Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Interne harde schijf uitzichzelf verwijderd

Gestart door kevinho, woensdag 11 juli 2018, 16:24:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevinho

Hallo,

Ik heb een probleem, mijn laptop liep vandaag vast en ik moest hem uiteindelijk opnieuw opstarten omdat hij helemaal niks meer deed. Nadat ik dit gedaan had was de interne harde schijf (die normaal als de D schijf werd aangeduid) ineens te vinden als E schijf. Onder de D schijf werd nu ineens CD station aangegeven en wanneer ik het station wilden open kreeg ik de melding: plaats een schijf of een ander geschikt medium in CD station (D). Ik heb toen het programma verwijderd waarbij de laptop vastliep (VLC mediaplayer), dit duurde heel lang en toen het programma eindelijk verwijderd was, was mijn interne harde schijf helemaal niet meer te vinden.

Iemand enig idee wat hier is gebeurd en of dit te herstellen valt?

Reinier

Merk, volledig type-nr.en model laptop ..?
Welke Windows-versie..?
Hou oud is het apparaat..?

kevinho

Citaat van: Reinier op woensdag 11 juli 2018, 17:26:40
Merk, volledig type-nr.en model laptop ..?
Welke Windows-versie..?
Hou oud is het apparaat..?

Bedankt voor de snelle reactie!

Merk: HP Pavilion
Model: 15-cc593nd
Windows: 10
Leeftijd: nog geen jaar oud.

Nu ik de laptop weer opstart is de schijf weer te zien alleen nog steeds word hij weergegeven als schijf E (waar dit vroeger werd weergegeven als schijf D). Schijf D is nog steeds het CD station die ik niet kan openen.

Reinier

Waarschijnlijk is er tijdens het installeren van VLC-player o.i.d. een virueel cd/dvd-station geïnstalleerd.
Daardoor wordt de schijfletter van de 2e HDD gewijzigd.
In dit artikel lees je hoe je de schijfletter van betreffend station kunt wijzigen  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk