Zou het probleem zich misschien ook in de bestandsmachtigingen kunnen zitten?

lucas

Dit al geprobeerd?

Op tweakers omschrijf je het probleem beter dan hier. Had dat hier ook maar gedaan  :smokin:

Mijn vraag;

Sinds ik Office 2016 geïnstalleerd heb op een computer (met windows 10), wil hij geen word (docx) documenten meer openen.
Dit zijn alleen bestanden die ik via Outlook web mail probeer te openen, dus word documenten die al op de pc staan hebben dat probleem niet.
Ik krijg de volgende melding;
Er is een fout opgetreden bij het openen van het bestand in word.
U kunt het volgende proberen.
* Controleer de bestandsmachtigingen voor het document of station
* Controleer of er voldoende geheugen of schijfruimte beschikbaar is
* Open het bestand met conversiefunctie voor tekstherstel.

Zodra ik deze download en het bestand via eigenschappen en dan blokkering opheffen uitvoer, opent hij het bestand wel.

Veng

"dus word documenten die al op de pc staan hebben dat probleem niet."
Idd. een ander probleem als ik had.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

jjboerstra

Citaat van: lucas op zaterdag 03 februari 2018, 14:55:29
Dit al geprobeerd?

Op tweakers omschrijf je het probleem beter dan hier. Had dat hier ook maar gedaan  :smokin:

Ik heb het bericht gekopieerd en geplakt, kon daar alleen de afbeelding niet in de bijlage krijgen, vandaar ik het even uitgetypt had.
Dus de probleemomschrijving is in principe hetzelfde   :icon_biggrin1:

Bedankt voor de link, ik zal het proberen

Veng

@lucas: Bij mij bleek vandaag dat het probleem toch niet opgelost was. Wel door de link naar het vertrouwenscentrum te volgen.
Waarvoor dank.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

lucas


jjboerstra

Lucas, helemaal top!!! Het probleem is opgelost  :icon_good: :icon_good:
Dus heel erg bedankt!

lucas


SMF spam blocked by CleanTalk